کد خبر: 646839
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۴
جانشین سپاه بیت‌المقدس:
جانشین سپاه بیت‌المقدس استان کردستان گفت: ادبیات پایداری استان کردستان همچون دوران دفاع مقدس در استان مظلوم واقع شده است.
به گزارش جوان از سنندج، سردار حمزه فلاح در نخستین جلسه کارگروه ادبیات پایداری در حوزه هنری استان کردستان با اشاره به دفاع مقدس دراستان کردستان، گفت: همانطور که رهبر معظم انقلاب در سفر به استان عنوان فرمودند "استان کردستان استان مجاهدت‌های خاموش"، بدلیل عدم فعالیت و معرفی این مجاهدت‌ها و رشادت‌هایی است که در این منطقه روی داده است.

وی افزود: ادبیات پایداری استان کردستان همچون دوران دفاع مقدس در استان مظلوم واقع شده است و در حالیکه مبارزه در کردستان قبل از آغاز جنگ تحمیلی شروع شده بود ولی امروز ما در بحث مستندسازی این دوران چیزی برای گفتن نداریم و اگر هم باشد بسیار ضعیف است.

وی افزود: دستگاه‌های فرهنگی زیادی در استان فعالیت می‌کنند ولی بدلیل جزیره‌ای عمل کردن نتیجه‌ای از این فعالیت‌ها در بخش ادبیات پایداری حاصل نشده است.

سردار فلاح به وجود بیش از 100 فیلم مصاحبه با پیشمرگان کرد مسلمان اشاره کرد و گفت: این تعداد فیلم بدلیل عدم خط مشخص و سلیقه‌ای کارکردن مصاحبه‌گران، خروجی مناسبی نداشته و الان در اتاق خاک می‌خورد.

جانشین سپاه بیت‌المقدس استان کردستان افزود: بدلیل نداشتن راوی در خصوص مسائل و اتفاقات دوران دفاع مقدس در استان کردستان، در کلاس‌های روایتگری و تربیت راوی در استان که تشکیل می‌شود روایتگری‌ها از جنوب صورت می‌گیرد و باز هم جبهه غرب مظلوم واقع می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری 150 یادواره در طول سال جاری در استان گفت: این موضوع فرصت مناسبی است تا با همکاری هم در زمینه ثبت و ضبط خاطرات این افراد به صورت درست و اصولی اقدام نماییم.

سردار فلاح با اشاره به نیاز سپاه بیت‌المقدس استان کردستان به وجود 85 مصاحبه‌گر، افزود: سپاه بیت‌المقدس آمادگی دارد تا افراد واجد شرایط را برای حضور در دوره‌های مربوط به مصاحبه‌گری به حوزه هنری استان کردستان معرفی نماید.

وی کار در حوزه ادبیات پایداری را یک توفیق الهی دانست و گفت: این توفیق نصیب هر کسی نمی‌شود و باید تلاش کرد تا از این فرصت اعطا شده بهترین بهره‌برداری داشت.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر