کد خبر: 644140
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۱
معاون استاندار کردستان:
معاون برنامه‌ریزی استاندار کردستان گفت: مطالبات معوق بانک‌های استان از267 میلیارد تومان در 9 ماهه سال 91 به 202 میلیارد توماندر 9 ماهه سال گذشته کاهش یافت.
ارسلان ازهاری امروز در جلسه کارگروه اشتغال استان کردستان در سنندج اظهار داشت: با اشاره به رشد منابع و کاهش مطالبات معوق بانکی، تاکید کرد: مطالبات معوق نباید پرداخت تسهیلات را تحت‌الشعاع قرار دهد.

ازهاری خاطرنشان کرد: دید کارشناسی در بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی در خصوص سرمایه‌گذاری و پرداخت تسهیلات نیاز به اصلاح دارد و باید راهکارهایی برای برون‌رفت از قوانین دست و پا گیر و بروکراسی اداری اندیشید.

وی با اشاره به شعار سال "اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی"، افزود: مدیران و بدنه دستگاه‌ها و بانک‌ها باید با اعتقاد قلبی شعار سال را درک کنند چراکه رفع مشکلات و تسهیل در امور اشتغالزایی استان لازمه توجه به شعار سال و عملیاتی کردن آن است.

وی با یادآوری ابلاغ سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی به دستگاه‌های اجرایی استان با هدف ارائه راهکارهای عملیاتی و برنامه‌های محوری آنان در آخرین جلسه شورای برنامه‌ریزی، گفت: بیشتر دستگاه‌ها برنامه عملیاتی خود را اعلام کرده‌اند و امید است که مابقی دستگاه‌ها نیز در اسرع وقت آن را به دبیرخانه شورای برنامه‌ریزی استان اعلام کنند.

معاون برنامه‌ریزی استاندار کردستان همچنین از آغاز فعالیت ستاد سرمایه‌گذاری، خدمات سرمایه‌گذاری و پنجره سرمایه‌گذاری استان خبر داد و ابراز امیدواری کرد در سال‌جاری با عزم جدی و مدیریت جهادی وظایف دولتی خود را در راستای سرمایه‌گذاری در استان تحقق بخشیم.

وی تصریح کرد: سیستم بانکی استان هم که تامین‌کننده منابع مورد نیاز و تسهیلات است باید به صورت جدی وارد شود و مسیر را برای ارتقای سطح سرمایه‌گذاری در کردستان فراهم سازند.

ازهاری در ادامه سند اشتغال استان را سندی قابل‌ قبول و کارشناسانه در سطح کشور نام برد و با اشاره به آغاز تدوین سند از سال 89 در کشور، هر چند تاکنون این سند در دو استان کشور تمام نشده است اما اتمام این مورد در کردستان نشان از ظرفیت‌های کارشناسی خوب آن دارد.

وی همچنین مبحث سرمایه‌گذاری خارجی در کردستان را نیاز به توجه دانست و گفت: شاید میزان بهره‌مندی استان از تسهیلات صندوق توسعه ملی کم باشد اما باید برای جذب آن هم تلاش خود را دوچندان کنیم چراکه بخشی از منابع توسعه اشتغال استان به سرمایه‌گذاری خارجی مربوط می‌شود.

معاون برنامه‌ریزی استاندار کردستان در پایان این جلسه با گلایه از غیبت بدون اطلاع مدیران عضو کارگروه اشتغال استان، از آنان خواست تا با جدیدیت بیشتر در جلسات تصمیم‌گیر استان حضور پیدا کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر