کد خبر: 657845
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۵
دادستان عمومی و انقلاب قزوین:
دادستان عمومی و انقلاب استان قزوین گفت: شروع فعالیت مجدد مراکز عرضه قلیان در این استان شایعه بوده و اجرای طرح منع عرضه قلیان علی‌الدوام ماندگار است.
حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی‌نیارکی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار جوان در قزوین اظهار کرد: منع عرضه قلیان در اماکن عمومی استان قزوین علی‌الدوام ماندگار است و دستگاه قضا به هیچ عنوان از مواضع و تصمیمات خود کوتاه نمی‌آید.

وی تأکید کرد: دستگاه قضا در اتخاذ تصمیمات و اجرایی کردن دستورالعمل‌ها، به دور از عواطف و تنها بر اساس عقلانیت و در نظر گرفتن مصالح جامعه اسلامی برخورد می‌کند.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین عنوان کرد: از بین رفتن قبح کشیدن قلیان در جامعه اسلامی، اختصاص وقت بسیاری از جوانان به این پدیده شوم و همچنین استعمال آن به وسیله زنان و دختران که مسئولیت فرزندآوری و تربیت ذخیره‌های انسانی را به عهده دارند، از دلایل عزم جدی دستگاه قضا برای برچیدن قلیان از مراکز سطح استان قزوین بود.

وی اضافه کرد: منع عرضه قلیان در این استان از ابتدا با مخالفت‌های زیادی رو به رو بود اما لزوم عمل به وظیفه و مبارزه با آن سبب شد بدون توجه به اعتراضات و تنها با اتکا به قانون جامع کنترل و مبارزه با دخانیات، عزم جدی برای مبارزه با قلیان را اراده کنیم.

این مسئول بیان کرد: متقاعد کردن دیگر دستگاه‌ها همچون اداره اماکن، نیروی انتظامی، شبکه بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی قزوین برای حضور در صحنه میدانی این طرح از مهم‌ترین کارهایی بود که انجام شد و به نوعی همگرایی مطلوب دستگاه‌های اجرایی و مسئولان را در این طرح می‌بینیم.

صادقی‌نیارکی تصریح کرد: توفیقاتی که در سایه اجرای این طرح به دست آمده است ما را بر آن می‌دارد تا با قوتی بیش از پیش بر استمرار آن پافشاری و نسبت به برچیدن کامل قلیان از سطح استان اقدام کنیم.

وی اضافه کرد: نتایج به دست آمده از اجرایی شدن چنین طرحی حاکی از کاهش جرایم، بازگرداندن موج سلامت در جامعه و همچنین مستحکم‌تر شدن کانون خانواده‌هاست که نباید به راحتی از کنار آن گذشت.

دادستان عمومی و انقلاب استان قزوین تصریح کرد: هیچ مرکزی در استان قزوین حق عرضه قلیان را ندارد و شایعاتی که مبنی بر آغاز فعالیت این مراکز به گوش می‌رسد، تنها درصدد ایجاد جو مسمومی برای زیر سئوال بردن اقدام قاطعانه دستگاه قضاست.

یادآور می‌شود، منع عرضه قلیان در اماکن عمومی استان قزوین از اردیبهشت ماه سال جاری با برخورد قاطعانه دادستانی آغاز شد.
پایان پیام/
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر