کد خبر: 658285
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۸
«ماه‌عسل» پديده‌اي كه حالا پايش را فراتر از يك برنامه تلويزيوني گذاشته است
چرا وقتي اين برنامه مشكلات مهماناش را حل مي‌كند، مشكل من را حل نكند؟ اين سؤالي است كه احتمالاً در ذهن بسياري از افرادي كه با برنامه « ماه عسل» تماس گرفته‌اند، شكل گرفته است. مردم از برنامه محبوب تلويزيوني‌شان انتظار دارند تا مشكل آنها را هم حل كند.
هادي عسگري
چرا وقتي اين برنامه مشكلات مهماناش را حل مي‌كند، مشكل من را حل نكند؟ اين سؤالي است كه احتمالاً در ذهن بسياري از افرادي كه با برنامه « ماه عسل» تماس گرفته‌اند، شكل گرفته است. مردم از برنامه محبوب تلويزيوني‌شان انتظار دارند تا مشكل آنها را هم حل كند.

ماه عسل ويژه‌برنامه افطار شبكه 3 كه چند سالي است با اجراي احسان عليخاني در حال اجراست، بي‌شك يكي از پربيننده‌‌ترين برنامه‌هاي زنده تلويزيوني در دهه اخير به شمار مي‌رود؛ برنامه‌اي كه در طول ماه رمضان براي خود مخاطبان خيلي وسيعي دست و پا كرده است، چون مي‌داند هر روز ساعات پيش افطار ايراني‌هاي زيادي با مشاهده اين برنامه سپري مي‌شود. احسان عليخاني و تيم همكارش از اين شانس برخوردار بوده‌اند كه بتوانند خود را در ميان مخاطبان سخت‌پسند تلويزيون جا بيندازند.

يكي از دلايل اين پربيننده‌ترين بودن را مي‌توان در سوژه‌هاي اين برنامه ديد. عليخاني در برنامه‌اش سراغ كساني مي‌رود كه زندگي‌شان دچار پيچ و خم‌هاي غيرمعمولي بوده است. كساني هم كه به اين برنامه دعوت مي‌شوند، از بيان مشكلات خود يا سرگذشت عجيب و غريبي كه داشته‌اند، طفره نمي‌روند.

حس خودماني بودني مهمانان برنامه با تلويزيون باعث شده است تا بيننده‌ها هم با ماه عسل حس نزديكي پيدا كنند. حضور بهنوش بختياري در اين برنامه و بيان خاطرات دوران نوجواني و جواني‌اش كه البته حواشي‌اي نيز پيدا كرد نشانه‌اي از همه‌گير شدن اين حس راحتي با اين برنامه است.

مهم‌ترين چالشي كه پيش روي ماه عسل وجود دارد، همين ديده شدن است. ديده شدن و مقبول بودن برنامه قدرت مانور آن را بالا مي‌برد و توان تأثيرگذاري‌اش را افزايش مي‌دهد، به همين دليل است كه هر وقت صحبت از ويژه‌برنامه‌هاي صدا و سيما در ماه رمضان مي‌شود، يكي از اولين سؤال‌هاي خبرنگاران اين است كه امسال هم ماه عسل داريم يا نه! در مقابل اين ديده شدن چالش‌هايي را نيز پيش پاي ماه عسل گذاشته است. اولين چالش زير ذره‌بين رفتن برنامه است. وقتي ثانيه به ثانيه برنامه مورد توجه است، آن وقت يك تپق مجري يا مهمان يا حتي يك ديالوگ نامناسب براي برنامه حاشيه‌ساز مي‌شود.

در اينجاست كه جاده موفقيت ماه عسل از لبه تيغ هم باريك‌تر مي‌شود و هر اشتباه به ظاهر كوتاه پتانسيل عجيبي براي زير سؤال بردن كليت برنامه پيدا مي‌كند. از طرف ديگر مشكل ديگر ماه عسل از محبوبيت آن ناشي مي‌شود. اينكه مردم مي‌بينند يك برنامه تلويزيوني توانسته است طي چند سال اين همه گره از زندگي‌ها باز كند به وسوسه مي‌افتند كه مشكلات خود را با طرح در ماه عسل حل كنند. از زماني كه عليخاني در برنامه‌هاي ابتدايي امسالش سراغ سوژه‌هاي پارسالي خود رفت، اين قابليت مشكل‌گشا بودن ماه عسل بيش از پيش در ذهن مردم متبلور شده است.

عليخاني در برنامه روز پنج‌شنبه خود به اين مشكل اشاره كرد كه مردم طي تماس‌هاي زيادي كه با اين برنامه داشته‌اند خواستار حل مشكلاتشان توسط ماه عسل شده‌اند. اينجا بود كه مجري درخواستي از بينندگان خود داشت و درخواستش اين بود كه ماه عسل را به عنوان يك برنامه تلويزيوني نگاه كنند. اين درخواست مشابه عملكرد سوپاپ اطمينان در ديگ‌هاي زودپز بود و در مقابل ايجاد توقعات بالاي بينندگان، مجري منفعلانه خواست تا تنها از برنامه ماه عسل توقع كليد مشكل‌گشا و حل‌كننده مشكلات نداشته باشند؛ يك عقب‌نشيني خود‌خواسته براي جلوگيري از يك سقوط احتمالي.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۴:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
0
0
ماه عسل به بیان نمونه ایی از مشکلات اجتماعی و فرهنگی میپردازد که دولتمردان و نمایندگان باید چاره ای پیدا کنن.
اسلامی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۷:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
0
0
این برنامه مذخرف ماه عسل و این مجری ... را زودتر به حق رمضان برای همیشه !! جمع کنید که شده دکان کاسبی و عقده گشایی نفسانی .. واتلاف زمان و دون شان این ماه شریف و ملکوتی رمضان است !
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار