کد خبر: 649857
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۷
آقایان با مایو و بانوان حتی با تاپ و بدون روسری به راحتی در حال عبور و مرور در این شهرک ها بوده و می باشند.
جعفر رعیت

به گزارش خبرنگار جوان از مازندران و به نقل از بلاغ ، همه ساله با آغاز تعطیلات بهار و تابستان، مسافرت های مردم نیز به مناطق مختلف کشور آغاز می شود.

شهرستان بابلسر به عنوان یک منطقه توریستی، همه ساله میزبان انبوهی از مسافران است. مسافرانی که با فرهنگ و آدابی متفاوت از مناطق مختلف کشور به شمال ایران می آیند تا از آب و هوای مساعد این منطقه بهره مند شوند.

اما برخی از میهمانان حرمت صاحب خانه را نگه نمی دارند و با وضعیت حجاب نامناسب خود به مردم سنتی و مذهبی منطقه توهین می کنند.

سال های گذشته بارها از رسانه های مختلف به مسئولین بابت این معضل فرهنگی تذکر داده شد. البته نباید از حق بگذریم که اقدامات فراوانی هم از سوی مسئولین به خصوص نیروی محترم انتظامی جهت برخورد با این معضل انجام پذیرفت اما این اقدامات منجر به حل این مشکل نشده است.

مدتی پیش خبرنگار بلاغ جهت بررسی وضعیت شهرک های دریاکنار و خزرشهر وارد این مناطق شد. اگر چه ورود به این مناطق نیاز به کارت ورود دارد و هرکسی نمی تواند وارد این شهرک ها شود اما پس از مشکلات فروان و متوسل شدن به چندین نفر توانست اجازه ورود پیدا کند.

با اینکه هنوز فصل امتحانات مدارس و دانشگاه ها به پایان نرسیده بود ولی اکثر ویلاها مملو از مسافران بودند.

مسئله ای که مانند سال های گذشته به ذوق می زد، وضعیت بد حجاب چه در بین بانوان و چه در بین آقایان بود. به گونه ای که محیط هیچ شباهتی به جمهوری اسلامی نداشت.

آقایان با مایو و بانوان حتی با تاپ و بدون روسری به راحتی در حال عبور و مرور در این شهرک ها بودند.

بلاغ بدون آنکه قصد تخریب ارگانی را داشته باشد، عاجزانه از مسئولان محترم بابلسر درخواست می کند تا با برنامه ریزی فرهنگی مناسب، به دور از هرگونه دافعه و توهین به مسافرین محترم، جلوی این معضل بزرگ فرهنگی و اسلامی را بگیرد.

فراموش نکنیم این مشکل از سال ها پش آغاز شده و سال به سال در حال گسترش است. اجازه ندهیم علاج کار از دستان مان خارج شود.

بارها چهره های شاخص سینما و فوتبال در این شهرک ها دستگیر شده اند که حتی مستند یکی از آنها نیز پخش شد.

به گزارش بلاغ، در بدترین نقاط موقعیتی این دو شهرک قیمت ویلاها به زیر یک میلیار نمی رسد و اکثر آنهایی که به این دو شهرک ساحلی می آیند، از سرمایه دارترین و قشر مرفه جامعه هستند که اصل معاش شان در آنجا بر پایه ی بی بند و باری است.

با توجه به اینکه بارها از سوی مردم ابراز گله مندی شده ولی نشاط صنعت توریسم به قیمت بی غیرتی تمام شده است و هیچ اقدامی در این باره صورت نمی گیرد.

دو سال قبل پایگاه خبریتحلیلی صراط نوشته بود:برخی از شهرک های ساحلی شمال کشور که به دلیل محصور بودن اطراف آن اجازه کنترل و ورود به آنها به نیروی انتظامی داده نمی شود، طی یک ماه گذشته و در خلال ماه مبارک رمضان شاهد فجیع ترن بی بند و باری های برخی افراد ساکن در این سواحل اختصاصی بوده است.

دهکده های ساحلی اغلب با احداث چند ویلای اختصاصی در کنار دریا، تأسیس می شوند و به دلیل آنکه تعداد محدودی از افراد، مالک زمین ها و سواحل نزدیک به این شهرک ها هستند، اغلب به صورت یک منطقه آزاد و بدون نظارت پلیس و نیروی های انتظامی اداره می شوند و همین دلیل هم سبب شده تا تعدادی از افراد سودجو که به دنبال بهانه ای برای به فساد کشیدن مناطق تفریحی کشور هستند با حضور در این مراکز فضا را برای اجرای بی بند و باری های اخلاقی آزاد ببینند.

یکی از اصلی ترین معضلات این سواحل اختصاصی، اختلاط دختران و پسران در برخی از این محدوده است که به دلیل عدم حضور نیروی انتظامی و نهاد های نظارتی، چند سالی است به امری طبیعی در این شهرک های تفریحی تبدیل شده و ساکنان این شهرک ها می توانند به صرف تملک یکی از ویلاهای این مناطق ساحلی، به سادگی خود را در یکی از آزاد ترین سواحل دنیا، بدون حضور نیروهای انتظامی و نهاد های کنترلی کشور حس کنند.

برگزاری آزادانه پارتی های شبانه و گردهم آمدن های بی قاعده دختران و پسران هم یکی دیگر از معضلاتی است که این شهرک های تفریحی با آن دست و پنجه نرم می کنند و طبق برخی آمار های تایید نشده در بعضی از فصول سال که مناطق شمالی از حجم کمتر گردشگر برخوردار است، این شهر ها مکان مناسبی است برای برگزاری های پارتی های مختلط شبانه که طی سال های گذشته ماه مبارک رمضان هم به این فصل ها اضافه شده است.

لازم به ذکر است که این سواحل اختصاصی در محل طرح های سالم سازی دریا هم قرار دارد، اما به دلیل عدم کنترل نهاد های نظارتی متاسفانه مشاهده می شود که در پاره ای از مواقع برخی تصاویر از این سواحل نیمه خصوصی در اختیار سایت های غیراخلاقی و کاربران شبکه های اجتماعی قرار می گیرد، که با توجه به جنبه نگران کننده اجتماعی آن، لازم است کنترل بیشتری توسط نیروهای انتظامی و امنیتی کشور روی فعالیت این دهکده ها و سواحل اختصاصی صورت گیرد.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
United Arab Emirates
|
۰۱:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۸
0
2
سرایدارها تماشا می ‌کنند
انگار مویی از خرس می کنند
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر