کد خبر: 651555
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۵
مدیرکل فنی و تهیه طرح‌های بنیاد مسکن:
مدیرکل فنی و تهیه طرح‌های بنیاد مسکن از تهیه طرح بهسازی بافت بارزش روستاها در سطح کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری جوان از سنندج، مهدی تحصیل‌دار پیش از ظهر امروز در جلسه توسعه گردشگری، بهره‌برداری و مدیریت بافت‌های ارزشمند تاریخی روستا از شناسایی 50 روستا دارای بافت با ارزش و تاریخی برای در برنامه پنجم توسعه برای انجام طرح‌های هادی در سطح کشور خبر داد و اظهار کرد: با شناسایی این تعداد روستا در سطح کشور کار‌های مطالعاتی آن برای انجام اقدامات صورت گرفته است.

وی از شناسایی و انجام اقدامات برای 20 روستای دارای بافت با ارزش و تاریخی در سطح کشور در برنامه سوم توسعه خبر داد و افزود: همچنین در برنامه چهارم توسعه نیز 50 روستا دارای بافت با ارزش و تاریخی شناسایی و اقدامات برای انجام طرح‌های هادی و روستاهای گردشگر در انجام گرفته است.

مدیرکل فنی و تهیه طرح‌های بنیاد مسکن به وجود 63 هزار روستا در سطح کشور اشاره کرد و ادامه داد: از این تعداد 37 هزار روستا در سطح کشور جمعیت بالای 20 هزار خانوار دارند.

تحصیلدار به اجرای طرح هادی در روستا‌های دارای بافت با ارزش و تاریخی اشاره کرد و گفت: در 37 هزار روستا با جمعیت بالای 20 هزار خانوار باید طرح هادی تهیه و اجرایی شود.

وی با اشاره به همکاری با دهیاری‌های کشور برای انجام طرح هادی در این روستاها اضافه کرد: برخی از روستاهای کشور هم به لحاظ معماری، قدمت تاریخی و هم بناهای با ارزش شاخص هستند.

مدیرکل فنی و تهیه طرح‌های بنیاد مسکن از اجرایی شدن  طرح توسعه گردشگری، بهره برداری و مدیریت بافت‌های ارزشمند تاریخی روستا از سال 79 در کشور خبر داد و تصریح کرد: این طرح با همکاری وزارت کشور و میراث فرهنگی و توسعه گردشگری کشور اجرایی می‌شود.

تحصیلدار بیان کرد: تهیه طرح بهسازی بافت با ارزش روستاها طرحی است که با شناسایی و ارتقا فضاهای روستایی از طریق احیای معماری و تاریخی روستاها به شیوه مناسب انجام می‌شود.

وی در پایان با اشاره به تهیه و اجرای طرح یاد شده افزود: حفاظت، احیا و مرمت بافت و کالبد واجد ارزش در رابطه با سکونت و تولید، حفاظت و احیای ارزش‌های فرهنگی، تاریخی، کالبدی، فضایی، معماری و منظر روستایی و معرفی ای ارزش ها در سطوح ملی و فرا ملی به خصوص در زمینه توسعه گردشگری، ارتقا کمی و کیفی عرصه‌های زیست و تولید روستایی و فراهم کردن زمینه توسعه و عمران روستا با توجه به شرایط، امکانات و محدودیت‌های موجود از جمله این اهداف است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار