کد خبر: 649526
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۶
4 كشته در توفان 110 كيلومتري تهران
شهر تاريك شد. همه چيز در لحظه اتفاق افتاد. آنها كه رونده بودند، بر جاي ماندند و چشم بر آسماني دوختند كه به ناگهان چشم اندازشان را در خود فرو برد و تاريك كرد.
شهر تاريك شد. همه چيز در لحظه اتفاق افتاد. آنها كه رونده بودند، بر جاي ماندند و چشم بر آسماني دوختند كه به ناگهان چشم اندازشان را در خود فرو برد و تاريك كرد. آنها كه دست‌ به كاري داشتند و سقفي بر سرشان بود، سوي پنجره‌ يا بام ساختمان خيز برداشتند تا شاهد خروشي باشند كه پيشتر نديده بودند. توفان خيز برداشته بود در خيابان‌ها و بلندي‌هاي شهر را به سخره گرفته بود. دوربين‌ها به كار آمدند و ثانيه‌هايي از آن‌چه روي داده بود را به حافظه سپردند. تندباد به شتاب رفت. همان گونه كه آمده بود و آنچه بر جاي ماند براي برخي خاطره و براي بعضي مصيبتي جانكاه بود.

وزش توفان كم سابقه عصر ديروز كه حوالي ساعت 16 و 50 دقيقه در پايتخت روي داد، تا لحظه تنظيم خبر چهار كشته و 27 مجروح بر جاي گذاشت. رئيس اورژانس كشور لحظاتي بعد از فروكش كردن تندباد گفت: در حادثه وزش توفان كم‌سابقه، برابر آمار اوليه چهار نفر كه همگي مرد بودند، در مناطق نارمك، جنت‌آباد و هاشمي جان باختند و 27 نفر نيز مجروح شدند. دكتر امين صابري‌نيا، ادامه داد: 17 نفر از مجروحان در سطح شهر تهران به دليل عدم تعادل مجروح شدند و 10 نفر ديگر نيز كه مسافر يك دستگاه اتوبوس در مسير قم بودند با وزش توفان و از دست رفتن ديد راننده در تصادف مجروح و روانه بيمارستان شدند.

فردي 22 ساله در نارمك بر اثر افتادن بلوك، ديگري 35 ساله در خيابان شريعتي بر اثر شكستن درخت، شهروند 25 ساله به علت افتادن بلوك در جنت‌آباد و فردي 57 ساله در خيابان هاشمي به خاطر سقوط از طبقه پنجم ساختمان كشته شدند.

براساس گزارش‌ها، بيشتر صدمات به علت برخورد مصالح ساختماني، شكستن درخت و ضربه به سر گزارش شده است. در حالي كه آتش نشانان به حالت آماده باش درآمده بودند، برق چند هزار واحد مسكوني قطع شد و حداقل 40 درخت در نقاط پرترافيك شهر سقوط كرد.
خانم سلامي، كارشناس هواشناسي شبكه خبر، هم گفت: سرعت باد در برخي مناطق شهر و استان تهران، به حدود 110 كيلومتر بر ساعت رسيد. آقاي وظيفه، مدير كل پيش بيني سازمان هواشناسي هم، از ناپايداري هوا در تهران، در دو روز آينده خبر داد و گفت: در استان‌هاي سمنان، خراسان شمالي و جنوبي و برخي مناطق شرق كشور پيش بيني مي‌شود اين وضع جوي، حاكم شود. مدير پيش‌بيني و هشدار سازمان هواشناسي كشور هم گفت: وزش تندباد كم سابقه بوده اما بي‌سابقه نبوده است. وي ادامه داد: بيشترين سرعت وزش باد ثبت شده 110 كيلومتر بر ساعت در فرودگاه مهرآباد تهران بوده است.

وي با اشاره به اينكه در سطح شهر نيز سرعت وزش باد حداكثر حدود 70كيلومتر بر ساعت ثبت شده است، ادامه داد: زمان وزش توفان ميدان ديد در فرودگاه بين‌المللي امام خميني (ره) به حدود صفر رسيد. سرهنگ عابدي جانشين رئيس پليس راهور تهران هم از سقوط 40 درخت در نقاط ترافيكي پايتخت خبر داد و گفت: در مناطق مختلف تهران از جمله وليعصر و بهشتي، زرتشت، جهان‌نما، مطهري، فاطمي و. . . سقوط درخت داشتيم كه باعث كندي ترافيك شد اما از سوي مأموران شهرداري جمع‌آوري شدند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار