کد خبر: 654986
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۹
رئیس دادگستری دهلران
رئیس دادگستری شهرستان دهلران درگفتکوی اختصاصی با "جوان" با بیان اینکه :ترویج و توسعه فرهنگ پیشگیری از جرم باید در جامعه نهادینه شود اظهار داشت:اگر در جوامع کوچک ازجمله خانواده ها با بهره مندی از آموزه های قرآن کریم و مبانی اسلامی والهی آگاهی بخشی و بصیرت افزایی نهادینه شود، شاهد جامعه ای سالم و عاری از جرم خواهیم بود.
روح الله جام سحر
"کیانوش برخی" با گرامیداشت سالروز شهادت دکتر شهید بهشتی و هفته ی قوه قضائیه اظهار داست:16210 فقره پرونده از تیرماه سال گذسته تا ابتدای تیرماه سال جاری به دادگاه و دادسرای شهرستان دهلران وارد شده است که از این میزان بیش از 86در صد و بعبارتی 15495 فقره منتهی به صدور حکم و مختومه شده است.که این حاصل زحمات شبانه روزی 6 نفر قاضی می باشد.

وی به نقش بسزای شعب شورای حل اختلاف در کاهش ورود پرونده ها به دادگاه ودادسرای شهرستان اشاره کرد و افزود : 13 شعبه ی حل اختلاف در سطح شهرستان دهلران فعالیت می کنند که طی یکسال گذشته 3352 فقره پرونده دراین شعب تشکیل و با احتساب پرونده های مانده از سال ماقبل 3354 فقره پرونده مختومه شده است.

رئیس دادگستری شهرستان دهلران از کاهش 20درصدی ورود پرونده ها به دادگستری دهلران خبر داد که آنرا مرهون تلاش شبانه روزی شعب شورای حل اختلاف دانست.

"برخی " افزود: 5/18 درصد از پرونده های تحت بررسی شوراهای حل اختلاف دهلران با تلاش همکاران ما در حل اختلاف منجر به صلح و سازش شده اند که حدود 618 پرونده می باشند.

وی به نقش آموزش و ارتقاء سطح آگاهی و علمی ضابطین قضایی و روسای شعب حل اختلاف اشاره کرد و افزود: 12 دوره ی آموزشی شامل 4 دوره ویژه ضابطین،4دوره روخوانی و روانخوانی قرآن کریم،4دوره ی تخصصی ویژه شوراهای حل اختلاف برگزار شده است.

وی از"اختلافات گسترده ملکی" در سطح شهرستان خبر داد و آنرا نخستین عامل و دربرگیرنده ی درصد بیشترین پرونده های وارده دانست وگفت: "مطالبه ی طلب" در ردیف دوم بیشترین مراجعات به دادگستری دهلران می باشد.

"کیانوش برخی" به برنامه های دادگستری دهلران در هفته ی گرامیداشت قوه قضائیه اشاره کرد و گفت:غبار روبی مزار شهدای گمنام عملیات محرم،برنامه های ورزشی،سخنرانی و تشریح عملکرد در پیش از خطبه های نماز جمعه ،دیدار با خانواده های شهدای شاغل در دادگستری، ودیدار عمومی با مردم بمنظور پرسش و پاسخ و مشاوره از مهمترین برنامه های این هفته خواهد بود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر