کد خبر: 658183
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۷
مدیر کل و مسوولان اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان به همراه معاون عمرانی استانداری گلستان، درماه مبارک رمضان، با مرجع تقلید شیعیان حضرت آیت ا... علوی گرگانی دیداركردند.

آیت ا... علوی گرگانی دراین دیدارضمن نگاه ویژه به مسجد جامع گرگان گفت: در امور مربوط به فعالیت های میراث فرهنگی که یک حوزه تخصصی و کارشناسی است، نباید دخالت های بی مورد و غیرکارشناسانه صورت گیرد که به نتیجه کار لطمه وارد شود.

وی اذعان داشت: دلسوزی باید به گونه ای باشد که سد راه عملکرد و فعالیت دولت درحوزه میراث فرهنگی نشود.

مرجع تقلید شیعیان در بخش دیگری از سخنانش به اقدامات ستاد اجرایی خدمات سفر دراستان اشاره داشت و از تلاش های صورت گرفته توسط مسوولین این ستاد جهت افزایش اقامت وماندگاری مسافران دراستان گلستان از 1/5 شب به 2/5 شب تقدیر وتشکركرد.

معاون عمرانی استانداری گلستان نیز در این دیدار  به آمادگی ستاد اجرایی خدمات سفر گلستان و استقبال از مسافران تابستانه اشاره داشت و افزود: ﺑﯿﺸﺘﺮ اﯾﻦﻣﺴﺎﻓﺮت ﻫﺎ ﺑﻌﺪ از ﻣﺎه ﻣﺒﺎرك رﻣﻀﺎن ﺧﻮاﻫﺪ ﺑﻮد و ﺑﺨﺶ ﻫﺎي ﻣﺨﺘﻠﻒ آﻣﺎدﮔﯽ ﻣﯿﺰﺑﺎﻧﯽ از ﮔﺮدﺷﮕﺮان ﻋﺒﻮري و آﻧﻬﺎ ﮐﻪ ﺑﻪ ﻋﻨﻮان ﻣﻘﺼﺪ ﺳﻔﺮ، ﮔﻠﺴﺘﺎن را اﻧﺘﺨﺎب ﻣﯽ ﮐﻨﻨﺪ، دارند.

در ادامه این دیدار مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان گفت: وجود مراجع برای کشور مایه برکت است و باید همه مومنین تاسی به سیره مراجع داشته باشند و از آن ها الگوبرداری کنند.

قربان عباسی همچنین با اشاره به اینکه از آرمان های کشور و نظام ، رضایت مردم است،  به وظیفه مسوولین در تامین این رضایتمندی تاکید داشت و افزود: محور اصلی گردشگری استان، گردشگری مذهبی است و دراین راستا اقدامات مناسبی جهت مرمت و بهسازی اماکن مذهبی و تاریخی استان صورت گرفته است.

وی دراین راستا به مرمت مسجد جامع گرگان اشاره کرد و روند مرمت این مسجد را مناسب ارزيابي نمود وگفت: ساماندهی شبستان آیت ا... میرکتولی، ساماندهی حوض ووضوخانه و ساماندهی مناره و اطراف مناره مسجد جامع، همچنین احداث کانال زهکش در داخل شبستان و جابه جایی موقت منبرو درچوبی از جمله اقداماتی است که درمسجدجامع گرگان با اعتباری بالغ بر 700 میلیون ریال به انجام رسیده است.

او اذعان داشت: اين مسجد از نوع مساجد ۴ ايوانه و متعلق به دوران سلجوقي است که در دوره‌هاي صفوي و افشاري مورد مرمت قرار گرفته و به شماره ۱۸۱ در فهرست آثار ملي ثبت شده است.

گفتنی است این مرجع تقلید مومنان دراین ایام مبارک به عنوان امام جماعت در مسجد جامع گرگان به اقامه نماز می پردازد.

 

 

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر