کد خبر: 643697
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۲
مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان یزد خواستار شد:
کانون های فرهنگی و هنری مساجد باید به عنوان یک دستگاه فرهنگی در استان شناخته شوند.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان یزد گفت: کانون های فرهنگی و هنری مساجد باید به عنوان یک دستگاه فرهنگی در استان شناخته شوند.

محسن رستگاری مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان یزد گفت:در حال حاضر 633 باب کانون در استان مشغول فعالیت می باشند.

وی افزود:از این باب 20 کانون به صورت تخصصی در حوزه های ورزش،نشر و تبلیغات،آموزش،قرآن و ... ، 180 کانون در روستاهای استان فعالیت دارند.

رستگاری تشکیل خانه های نور،کانون های مصلا،مراکز دیجیتال،کانون های دانشگاهی ؛شرکت در کنگره نخبگان روستایی و همایش اندیشه های اسمانی را از دیگر فعالیت های کانون های مساجد در حوزه کمی دانست.

وی با بیان اینکه در بحث مسجد یک غربت خاصی احساس می شود افزود: کانون های مساجد به عنوان یک دستگاه فرهنگی در استان شناخته نمی شوند و از ظرفیت موجود در آن ها به صورت شایسته استفاده نمی شود.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان یزد با بیان اینکه در یک مسجد تمام شرایط برای انجاتم فعالیت های فرهنگی،آموزشی و ... مهیا می باشد افزود:اما متاسفانه تنها به نماز جماعت در مساجد اکتفا می شود.

وی رویکرد جدید دبیرخانه کانون های مساجد استان را برنامه سازی برای کانون های استان دانست و گفت: به دنبال آن هستیم تا با برگزاری دوره های آموزشی، انعقاد تفاهمنامه با سایر ادارات و ... با جذب مردم به مساجد آنان را در مساجد محله تحت آموزش قرار دهیم.

رستگاری افزود:طرح رسم زندگی، شبی در مضر ثقلین،امداد یار مسجدی، نشاط تعالی،سوادآموزی و .... از جمله طرح های می باشند که در مساجد استان برگزار می شوند.

وی گفت:کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان آماده هرگونه همکاری با نهادهای فرهنگی استان جهت مشارکت و همکاری در اجرای برنامه های فرهنگی و هنری می باشند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر