کد خبر: 642726
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۲
جشن يك سالگي برنامه دكتر سلام برگزارشد
جشن يك‌سالگي دكترسلام روز گذشته سوم ارديبهشت در حالي آغاز شد كه سالن بصيرت مجتمع 13 آبان (لانه جاسوسي سابق) و راهروها و بيرون از سالن مملو از جمعيت علاقه‌مند بود كه از ساعاتي پيش از شروع مراسم در محل برگزاري اين برنامه حضور داشتند.
به گزارش «جوان» عصر ديروز جشن يك سالگي بر‌نامه طنز دكتر سلام كه توسط خبر‌گزاري دانشجو(SNL.ir) توليد مي‌شود در محل بسيج دانشجويي (لانه جاسوسي امريكا) با حضور چهره‌هاي شاخص سياسي و فرهنگي بر‌گزار شد.

مجري برنامه با بيان اينكه دكترسلام برنامه‌اي براي دوران «روحاني مچكريم» است، برنامه را آغاز كرد و پس از آغاز برنامه جمعيت جوان سالن بصيرت يكصدا شعار «روحاني پشيمونيم» را چاشني جنجالي آغاز برنامه كردند.  محسن رضايي در اين برنامه گفت: طنز وسيله‌اي براي آگاهي‌رساندن است و يك نفر در ميان جمع فرياد زد «الكي مي‌گه»، كه محسن رضايي گفت: مي‌توان از اين فرد در سريال پايتخت استفاده كرد.
وي در ادامه با اشاره به اينكه جريان انقلابي بايد حد و مرزش با جريان جناحي مشخص باشد، گفت: من به خاطر شعري كه شاعر خواند خوشحالم زيرا هم دولت قبلي و هم دولت فعلي را نقد كرد كه اين يعني جريان انقلابي.
سپس صادق زيباكلام براي سخنراني بالاي سن رفت كه حضار شعار مرگ بر اسرائيل را سردادند.
 شعار «نابودي سران فتنه صلوات» و «عباسي دوستت داريم» در حين سخنراني زيباكلام
حين سخنراني زيباكلام دانشجويان با سردادن شعارهايي مانند نميشه، نميشه، نابودي سران فتنه صلوات، عباسي دوستت داريم و مرگ بر ضد ولايت فقيه و. . . فضاي سالن بصيرت را مملو از شعارهاي انقلابي كردند.
در ادامه صادق زيباكلام گفت: مي‌گذاشتيد دكتر عباسي از سالن خارج مي‌شد، بعد حرف‌هاي او را درباره نقد زير سؤال مي‌برديد. زيباكلام گفت: شما دوستان در 24ساعت و در هفته و در ماه و حتي در سال 365روز سال، تمام تريبون‌ها را در اختيار داريد در حالي كه من 5دقيقه تربيون دارم!  وي خطاب به عباسي گفت: اگر سه سال ديگر نامزد رياست جمهوري شدي  من را به ستاد انتخاباتي ات ببر چراكه به خوبي مي‌توانم برايت تبليغ كنم و به خوبي مي‌توانم برايت رأي جمع كنم.
زيباكلام تصريح كرد: مي‌خواهم دعايي را در قالب طنز بگويم و آن اين است كه خداوند به همه ما شهامت دانستن را عطا كند.
 كنايه طنز صفار به زيباكلام
در اين مراسم صفار‌هرندي گفت: خوشحالي خودم را از نشاط و هيجاني كه در اين جلسه حاكم است، نمي‌توانم پنهان كنم و آرزوي روزي را داشتم كه سياستي كه در ذات خودش سخت و زمخت است بتواند با چنين فضاهايي تلطيف شود و مطمئنم زيباكلام هم به اعتبار همين كه محيط‌مان، محيطي طنز است دلگير نشده‌اند. هرندي خطاب به زيباكلام گفت: اين چيزي كه امروز شما ديديد را من هشت ماه در دانشگاه‌هاي مختلف از سوي دانشجوياني كه اسم شان را سبز گذاشته بودند، مشاهده كرده‌ام.
وي ادامه داد: البته به جوانمردي اين جمع احترام مي‌گذارم كه باز هم اجازه دادند دكتر زيباكلام كلمه‌اي را بگويد، بايد عرض كنم اين ماجرا فقط مخصوص دوران فتنه نبوده است، به طوري كه همين چند روز پيش دكتر جليلي و حسن عباسي در دانشگاه اميركبير با صحنه‌هاي اين چنيني مواجه شدند.
هرندي تصريح كرد: اگر اتفاقي كه در گذشته افتاد، زشت بود ما نبايد به تكرار آن كمك كنيم.  اين چهره سياسي ادامه داد: يكي از دلايل استقبال از مجموعه دكتر سلام اين است كه شايد براي اولين بار است كه مجموعه‌اي متعلق به فرهنگ خودمان در حال مطرح شدن است. طنزي كه با معرفت حزب اللهي و اعتقادي و با معرفت از جنس جوانمردي مذهبي دوستان دكتر سلام به سراغش رفته‌اند، گمشده جامعه‌مان بوده و همين مسئله علت استقبال گسترده است.
وي گفت: كسي كه به اسم هدفمندي يارانه‌ها وارد عمل شود ولي در زمان انجام كار، به مردم سركوفت بزند خودش وجه طنز پيدا مي‌كند، وقتي به محيط اطراف نگاه مي‌كنيم متوجه مي‌شويم كه خنده‌دارترين طنزها واقعيت‌هايي هستند كه حقيقت ندارند.
هرندي گفت: معاوني كه كاري به او مي‌سپارند و 10 سمت دارد ولي باز هم اشتهاي كارهاي بيشتري را دارد خودش طنز محسوب مي‌شود و اميدواريم مجموعه دكتر سلام جهش خود را در اين مسير حفظ كند.
اين مراسم با حضور محسن رضايي، صفارهرندي، صادق زيبا كلام، وحيد جليلي،  مهندس غرضي،  حسن عباسي، مازيار بيژني، شهرام شكيبا، سيروس مقدم، مهرداد بذر‌پاش  و دكتر حيدري رئيس سازمان بسيج دانشجويي كشور بر‌گزار شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار