کد خبر: 644555
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۱
مدیر عامل شرکت توزیع برق مازندران:
مدیر عامل شرکت توزیع برق مازندران گفت: در طی دو روز متوالی، با حضور ممیزان توانیر در شرکت توزیع برق مازندران فعالیت های واحد های مختلف این شرکت مورد ممیزی قرار گرفت.
جعفر رعیت

به گزارش خبرنگار جوان از مازندران، منوچهر جعفری در حاشیه جلسه اختتامیه ممیزی شرکت توزیع برق مازندران با بیان اینکه تیم 10نفره ازممیزان توانیر، از10 واحد این شرکت  بر اساس نظام ممیزی صنعت برق و بر طبق چک لیست ، ممیزی کرده اند افزود:این ممیزی از بخش های مالی، فن آوري اطلاعات و ارتباطات، سیستم های مدیریتی، سازماندهی، تحقیقات، پشتیبانی، برآورد بار، اموراداری ، حقوقی و روابط عمومی بوده است.

وی خاطر نشان کرد: ممیزان توانیر هر قسمت شرکت را در محورهای متعدد تعریف شده به همراه سوالات اصلی و ریز سوال،  بر اساس ضوابط مشخص در عناوین نحوه تطبیق، انطباق یا عدم انطباق، فرصت بهبود، یافته ها و اقدامات برجسته مطرح و ثبت و ضبط  نموده اند.

جعفری با بیان اینکه هدف ممیزی در صنعت برق تطبیق عملکرد واحدهای مختلف شرکت با آئین نامه ها و دستورالعمل های توانیر است اظهار داشت:  با اقدامی که از سوی  ممیزان توانیر انجام می شود نقاط ضعف ها مشخص شده و در جهت بهبود آن اقدامات شایسته انجام خواهد شد.

وی با اشاره به جایگاه شرکت توزیع برق مازندران در توانیر تصریح کرد: در جلسه اختتامیه، ممیزان به شرح  عملکرد واحد های ممیزی مربوط به خود پرداخته اند که  خوشبختانه در برآیند این نظرات ، رضایت از اجرای دستورالعمل ها  توسط بخش ها بوده است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران  با اشاره به اینکه این ممیزی ها خروجی های خوبی دارد افزود: در کنار انتقال تجریبات  ممیزان توانیر با همکاران شرکت،  تلاش می کنیم به صورت تیمی نقاط قابل بهبود را با پیگیری برطرف نمائیم.

جعفری با اشاره به اینکه ممیزان هر واحد شرکت توزیع برق مازندران، فضای فیزیکی شرکت را نامناسب اعلام کرده اند خاطر نشان کرد: امیدواریم با برطرف شدن نقدینگی شرکت و بهبود شرایط نقدینگی  احداث ساختمان جدید این شرکت در آینده ای نزدیک کلنگ زنی شود.

ممیزی واحد های مختلف شرکت توزیع برق مازندران انجام شد

مدیر دفتر توسعه مدیریت و تحول اداری شرکت توزیع برق مازندران نیز در حاشیه این جلسه با بیان اینکه تمام دستورالعمل ها و آئین نامه توسط توانیر به شرکت های توزیع، انتقال و تولید ارسال می شود گفت: بر همین اساس سالانه یا هر دوسالانه جهت بررسی اجرای این دستورالعمل های توسط شرکت های توزیع، انتقال و تولید و شناسائی نقاط ضعف و قدرت افرادی  تحت عنوان "ممیزان توانیر" با حضور در شرکت ها ، بخش های مختلف آن را بر اساس چک لیست هایی مورد ارزیابی قرار می دهند. 

علی نوری افزود: ممیزان توانیر افراد آموزش دیده ای هستند که از شرکت های  زیرمجموعه توانیر  و از استانهای مختلف کشور به صورت تیمی در شرکت های توزیع، انتقال و تولید استان های مختلف  حضور یافته و عملکرد بخش های مورد نظر را بر اساس قوانین و مقررات توانیر  تطبیق می دهند.

وی معاونت منابع انساني و دفتر توسعه را متولی اجرای ممیزی از شرکت دانست و خاطر نشان کرد: شرکت توانیر با راها ندازي دبيرخانه اي می کوشد نقاط ضعف و قوت توسط ممیزی به توانیر انتقال یابد .

نوری با بیان اینکه همه ممیزان  بدون استثنا باید بعد از یک هفته از ممیزی کلیه اطلاعات  شرکت مورد نظر را به توانیر ارائه نمایند اظهار داشت: یک نسخه از این اطلاعات به دبیرخانه ممیزی و نسخه ای دیگر به  متولی هر واحد  در توانیر داده می شود.

بر پایه این گزارش معاون فروش و خدمات مشتركين شركت توزيع برق مازندران نیز در جلسه هم انديشي بازرسان جوان لوازم اندازه گيري مصارف عادي اين شركت در ساري از تقويت كادر بازرسي لوازم اندازه گيري عادي در امورهاي 16 گانه خبر داد .

شجاع محمودي گفت : عزم شركت براي كاهش تلفات غير فني جدي است و نشانه ظهور اين عزم ورود تعداد  زيادي پرسنل كادر بازرسي لوازم اندازه گيري عادي كه با مدارك و توان خوبي در اين بخش بكارگيري شده اند  مي باشد .

وي نتيجه عملكرد بازرسان لوازم اندازه گيري عادي را  مثبت ارزيابي كرد و اظهار داشت : نقطه آرماني ما كه همان حذف كامل پديده شوم سرقت انرژي است بايد با قوت به كار خود  ادامه دهد .

محمودی به مالكين هشدار داد قبل از معامله ملك حتما" در خصوص صحت لوازم اندازه گيري از اداره برق شهرستان استعلام نمايند تا از خسارت احتمالي جلوگيري گردد .

وی خاطر نشان کرد: مالكين در هنگام اجاره ملك و تسويه حساب با مستاجر بايد به اداره برق مراجعه تا ضمن بازديد از لوازم اندازه گيري و دريافت آخرين صورت حساب برق مصرفي از صحت كاركرد لوزام اندازه گيري و كنتور  اطمينان حاصل گردد.

محمودي با بيان اينكه بهاي برق مصرفي به مراتب كمتر از خسارت برق غير مجاز مي باشد تصریح کرد: در صورت وقوع دستكاري در لوازم اندازه گيري برق علاوه بر اخذ  خسارت  وارده متخلف جهت پيگرد قانوني به محاكم قضايي معرفي خواهد شد .

وي افزود : دست كاري در لوازم اندازه گيري و كنتور برق علاوه  برخسارت مالي يك تهديد جدي براي سلامت خانواده ها مي باشد و شركت توزيع برق مازندران با تشكيل اكيپ هاي ويژه  و تست و بازرسي لوازم اندازه گيري با جديت با اين پديده  شوم مقابله خواهد كرد .  

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر