کد خبر: 642711
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۰
اطلاعيه روابط عمومي نهاد رياست جمهوري درباره برگزاري بزرگداشت روز زن در تالار حافظيه كاخ سعدآباد به ميزباني همسر رئيس‌جمهور گرچه توانست بسياري از ابهامات مرتبط با اين مراسم را برطرف نمايد، اما انتظار عمومي آن است كه با شفاف‌سازي از سوي مسئولان برگزاري، به برخي گمانه‌زني‌هاي رسانه‌اي درباره حواشي آن پايان دهند.
البته سكوت چند روزه نهاد رياست جمهوري درباره اين خبر، شايد خود يكي از دلايل دامن زدن به اين قبيل اخبار بود، اما آنچه نبايد از نظر دور داشت، اين است كه برگزاري جشني با توصيفي كه از مكان برگزاري و چينش ميهمانان آن شده همچنان يكي از علامت سؤال‌هايي است كه تاكنون پاسخ روشني بدان داده نشده است. خصوصاً اينكه اين جشن به بهانه سالروز ولادت بزرگ بانوي اسلام حضرت فاطمه زهرا سلام الله‌عليها باشد كه خود در زندگي سراسر پر افتخارش مظهر سادگي، قناعت و پاكدامني بود. بنابراين در برگزاري جشني كه بهانه آن بزرگداشت مقام و منزلت حضرت زهرا (س) است، اين انتظار طبيعي از مسئولان برگزاري وجود دارد كه مراسمي در خور شأن و منزلت ايشان بدون هرگونه ريخت و پاش و در كمال سادگي برگزار شود.
دعوت از افراد گزينش شده و خاص آن هم در يك تالار مجلل و اشرافي چه توجيهي دارد؟ بزرگداشت مقام زن اگر يك جشن ملي است كه هست، چرا بايد منحصر به حضور چهره‌هاي خاص آن هم در يك تالار مجلل باشد كه هيچ سنخيتي با سيره ائمه اطهار و حضرت فاطمه زهرا ندارد؟
البته همانگونه كه گفته شد؛ به دليل عدم اطلاع‌رساني بهنگام، برخي حواشي غيرواقعي به اين جشن افزوده شده بود از جمله اجراي موسيقي زنده و دادن سكه به همه ميهمانان كه خلاف واقعيت بوده است. بلكه در جريان اين مراسم به پنج نفر از خانم‌هاي شاخص در حوزه زنان كه فعاليت‌هاي اجتماعي و فرهنگي شاخصي داشته‌اند، به پاس خدمات آنها پنج سكه بهار آزادي اهدا شده است.
  با اين توصيف اين مراسم و حواشي آن مي‌تواند تجربه مناسبي باشد براي دولت محترم كه اجازه ندهد با برخي رفتارهاي غيرضرور اذهان عمومي نسبت به مجموعه همكاران خدوم دولت تدبير و اميد، خدشه دار شود. بديهي است، رسانه‌ها مجازي و مكتوب نيز در پردازش اين قبيل خبرها بايد جانب انصاف را نگه دارند‌ تا خدايي ناكرده به خاطر نقد يك رفتار، خود به ورطه بي‌تقوايي نلغزند.
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۷
از اهالی روستای ارسک
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
0
1
ما به صورت نظری می گوییم که در مملکت ما مجالس بزرگداشت ولادت حضرت زهرا ( س ) از سوی محافل مذهبی بسیاری برگزار می شوند و دارای محتوا و تعاریفی متناسب با فرهنگ دینی ما هستند
اما واقعیت این است که برگزاری مجلسی با اوصافی که مطرح است، شرایط مستحکمی متناسب با فرهنگ دینی چندان ندارد
از سویی همسران سفرای کشورهای خارجی که هر یک با فرهنگ متأثر از کشور خودشان هستند.
اگر ما مراسمی داشته باشیم و همسران سفرای کشورهای خارجی هم اگر تمایل داشته باشند در این مراسمات شرکت کنند، قاعدتاً آنها هم خود را با شرایط و تعاریف ما هماهنگ می کنند. مگر مقام معظم رهبری با گروه های مختلف داخلی و خارجی دیدار ندارند؟ و مگر در این مراسمات تمامی تعاریف دینی رعایت نمی شود؟ علت آن است که همه ی شرکت کنندگان در این مراسمات می دانند که مراسمی که با حضور مقام معظم رهبری می خواهد برگزار شود، دارای تعاریف و ضوابط و چارچوب مشخصی است.
اما به نظر می رسد که دعوت کنندگان از میهمانان داخلی شامل همسران مسؤولین کشوری و میهمانان خارجی شامل همسران سفرای خارجی و . . . دارای یک تعریف مشخص و چارچوبه ی با ثبات مبتنی بر فرهنگ اسلامی نبوده اند و عذر و بهانه آوردن مشکلی را حل نمی کند.
اگر این مراسم فردا هم بخواهد با همین طیف و تعریف برگزار شود، بعید است که شکل و محتوای دیگری پیدا کند
راه رفتن بر روی لبه ی پرتگاه طبیعی است که احتمال سقوط را هم دارد
شما میهمانان خارجی با آن فرهنگ را دعوت کرده اید
میهمانان داخلی با فرهنگ ها و نگرش های مختلف را هم دعوت کرده اید
میزبانانی که شاید از جهت نگرش دارای آن قوت مناسب نبوده اند، و از جهت مدیریت و برنامه ریزی و اجرا هم مشکلاتی داشته اند، آیا فکر می کنید با این شرایطی که گفته شد اگر مجلسی فردا بخواهد برگزار شود چه کیفیتی خواهد داشت؟
بعید نیست که این شرایط اگر در مناسبتی دیگر هم فراهم شود، باز شاهد برخی مسائل باشیم. باید چاره ای واقع بینانه برای این مسأله بیندیشیم که لااقل در نزد اذهان عمومی داخلی و آبروی نظام مشکل ایجاد نشود
بعید نیست برای برحذر بودن از انعکاس و اطلاع مردم این امور در خفا صورت بگیرد
لااقل باید این شرایط را حتی الامکان کنترل کرد، تا این طیف از مسؤولین در هر دولتی که بیاید و برود در چارچوبی تعریف شده از فرهنگ کشور حرکت کنند. نباید دولت ها فکر کنند که با روی کار آمدنشان حق دارند که هر کاری انجام دهند. باید بدانند که ضرورت دارد که تعاریفی فرهنگی را رعایت کنند وگرنه از سوی دستگاه های نظارتی کشور نظیر مجلس شورای اسلامی و قوه ی قضائیه مورد بازخواست و رسیدگی قرار می گیرند.
ضرورت دارد اگر خلاء قانونی در این زمینه وجود دارد، برای آن اندیشه شود و این خلاء رفع شود.
امیرعلی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
0
3
تا بوده همین بوده که قحط الرجال شده در این مرز و بوم که اشخاصی بعد از سالها بازنشستگی دوباره باید راس کار باشند بنالم به این کرسیها که ...
خوشا بحال شهدا که رفتندو ندیدند حضرت علی (ع) فرمودند بفریاد کسانی برسید که نه زبان عذر خواهی دارند و نه تشکر . خدایا یک لحظه ما را به خود وا مگذار
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۴
0
3
چرا درکاخ سعد اباد ؟ چرا!
مجاااز
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۴
0
3
اساسا مسئله ی اصلی همینه:
دعوت از افراد گزينش شده و خاص آن هم در يك تالار مجلل و اشرافي چه توجيهي دارد؟ بزرگداشت مقام زن اگر يك جشن ملي است كه هست، چرا بايد منحصر به حضور چهره‌هاي خاص آن هم در يك تالار مجلل باشد كه هيچ سنخيتي با سيره ائمه اطهار و حضرت فاطمه زهرا ندارد؟

خب برید برای این مسخره بازیهای اشرافی یه اسم دیگه بذارید. چرا پشت دین قایم میشید؟
مهرناز
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۵
0
1
این جشن "هیچ روشنی در پی نداشت"
انچه بود فقط سای بود"که به وسیله حسینیان بیان شد"دعوت از خواننده اسپانیا"که هوس رطب کرده است؟بی
حرمتی به جشن فاطمه الزهرااست"بهتراست "انکه عامل دعوت
این خواننده بوده "راه رسیدن به رطب
ایرانی را به این خواننده نشان دهد"که
بی نصیب از ایران نرود.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۵
0
1
خدا به داد مردم برسد...
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
0
0
البته بهتر است برخی بایدها و نبایدهای دیگر هم بررسی شود، مثلا مگر همسر محترم رئیس جمهور هم سمتی و شغلی دارند که دفتر و رئیس دفتر دارند؟؟؟ همسر برادر ایشان چطور؟؟؟
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار