کد خبر: 653672
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۱
مدیرکل اوقاف و امور خیریه قزوین خبر داد:
مدیرکل اوقاف و امور خیریه قزوین از اختصاص زمین موقوفه برای ساخت مرکز دیالیز در شهر الوند و راه‌اندازی آن در آینده خبر داد.
حجت الاسلام مصطفی نوروزی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین در گفت و گو با جوان اظهار کرد: در سال‌های اخیر وقف به‌روز شده و در زمینه نیازهای روز جامعه همچون بیماران خاص، پارک‌های علم و فناوری، حوزه‌های علمیه، جانبازان و دانشمندان هسته‌ای گسترش یافته است که در وقف دانشمندان هسته‌ای، موقوفات به تأمین هزینه‌های تحصیل دانشجویان رشته فیزیک هسته‌ای تعلق می‌گیرد.‌
وی افزود: همچنین در زمینه موقوفات مربوط به بیماران خاص، یک قطعه زمین موقوفه در اختیار دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان قزوین قرار گرفته است تا مرکز دیالیز شهر الوند در آن راه‌اندازی شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه قزوین ادامه داد: اداره‌کل اوقاف برای احداث این مرکز و تأمین تمام تجهیزات آن از سوی موقوفه مرحوم حاج حسین خزانه اعلام آمادگی کرده است.
نوروزی تصریح کرد: ایجاد موقوفات جدیدی که بتواند نیاز روز جامعه را تأمین کند، از اهمیت زیادی برخوردار است و دستور مقام معظم رهبری نیز هست.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه قزوین با تأکید بر نقش رسانه‌ها در گسترش و ترویج فرهنگ وقف، خاطرنشان کرد: رسانه‌ها نقش مهمی در زمینه ترویج فرهنگ وقف در جامعه دارند و می‌توانند نیازهای جامعه را به مسئولان و اقدامات انجام شده از سوی نهادهای متولی را به مردم اطلاع‌رسانی کنند.
وی با بیان اینکه در حال حاضر 6 طرح عمرانی در دست اجرا قرار دارد، تصریح کرد: درمانگاه خیریه بیدستان و مجتمع مسکونی 160 واحدی بیدستان که در مرحله نازک‌کاری واحدهاست، از جمله آن‌ها به شمار می‌رود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه قزوین گفت: طرح‌های بزرگی در زمینه وقف در استان قزوین به اجرا درآمده است و باید فضایی در قالب نمایشگاه دائمی ایجاد شود تا ضمن مناسب بودن از نظر شرایط امنیتی، بتوان اسناد و وقفنامه‌های آن را نگهداری و ثبت و ضبط کرد.
پایان پیام/
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر