کد خبر: 657841
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۷
واكنش‌هاي متفاوت جامعه جهاني به دو اظهارنظر ضد سامي و ضد اسلامي
حالا حالاها قرار نيست كه جامعه يهوديان دست از سر مل گيبسون بردارند. بعد از اينكه لابي‌هاي قدرتمند يهودي و صهيونيستي در سينماي هاليوود اين بازيگر و هنرمند توانا را به حاشيه راندند، جامعه يهوديان كشور جمهوري چك نيز عليه جشنواره فيلم كارلووي واري و جايزه‌اي كه اين جشنواره به مل گيسبون اهدا كرده است، اعتراض كردند.
الناز خمامي‌زاده
حالا حالاها قرار نيست كه جامعه يهوديان دست از سر مل گيبسون بردارند. بعد از اينكه لابي‌هاي قدرتمند يهودي و صهيونيستي در سينماي هاليوود اين بازيگر و هنرمند توانا را به حاشيه راندند، جامعه يهوديان كشور جمهوري چك نيز عليه جشنواره فيلم كارلووي واري و جايزه‌اي كه اين جشنواره به مل گيسبون اهدا كرده است، اعتراض كردند. يهودي‌ها و صهيونيست‌ها هنوز از چند عبارت كوتاه غير سامي يك هنرمند دلگير هستند و اجازه به فراموشي سپرده شدن آن را به جامعه جهاني نمي‌دهند؛ اين در حالي است كه دين اسلام در همين ابتداي ماه مبارك رمضان شاهد بدترين توهين‌ها از جانب يك مجري مشهور انگليسي به آيين روزه‌داري بوده است.

  توپ و تشر يهوديان به كارلووي واري به خاطر مل گيبسون

به گزارش «جوان»، جشنواره بين‌المللي كارلووي واري كشور جمهوري چك به تازگي از مل گيبسون در مقام يك بازيگر و كارگردان صاحب تجربه و نامي در سينماي جهان تقدير كرده و جايزه‌اي را براي قدرداني از سهم برجسته‌اش در سينما به او اهدا كرده است. اين تصميم برگزاركنندگان جشنواره كارلووي واري به بزرگداشت دستاوردهاي زندگي سينمايي يك بازيگر بزرگ چون مل گيبسون، گروه‌هاي يهودي در كشور جمهوري چك را به اعتراض خياباني واداشته است.
مل گيبسون پيشتر در حالتي غير طبيعي يهوديان را مسئول تمام جنگ‌هاي روي كره زمين خطاب كرده بود. حالا از قضا جامعه يهوديان خواهان تنبيهي فراتر از آن چيزي هستند كه امروز بر سر بازيگر و كارگردان فيلم تحسين شده «شجاع‌دل» آمده است. فدراسيون جوامع يهودي جمهوري چك گفته است كه فيلم «مصائب مسيح » سال 2004 ميلادي مل‌گيبسون نيز تصويري شيطاني و تشنه به خون از يهودي‌ها نشان مي‌دهد. اين فدراسيون در نامه‌اي رسمي خطاب به جشنواره كارلووي واري نوشته است: «‌با اعطاي اين جايزه، جشنواره بين‌المللي فيلم كارلووي واري به يكي از سيستم‌هاي به شدت بحث برانگيزي تبديل خواهد شد كه دارد كم‌كم فضاي كشور ما را از يك جامعه سنتي و نسبتاً مقاوم به جامعه‌اي تبديل مي‌كند كه در آن فضا به خصومت، بيگانه‌ستيزي و ايده‌هاي يهودستيزانه سپرده مي‌شود.»

  تعابير مختلف كلام نفرت عليه يهود و اسلام

رشته خشم يهوديان از عبارت كوتاه «يهوديان مسئول تمام جنگ‌هاي روي كره زمين هستند» سر دراز دارد. در سال‌هاي اخير هزاران بار مصيبت‌بار‌تر از توهيني كه به جامعه يهوديان و صهيونيست‌ها صورت گرفته، مسلمانان و آداب و رسوم‌شان هدف اظهارنظرهاي آزاردهنده و گزنده شخصيت‌ها و چهره‌هاي مختلف هنري قرار گرفته‌اند؛ از كاريكاتور پيامبر اكرم(ص)‌ گرفته تا فيلم موهن و ضد اسلامي «بيگناهي مسلمانان»‌ و حتي توهين اخير مجري مشهور انگليسي به اسلام و آيين روزه‌داري ماه مبارك رمضان.
 
 وقتي چهره منفور سال 2013  براي خودش غذا كشيد
كتي هاپكينز، مجري معروف انگليسي در ابتداي ماه مبارك رمضان امسال با توپي پر به صفحه توئيترش آمد و سخناني را به زبان آورد كه حتي به زعم مديران سايت ياهو هم شوكه‌كننده بوده است. او در توئيترش نوشت: «‌رمضان موجب تشديد خشونت در خاورميانه مي‌شود. من هم اگر چيزي نخورم، بداخلاق مي‌شوم البته من چيزي را منفجر نمي‌كنم. آيا اين مذهب صلح است؟»
روزنامه ديلي استار انگليس درباره ماهيت كار هاپكينز نوشته است: «تنها و تنها مسلمانان بايد روز تا شب از خوردن و آشاميدن خودداري كنند و نه پيروان ادياني ديگر اما گويا همين موضوع هم بنا به دلايل نامعلومي كتي را ناراحت كرده تا آنجا كه او تصميم مي‌گيرد دل روزه‌داران را بسوزاند، با گذاشتن تصوير يك كيك به آنها طعنه بزند و در ادامه بنويسد: «آيا داريد ماه رمضان را جشن مي‌گيريد؟ اين هم عكسي از يك كيك خوشمزه براي شما.» از قضا كيك رنگين كمان، نماد حمايت از همجنس‌گرايان است. البته بعد از اين اظهارات، بسياري از طرفداران هاپكينز با ناباوري از او روي برگرداندند و يكي در پاسخ اين توئيت‌ها نوشته است: «هيچ كسي در حماقت و ناداني به پاي تو نمي‌رسد.» ديگران نيز او را متعصب و بدون تحمل خطاب كرده‌اند.  يكي از دنبال‌كنندگان هاپكينز در توئيتر نيز در مقابله به مثل به مراسم كريسمس، سنت اصلي آيين مسيحيت توهين كرده است؛ جالب است هاپكينز كه در تمام مدت در حال توهين به دين و آيين اسلام بوده در پاسخ او نوشته است: «به كشور زيباي من و ارزش‌هاي انگليسي توهين نكن! كريسمس يك سنت زيباي انگليسي است.» روزنامه ديلي استار نيز درباره هاپكينز اين ضرب‌المثل را به كار برده كه اگر دوست نداري از اين غذاها بخوري پس از آن در بشقابت نكش كتي!

  ضريب مقاومت متفاوت جامعه جهاني در مقابل اظهارات ضد سامي و ضد ساير اديان

كتي هاپكينز نه به خاطر اظهارات اخيرش درباره اسلام بلكه به خاطر ساير خصوصياتش جزو 10 چهره منفور ستارگان عرصه سرگرمي در سال 2013 بوده است؛
پايگاه ASK. com اين نظرسنجي را برگزار كرده بود.
در حالي كه معذرت‌خواهي چهره سرشناسي چون مل‌گيبسون هم هنوز باعث بي‌خيالي يهوديان نشده است اما با اين حال چهره‌اي چون كتي هاپكينز بدون آنكه حتي اظهار ندامت يا عذرخواهي كرده باشد، كماكان در عرصه هنري مشغول به كار است و هيچ كس به او خرده نمي‌گيرد.
به نظر مي‌رسد كه بدنه جامعه جهاني نسبت به توهين‌ها و سخنان‌نژادپرستانه ضد اسلامي آنقدر مقاوم شده كه توهين به اين دين الهي و برحق كمترين واكنشي را برمي‌انگيزد اما همين جامعه در شرايط برابر و به محض شنيدن سخنان ضد يهودي و ضداسرائيلي چنان به درد مي‌آيد كه حتي نظير چنين واكنشي را نسبت به تمسخر مسيحيان، دين اكثريت مردم غرب نشان نمي‌دهد. اين موضوع مي‌تواند ناشي از نفوذ لابي‌هاي قدرتمند صهيونيستي در فضاي رسانه‌ها و حوزه قضايي غرب باشد اما نتيجه تأسف‌‌بار اين قصه آن است كه امروز جامعه جهاني دقيقاً دارد همان نقشي را بازي مي‌كند و به همان سمتي هدايت مي‌شود كه برايش طراحي شده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار