کد خبر: 654108
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۳
رئیس دانشگاه کردستان خبر داد
رئیس دانشگاه کردستان از برگزاری 4 کارگاه پیشگیری از اعتیاد برای کارکنان دانشگاه کردستاندر این استان خبر داد.

به گزارش جوان از سنندج، جهانشیر امینی در نشست خبری کمیته اطلاع‌رسانی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کردستان با خبرنگاران در مجتمع فجر سنندج اظهار کرد: استان کردستان خوشبختانه از استان‌های پیشرو بوده و در حال حاضر پنج طرح پژوهشی را از محل اعتبارات ستاد مبارزه با مواد مخدر در استان در دست اجرا دارد که تاکنون یک طرح از آن را گزارش داده است.

وی افزود: پژوهش بررسی عوامل خانوادگی موثر بر اعتیاد جوانان و نوجوانان شهر سنندج اجرا شده است که گزارش نهایی آن به شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر ارائه شده است.

به گفته رئیس دانشگاه کردستان، بررسی وضعیت روانی معتادان به شیشه مرد مراجعه‌کننده به مراکز درمانی شهر سنندج در سال 92، بررسی سبک زندگی افراد معتاد مراجعه کننده به مراکز ترک اعتیاد سنندج در سال 92، بررسی عوامل موثر بر گرایش زنان کردستانی به اعتیاد و مواد مخدر و روانگردان‌ها و بررسی علل گرایش جوانان به مواد مخدر نوظهور در استان از دیگر عناوین پژوهش‌های تعریف شده استان است.

امینی برگزاری دو میزگرد تخصصی با عناوین نقد و بررسی اقدامات کاهش تقاضا و مقابله با عرضه در استان را از اقدامات این کمیته در سال گذشته عنوان کرد و بیان داشت: یک میزگرد علمی نیز در رابطه با راهکارهای پیشگیری از اعتیاد در محیط دانشگاهی در آمفی‌تئاتر دانشگاه پیام نور سنندج برگزار شد که در مجموع نتیجه و خروجی بسیار خوبی داشت.

وی از اجرای طرح‌ حساس‌سازی در محیط دانشگاه خبر داد و گفت: چهار دوره آموزشی، تشکیل انجمن و کانون مبارزه و پیشگیری از اعتیاد، برگزاری 30 کارگاه در خوابگاه‌های دانشجویی، برگزاری بیش از 140 مورد جلسه مشاوره‌ای و خدمات روانی و اجرای طرح‌ حساس‌سازی و آگاه‌سازی در محیط دانشگاه از دیگر اقدامات این کمیته در راستای مبارزه و مقابله با اعتیاد در سطح دانشگاه‌های استان بوده است.

رئیس دانشگاه کردستان همچنین از برگزاری چهار کارگاه پیشگیری از اعتیاد برای کارکنان دانشگاه کردستان خبر داد و افزود: ایجاد ارتباط مستقیم مرکز مشاوره دانشگاه با سازمان‌های مردم نهاد و فعال‌سازی مراکز مشاوره در مراکز دانشگاهی از دیگر اقدامات صورت گرفته در این راستا در استان است.

امینی در پایان بیان داشت: تلاش و استراتژی کمیته اطلاع‌رسانی و تبلیغات مبتنی بر پیشگیری بوده و در این راستا حساس‌سازی دانشجویان را به تاثیرات مخرب و خانمانسوز گرایش به مواد مخدر در اولویت قرار گرفته است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر