کد خبر: 653354
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۲
دادستان قزوین:
دادستان عمومی و انقلاب استان قزوین با بیان اینکه پیگیر اعدام قاتل دانش‌آموز 9 ساله در ملاءعام هستیم، گفت: موضوع قتل در مدرسه را به مدیرکل آموزش و پرورش تذکر داده‌ایم.
به گزارش جوان، حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی به مناسبت هفته قوه قضائیه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: قتل پسربچه دانش‌آموز 9 ساله در مدرسه حادثه غمبار و تلخی بود و به همین دلیل موضوع را با فوریت و حساسیت تعقیب کردیم.
وی با بیان اینکه این موضوع در کمتر از یک هفته رسانه‌ای شد و کار صدور کیفرخواست آن به انجام رسید، افزود: از دادگاه کیفری استان خواستیم اجرای مجازات قصاص در ملاءعام اجرا شود که با پیگیری‌های انجام شده حکم آن صادر شد.
دادستان عمومی و انقلاب استان قزوین ادامه داد: محکوم علیه 20 روز پس از صدور حکم برای دفاع و اعتراض به آن مهلت دارد که این مهلت از روز 27 خردادماه آغاز شده است.
صادقی نیارکی اضافه کرد: با توجه به اینکه وکیل این قاتل در تهران مستقر است، باید تا پایان 20 روز خویشتن‌داری کنیم اما پیش‌بینی ما این است که رأی تابستان اجرا شود.
دادستان عمومی و انقلاب استان قزوین با اشاره به محل اجرای حکم با توجه به وقوع آن در مدرسه، تصریح کرد: حکم قصاص ترجیحاً مقابل مدرسه به اجرا در می‌آید اما چنانچه مدرسه در آن روز باز باشد، به دلیل تأثیرات روحی و روانی ناشی از اجرای حکم در دانش‌آموزان، محل آن مقابل مدرسه نیست.
وی در پاسخ به سئوال خبرنگاری مبنی بر اینکه با توجه به وقوع قتل این دانش‌آموز در مدرسه آیا اداره کل آموزش و پرورش قزوین در این امر مقصر بوده است، بیان کرد: همان زمان نامه‌ای به مدیرکل آموزش و پرورش قزوین نوشتیم و موضوع را تذکر دادیم.
دادستان عمومی و انقلاب استان قزوین اضافه کرد: به این ترتیب دستورالعمل اجرایی در این زمینه به مسئولان این اداره کل ابلاغ شد تا یک نفر را بگمارند که ورود و خروج افراد به مدارس را کنترل کنند.
صادقی نیارکی اذعان کرد: در طول سال 92 در شعب تحقیق دادسرای قزوین 30 هزار و 84 پرونده وارد شده که در طول این مدت 30 هزار و 545 پرونده رسیدگی شده است؛ به طوری که در پایان سال 92 مانده پرونده‌های شعب تحقیق یک هزار و 782 پرونده بوده است و به نسبت 2 هزار و 333 پرونده ابتدای سال 92 از کاهش 19 درصدی موجودی پرونده‌ها حکایت دارد.
دادستان عمومی و انقلاب استان قزوین خاطرنشان کرد: در بخش اجرای احکام کیفری و انقلاب، موجودی ابتدای سال 92 بالغ بر 7 هزار و 582 پرونده بوده که در طول یک سال 9 هزار و 202 پرونده وارد و 9 هزار و 937 پرونده رسیدگی شده است و در نهایت مانده پرونده ها در پایان سال 92 با 6 هزار و 847 پرونده 10 درصد کاهش را نشان می‌دهد.
وی اضافه کرد: در مجموع در دادسرای قزوین 39 هزار و 286 پرونده در سال 92 وارد شده و 40 هزار و 482 پرونده مورد رسیدگی قرار گرفته است که نشان از کاهش 12 درصدی موجودی پرونده‌ها دارد.
دادستان عمومی و انقلاب استان قزوین افزود: در موضوع جرایم نیز در حال حاضر با اقدامات پیشگیرانه و سایر اقدامات برخوردی که انجام شده است میانگین رشد جرایم در استان قزوین 12 درصد پایین‌تر از میانگین رشد جرایم در کشور است.
پایان پیام/
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر