کد خبر: 658184
تعداد نظرات: ۱۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۱
آيت‌الله جنتي خواستار محاكمه يكي از سران فتنه شد
من نمي‌دانم، مگر برخي خون‌شان از ديگران رنگين‌تر است؟ مگر وقتي كسي جرمي كرد دستگاه قضايي نبايد با آن برخورد كند؟ مگر همه نبايد مقابل قانون تسليم باشند؟ چرا تبعيض قائل بشوند و چرا مدام فشارها مانع اجراي عدالت مي‌شود؟ اين مسائل جزو مسائلي است كه براي ما واقعا قابل قبول نيست
يكي از سران فتنه كه سه سال است پرونده‌اش در حال پرشدن است و غني‌ترين پرونده را دارد و از هر جهت آماده دادگاه است، با فشارهاي زياد نبايد دادگاهش عقب بيفتد.
به گزارش تسنيم، آيت‌الله احمد جنتي خطيب موقت نمازجمعه اين هفته تهران، از آيت‌الله آملي لاريجاني رئيس قوه قضائيه در زمينه قاطعيتي كه دستگاه قضايي در برخورد با عناصر فتنه داشته تشكر كرد و گفت: دستگاه قضايي در اين زمينه قاطعيت داشته است. يكي از سران فتنه كه سه سال است پرونده‌اش در حال پر شدن است و غني‌ترين پرونده را دارد و از هر جهت آماده دادگاه است، با فشارهاي زياد نبايد دادگاهش عقب بيفتد.
خطيب نمازجمعه اين هفته تهران اضافه كرد: من نمي‌دانم، مگر برخي خون‌شان از ديگران رنگين‌تر است؟ مگر وقتي كسي جرمي كرد دستگاه قضايي نبايد با آن برخورد كند؟ مگر همه نبايد مقابل قانون تسليم باشند؟ چرا تبعيض قائل بشوند و چرا مدام فشارها مانع اجراي عدالت مي‌شود؟ اين مسائل جزو مسائلي است كه براي ما واقعا قابل قبول نيست. جنتي اظهار داشت: اميدوارم وعده‌اي كه داده شده كه در آينده نزديك محاكمه شود، عمل شود و اعتراضاتي كه مي‌شد، برچيده شود.

   مسئولان اجرايي در مسئله حجاب مقصرند

آيت‌الله جنتي به موضوع عفاف و حجاب در جامعه اشاره كرد و با بيان اينكه مصوبه شوراي عالي انقلاب فرهنگي در مورد عفاف و حجاب سال‌ها خاك خورده است، گفت: در اين مصوبه 10 تا 20 دستگاه را مسئول كرده‌اند، به طوري كه هر كس از اين طريق مسئوليت را بر عهده ديگري مي‌اندازد. بايد چاره‌جويي كرد. مراجع و عقلاي قم بايد در اين زمينه چاره‌جويي كنند.
خطيب موقت نمازجمعه تهران، مسئولان اجرايي را در زمينه وضعيت حجاب در كشور مقصر دانست و گفت: دليلش اين است كه دستگاه‌ها خودشان مي‌توانند حجاب را رعايت كنند كه نبايد منكر آن شوند. آنها مي‌توانند كارمندان را ملزم به رعايت حجاب در محيط‌هاي كاري، آموزشي و دانشگاهي كنند.
 
  چراغ سبز به فتنه‌گران با شعار اعتدال

آيت‌الله جنتي به موضوع به كارگيري برخي عناصر فتنه و فضاي ايجاد شده براي آنها در به كارگيري مسئوليت‌ها اشاره كرد و گفت: در اين شرايط جديد متأسفانه ‌چراغ سبز به آنها نشان دادند و با كلمه اعتدال و امثال آن، آنها را اميدوار كردند، آنها را اقدام به پذيرش مسئوليت‌ها كردند.
امام‌جمعه موقت تهران افزود: عناصر مطرود و سابقه‌دار، بعضي محكوميت‌دار و زندان‌رفته هستند. آنها كساني هستند كه مردم آنها را در فتنه مي‌شناسند و مي‌دانند كه در دانشگاه‌ها چه كارهايي كردند. يكي يكي راه آنها باز شد و اميدوار شدند كه بتوانند بيايند و پست‌ها را اشغال كنند. از جمله اميدوار شدند كه در دانشگاه‌ها پست‌ها را اشغال كنند زيرا دانشگاه‌ها كادرسازي نظام را برعهده دارند. آيت‌الله جنتي اضافه كرد: آنها تصور مي‌كردند كه اگر به دانشگاه‌ها ورود كنند و عده‌اي را آن طور كه دل‌شان مي‌خواست تربيت كنند، هيچ‌كس ديگر نمي‌تواند با آنها برخورد كند، اين مسئله جدي است. وي به برخي اقداماتي كه توسط بعضي‌ها در دانشگاه‌ها انجام مي‌شود، اشاره كرد و گفت: انتصاب افرادي كه در غائله 18‌تير 78 و فتنه 88 نقش مؤثري داشتند، انتصاب افراد بدون استعلام از مراجع قانوني يا انتصاب در عين مخالفت مراجع مذكور، اينها مستند است و به بنده داده‌اند.
 
  دهن كجي وزارت علوم به شوراي عالي انقلاب فرهنگي

آيت‌الله جنتي با بيان اينكه انتصاب افرادي كه مورد تأييد شوراي عالي انقلاب فرهنگي براي سرپرستي يا اداره دانشگاه‌ها نيستند دهن‌كجي به مجلس و شوراي عالي انقلاب فرهنگي است، به روند استيضاح فرجي‌دانا اشاره كرد و گفت: بنده نمي‌دانم كه مجلس چه برخوردي بود كه در اين زمينه انجام داد. اين بايد عمل شود. به بنده گفته‌اند كه آنها وعده‌هايي داده‌اند و استيضاح‌كنندگان باور كرده‌اند. اميدوارم كه اين‌طور باشد، اما بنده باور نمي‌كنم زيرا كسي كه در اول كار خودش را نشان داد، هويت خودش را مشخص كرده است. با فشار و زور نمي‌شود كاري كرد.
   برخي خيال مي‌كنند برخورد با دشمن ضد اعتدال است
وي به قسمتي از سخنان رهبر معظم انقلاب در مورد اعتدال اشاره كرد و گفت: سخنان رهبر معظم انقلاب جمله به جمله قابل بحث است. رهبر انقلاب فرمودند كه شعار اعتدال دولت بسيار خوب است و افراط محكوم است.
اسلام مظهر اعتدال است و اعتدال يعني مقابله شديد با كفار. دبير شوراي نگهبان با بيان اينكه برخي تصور مي‌كنند اعتدال يعني اينكه ما با دشمن و عناصر شناخته شده و شناخته نشده برخورد نكنيم و اگر برخورد كرديم ضداعتدال و افراط است، گفت: اعتدال مقابله با كفار، مهرباني با يكديگر و امر به معروف و نهي از منكر است. آيت‌الله جنتي با اشاره به اين بخش از سخنان رهبر معظم انقلاب كه ايشان خطاب به مسئولان نظام فرمودند «مراقب باشيد با شعار اعتدال جريان‌هاي مومن را كنار نزنند»، گفت: چرا بچه‌هايي كه در هشت سال دفاع مقدس شهيد شده‌اند و تعدادي هنوز اجسادشان پيدا نشده و در بين آنها هنوز قطع‌نخاعي و مجروح وجود دارد، اينها بايد كنار زده شوند و ديگراني بيايند؟
 
  قانون مبناي عمل شوراي نگهبان

خطيب نمازجمعه اين هفته تهران به 26 تير سالروز تأسيس شوراي نگهبان اشاره كرد و گفت: شوراي نگهبان ويژگي‌اي كه دارد اين است كه از اول تاكنون قاطعيت داشته و همواره عدم سفارش‌پذيري و عدم نفوذپذيري را مورد توجه قرار داده است.
آيت‌الله جنتي ادامه داد: شوراي نگهبان در جايي كه تشخيص دهد چه كسي بايد از نظر قانون تأييد شود يا چه كسي تأييد نشود، براساس قانون عمل مي‌كرده و مي‌كند. در جايي هم كه نبايد كسي تأييد مي‌شده، هر كسي كه خوشش بيايد يا نيايد، براساس قانون عمل مي‌كند. شوراي نگهبان به هيچ جايي وابستگي ندارد و روي پاي خودش ايستاده است. البته بنده نمي‌گويم كه ما هيچ خطايي نكرده‌ايم، حتماً مواردي بوده و خودمان هم بعد فهميده‌ايم و توانسته‌ايم بعضي‌ها را نيز عذرخواهي كنيم.

منبع: تسنیم
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۱
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۴:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
7
3
... آوازه اي تمام نشدني درست است او ننگي بر پيشاني اصلاحات بوده و هست و اين ننگ با رنگ و باز هم با رنگ پاك نمي شود مرگ بر ... جاسوس شما به اصلاح اسلاح طلب مرده ايد هنوز كمي گرما داريد فكر مي كنيد زنده ايد....بزودي حتي در تاريخ اين مرز و بوم هم يادي از شماها نخواهد بود.مرگ بر...جاسوس
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
0
1
کاش...
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
1
6
جوان جان من نظرات زیادی نوشته ام که هیچکدام را ننوشتید کاش مثل کسبه قدیم قبل از اینکه بروند کاسب بشوند اول مکاسب می خوندند تا رسم و آداب کاسبی را یاد بگیرند بعد کاسب می شدند نه مثل برخی از کسبه امروز نه حلالی می شناسند و نه حرامی شما هم کاش رسم انصاف و جوانمردی و کمی هم عدل را می آموختید تا همه نظرات را می نوشتی نه اقلیت نظرات همسوی خودت را داداش خوش بگذرد اینهم می گذرد .
جهان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
1
2
آقای جنتی کی ...محاکمه می کنند؟
محسن
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
1
2
...وقت آن نرسیده ...
jafar
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
5
1
از نسل بهشتي ها و رجائي ها فقط اين پير بامرام و دورانديش در ميان اين مردم باقي مانده است خداوندا عمر طولاني و بابركت به اين شيخ انقلاب عطا بفرما دشمنانش را كور بفرما امين ياربالعالمين
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
2
4
...سکوت اختیار کنید.
منتقد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
4
1
... اگه دير بجنبيد نه آبرويي براي شماونه آبرويي براي اسلام ميگذارد.
علي
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۴
5
1
انسان متعجب ميشود، در جايي كه در ادارات براي اخذ رتبه و گرفتن شغل، بايد از حراست استعلام گرفت، مسلما براي گرفتن مشاغل بالاتر، اين استعلامها وجود دارد و بايد آنرا را جدي گرفت!! چرا بايد اشخاصي كه داراي پرونده امنيتي و داراي سابقه سوء سياسي و شركت در فتنه و همچنين بعضي داراي پرونده مفاسد اقتصادي است، وزير شود!! پس خود كرده را تدبير نيست.
سایه
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۶
0
0
من نمی دانم از چنین پدری چرا چنین پسری با چنین کارها و حرفهایی وجود داره کاش پسر یکم از پدرش ارث میبرد.و مثل فرزندان هاشمی نشه
عبدالله
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۸
0
0
خودشونم میگن مارو محاکمه کنید، حصر بی معناست، باید کروبی و موسوی و احمدی باهم محاکمه شوند زیرا هر 3 مقصر بودند...
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار