کد خبر: 647080
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۴
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان از قطع آب‌گذاری سد سفیدرود از 27 اردیبهشت‌ماه جاری به‌ مدت 3 روز در این استان خبر داد.

 

سیف‌الله آقابیگی در ادامه به آب‌گذاری سد سفیدرود از هفتم اردیبهشت‌ماه جاری اشاره کرد و افزود: آب‌گذاری سد سفیدرود با 90 متر مکعب در ثانیه را آغاز کردیم و به دلیل تقاضای شالیکاران این رقم به 201 متر مکعب در ثانیه افزایش یافته است.

آقابیگی با بیان اینکه آب‌گذاری سد سفیدرود تا 26 اردیبهشت‌ماه جاری استمرار دارد، تصریح کرد: آب‌گذاری سد سفیدرود به منظور استفاده بهتر از 27 اردیبهشت‌ماه جاری به ‌مدت سه روز قطع می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان از آب‌گذاری دوباره سد سفیدرود به ‌مدت هشت روز خبر داد و تصریح کرد: تناوب هشت و سه روز آب‌گذاری و قطع آب سد سفیدرود تا پایان فصل آبیاری ادامه دارد.

وی با قدردانی از مشارکت و همیاری شالیکاران در استفاده بهینه از آب موجود، خاطرنشان کرد: 70 درصد از شالیزارها طبق گزارش سازمان جهاد سازندگی گیلان تاکنون نشاکاری شده است.

آقابیگی با اشاره به آماده‌سازی 99 درصد از خزانه‌های برنج در گیلان یادآور شد: امیدواریم شالیکاران سریع‌تر با آب مناسب فراهم شده، باقی‌مانده خزانه‌ها را نشاکاری کنند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان به رهنمودهای مقام معظم رهبری مبنی بر اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و افزود: امسال امیدواریم شالیکاران با عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی محصول مناسبی از شالیزارها برداشت کنند.

وی به 800 میلیون متر مکعب ذخیره‌سازی آب در سد سفیدرود اشاره کرد و گفت: مدیریت مصرف آب در شالیزارها موجب برطرف شدن مشکل شالیکاران می‌شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر