کد خبر: 658443
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۲
مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی با بیان اینکه جمعیت شهر مشهد بیش از 3 میلیون و حاشیه شهر حدود یک میلیون نفر است، با بیان اینکه مباحث مربوط به بافت فرسوده در مشهد بسیار حساس و ضروری است، از نیاز اساسی بازنگری در این زمینه خبرداد.

محمدرضا اخوان عبداللهیان در نشست هم اندیشی پروژه‌های توانمندسازی سکونتگاه‌های غیر رسمی خراسان رضوی با تاکید بر فرابخشی بودن موضوع آسیب‌های اجتماعی گفت: هدف از تشکیل این نشست ایجاد تعامل، استفاده از پتانسیل دستگاه‌های اجرایی و کاربردی نمودن توانمندی‌های هر دستگاه در راستای موضوع آسیب‌های اجتماعی از جمله توانمندسازی فرهنگی اجتماعی سکونتگاه‌های غیررسمی در استان است.

این مسئول بافت فرسوده و ناکارآمد شهری در این استان را نگران کننده دانست و گفت: برای اینکه در این محدوده شاهد تغییرات اساسی باشیم باید برای نوسازی این بافت‌ها توجیه اقتصادی ایجاد کرد تا مردم برای نوسازی آنها ترغیب و تشویق شوند.

وی با اشاره به اینکه جمعیت شهر مشهد بیش از 3 میلیون و حاشیه شهر حدود یک میلیون نفر است گفت: فرسودگی اجتماعی، کالبدی و گسست فرهنگی چالش اصلی بافت فرسوده در شهر‌ها است، مباحث مربوط به بافت فرسوده بسیار حساس و ضروری است که مشکلات اجتماعی تنها یکی از معضلات بافت فرسوده بوده و در این زمینه نیازمند بازنگری اساسی هستیم.

اخوان عبداللهیان رفع تبعیض، خدمات رسانی برای گروه‌های کم درآمد و آسیب پذیر از دیگر اهداف اجرای طرح توانمندسازی سکونتگاه‌های غیررسمی است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی با بیان اینکه در مشهد، 3 منطقه مهم طبرسی، شهرک شهید رجایی و شهرک شهید باهنر از مناطق حاشیه شهر محسوب می‌شود، خاطر نشان کرد: اجرایی شدن طرح توانمندسازی مطالعات سکونتگاه‌های غیررسمی، سبب ارتقای زندگی افراد می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: با اجرایی شدن این پروژه‌ها می‌توانیم شاهد تحولات خوبی در زمینه‌های اجتماعی، فرهنگی استان خراسان رضوی باشیم.

اخوان عبداللهیان از بین رفتن گسیختگی و ترکیب نامناسب اجتماعی را از دیگر اهداف اجرای طرح توانمند سازی سکونتگاه‌های غیررسمی عنوان کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار