کد خبر: 644423
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۴
با پیگیری های دانشجویان فعال تشکل ها و همچنین برخی از اساتید، سخنرانی این حامی فتنه در دانشگاه خوارزمی لغو شده است، اما همچنان «غلامرضا ظریفیان» به عنوان یکی از سخنرانان در مراسم حضور خواهد یافت.

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع رسانی دانا، چندی پیش خبری در خصوص برگزاری برنامه روز استاد در دانشگاه تربیت معلم در سایت دانا منتشر شد که به بهانه روز استاد از یکی از فعالین فتنه 88 برای سخنرانی در این برنامه دعوت شده است.

مصطفی ملکیان شخصی که تا کنون مقاله هایی مخالف با برخی از چهارچوب ها دین در مجله مهرنامه منتشر کرده است و همچنین نقشی فعال در جریان فتنه 88 داشته است. همچنین وی افکار تأمل برانگیزی در خصوص دین دارد.

با پیگیری های دانشجویان فعال تشکل ها و همچنین برخی از اساتید، سخنرانی این حامی فتنه در دانشگاه خوارزمی لغو شده است، اما همچنان «غلامرضا ظریفیان» به عنوان یکی از سخنرانان در مراسم حضور خواهد یافت.

اگرچه این برنامه مصطفی ملکیان لغو شده است، اما گروه فلسفه و حکمت اسلامی دانشگاه اصفهان در نظر دارد سه شنبه، 16 اردیبهشت ماه جلسه سخنرانی با عنوان «اخلاق متجددانه» با حضور ملکیان در این دانشگاه برگزار کند.

به نظر می رسد فتنه‌گران با انتخاب دانشگاه ها به عنوان تریبون و همچنین استفاده از نفوذ خود در وزارت علوم، به دنبال پیگیری مواضع و تبلیغ افکار ضد دین و ضد نظام خود در دانشگاه‌ها هستند.

اگرچه دانشجویان هربار با اعتراض ای برنامه ها را لغو می کنند اما وزارت علوم برنامه ای برای نظارت و یا لغو این برنامه ها در نظر نگرفته است؛ حتی شنیده می‌شود برنامه ملکیان در دانشگاه خوارزمی با همکاری مستقیم وزارت علوم انجام شده است.

خاطرنشان می شود با روی کار آمدن دولت یازدهم و فعالیت وزارت علوم شاهد بودیم که در زمان سرپرستی جعفر توفیقی در وزارت علوم برخی حاشیه ها به وجود آمد که علت اصلی آن هم ورود افراد مسئله دار و عوامل دخیل در فتنه سال 88 در این وزارت خانه بود که البته تذکراتی در این خصوص از سوی نمایندگان مجلس و برخی دلسوزان نظام داده شد ولی متاسفانه نه تنها جلوی این رفتارها گرفته نشد بلکه مسئولان وزارت خانه به اقدامات خود ادامه دادند و حتی در برخی مواضع آن را تشدید هم کردند.

اما بعد از انتصاب رضا فرجی دانا به عنوان وزیر علوم این حاشیه ها همچنان ادامه دار شد و با قوت بیشتری از افراد مسئله دار استفاده و فضا برای آنان باز شد.

دعوت از افراد فتنه‌گر، مسئله دار و معلوم الحال از جمله مسائلی بود که باعث شد وزارت علوم زیر ذره‌بین قرار بگیرد و حتی از وی در مجلس نیز طرح سوال شد.

انتهای پیام/

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار