کد خبر: 645280
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۲
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس از افزایش نیافتن مستمری مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) خبر داد و گفت: مستمری مددجویان این نهاد چند سال است که افزایش پیدا نکرده است به همین دلیل مسئولان این نهاد برای ارائه توضیحات به مجلس فراخوانده می شوند.

محمد اسماعیل سعیدی در گفتگو با مهر در مورد بودجه کمیته امداد افزود: کمیته امداد نهادی مردمی است و قسمت اعظم اعتبارات آن از کمکها و مشارکتهای مردمی تامین می شود. به همین دلیل در پرداخت پاداش، افزایش مستمری مددجویان تحت پوشش و ... مسئولان این نهاد نباید در انتظار تخصیص اعتبار از سوی دولت باشند.

وی گفت: البته در لایحه بودجه هر سال کشور اعتباری برای کمیته امداد در نظر گرفته می شود که در مقایسه با سازمان بهزیسیتی که نهادی دولتی است کمتر است اما در مجموع مشارکت و کمکهای مردمی در کمیته امداد بیشتر از سایر نهادهای حمایتی است.

چندی قبل حسین انواری سرپرست کمیته امداد امام خمینی (ره) در مورد عدم افزایش مستمری مددجویان این نهاد عنوان کرده بود که افزایش مستمری مددجویان کمیته امداد هنوز از سوی دولت به ما ابلاغ نشده و مستمری های فروردین ماه همانند سال گذشته پرداخت می‌شود و بهتر است که مستمری های مددجویان نهادهای حمایتی مانند بهزیستی و امداد یکسان تعیین شود تا این تفاوت موجب دلسردی و یاس مددجویان نباشد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس تاکید کرد: مدتی قبل مسئولان کمیته امداد در جلسه ای که در کمیسیون اجتماعی برگزار شد قول دادند که طی یک هفته مشکل عدم افزایش مستمری مددجویان را برطرف کنند اما با گذشت چند هفته هنوز مستمری مددجویان کمیته امداد افزایش پیدا نکرده است به همین دلیل مدیران مجموعه ذیربط برای ارائه برخی توضیحات در این زمینه به مجلس فراخوانده می شوند.

به گفته وی، نباید مسئولان کمیته امداد برای افزایش مستمری ها منتظر ابلاغ دولت و یا تخصیص اعتبار از سوی آنها باشند و باید از اعتبارات داخلی و مشارکتهای مردمی بودجه مورد نیاز را تامین کنند.

سعیدی با اشاره به اینکه مستمری مددجویان چند سال است که افزایش پیدا نکرده، گفت: در حال حاضر این افراد مستمری بسیار ناچیزی دریافت می کنند و درست نیست که در شرایط فعلی جامعه که مشکلات اقتصادی زیاد است چند سال ثابت باقی بماند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار