کد خبر: 642745
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۱
وی ضعف، تعریق، تهوع و استفراغ و اضطراب را از علائم سکته قلبی دانست و بیان کرد: در واقع بیماران دیابتی درد قلبی را تجربه نمی کنند یا کمتر احساس می کنند از این رو توجه به سایر علائم ضروری است.
متخصص طب اورژانس گفت: هنگام بروز درد قلبی باید توجه داشت که هدر ندادن وقت، بیشترین کمک را در نجات جان بیمار خواهد داشت، بنابراین قبل از هر اقدامی با اورژانس ۱۱۵ تماس بگیرید.

دکتر حامد اقدم، متخصص طب اورژانس در گفتگو با شفا آنلاین عنوان کرد: اگر رگ های تغدیه کننده قلب دچار تنگی یا انسداد شوند، بیماری هایی بوجود می آیند که به آنها بیماری های قلبی و عروقی می گویند. 

دکتر اقدم، اضافه کرد: تنگی یا انسداد رگ باعث سکته قلبی می شود، در این صورت رگ کاملا مسدود شده است.

وی تصریح کرد: عواملی نظیر رژیم غذایی پرچرب، سطوح بالای کلسترول، سیگار، ژنتیک ، وزن بالا وعدم فعالیت بدنی زمینه بروز انسداد عروق را فراهم می کند. 

وی درد را شایع ترین شکایت این گروه از بیماران دانست و گفت: درد قلبی دردی است مانند خنجری که در سمت چپ قفسه سینه، دست چپ، گردن تا زیر چانه، کتف وگاهأ سمت راست بدن پخش می شود.

متخصص طب اورژانس ادامه داد: این درد شبیه درد آنژینی است اما شدیدتر و طولانی تر(بیشتر از ۳۰ دقیقه). این درد معمولاً هنگام استرس بیشتر نمایان می شود. 

وی ضعف، تعریق، تهوع و استفراغ و اضطراب را از علائم سکته قلبی دانست و بیان کرد: در واقع بیماران دیابتی درد قلبی را تجربه نمی کنند یا کمتر احساس می کنند از این رو توجه به سایر علائم ضروری است.

دکتر اقدم تأکید کرد: هنگام بروز درد قلبی باید توجه داشت که هدر ندادن وقت، بیشترین کمک را در نجات جان بیمار خواهد داشت. بنابراین قبل از هر اقدامی با اورژانس ۱۱۵ تماس بگیرید. وی توصیه کرد: تازمان آمدن اورژانس اطرافیان بیمار اقداماتی را که می دانند از نظر علمی مفید است یا پزشک معالج توصیه کرده مانند گذاشتن قرص زیر زبانی و یا جویدن آسپرین بزرگسال نیز انجام دهند.

متخصص طب اورژانس هشدار داد: حتمأ توجه داشت که این داروها نباید مصرف شوند. وی یادآور شد: قرص های زیر زبانی به صورت دانه های تسبیح شکل شفافی هستند که به محض قرار دادن آن در زیر زبان و باز شدن قرص، مزه تندی در دهان احساس می شود که این امر نشان دهنده سالم بودن دارو است. وی همچنین گفت: در صورتی که فردی دچار درد قفسه سینه شدید شد، باید اقدامات زیر را انجام دهد:

* قرص را زیر زبان قرار دهد تا حل شود. این کار ۲۰تا۳۰ ثانیه طول می کشد.

* نیتروگلیسرین در یک دهان مرطوب بیشتر ازدهان خشک عمل می کند.

* همیشه چند قرص را داخل جعبه قرص مصرفی خود به همراه داشته باشید تا در مواقع لزوم در دسترستان باشد.

* از قرار دادن قرص ها در جای گرم ونزدیک به بدن برای جلوگیری از فاسد شدن خودداری کنید.

* پس از گذاشتن اولین قرص ۵ دقیقه صبر کنید اگر درد شما تسکین نیافت یک قرص دیگر زیر زبان قرار دهید.

* این کار را تا سه بار با فاصله ۵ دقیقه، که جمعاً ۳ قرص در عرض ۱۵ دقیقه می شود تکرار کنید اگر درد شما برطرف نشد فورا‍ً به یک مرکز درمانی نزدیک مراجعه نمایید.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار