کد خبر: 658451
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۷
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان از اجرایی شدن طرح مشاغل سبز در استان خبر داد.

بهروز اکرمی در نشست تبیین و تشریح اجرایی شدن مفاد تفاهم نامه مشترک بین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان محیط زیست در خصوص "مشاغل سبز"، بر ضرورت ترویج و عمومی‌سازی فرهنگ محیط زیست در جامعه تاکید کرد و افزود: با توجه به ظرفیت‌های زیست محیطی در استان، طرح مشاغل سبز و کارآفرینی محیط زیست اجرایی می‌شود، چرا که این طرح علاوه بر توسعه مشاغل سبز موجود در کشور، در بسترسازی برای ایجاد دیگر مشاغل سبز نیز می‌تواند تاثیر بسزایی داشته باشد.

وی با بیان اینکه این امر نیازمند شناسایی، سازماندهی و بسیج همه امکانات با جلب همکاری موثر نهادها و دستگاه‌های دولتی و غیردولتی است، بیان داشت: باید همه دستگاه‌های ذی‌نفع در دادن ایده، طراحی و اجرای این طرح همکاری کنند.

اکرمی در ادامه گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان محیط‌ زیست کشور بر اساس تفاهم نامه مشترکی که امضا کردند، قرار است برای گسترش مشاغل سبز با یکدیگر همکاری کنند و در این خصوص استان هرمزگان نیز قابلیت اجرای این طرح را با توجه به موقعیت‌های متعدد و ویژه دارد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست هرمزگان نیز در این نشست ضمن تاکید بر اجرایی شدن این طرح و عملیاتی کردن مفاد این تفاهم نامه، اظهار امیدواری کرد که هرمزگان بتواند به عنوان نخستین استان در اجرای این طرح پیشقدم شود.

مجید وفادار افزود: مشاغل سبز و سبزکردن مشاغل به این معناست که در تولید کالا و خدمات با کاهش مصرف انرژی، کنترل تولید پسماندها و استفاده بهینه از آنها، از یک سو از هزینه بنگاه‌ها کاسته شود و از سوی دیگر تخریب کمتری در محیط‌ زیست صورت گیرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار