کد خبر: 642644
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۰
رئیس جمهوری اوکراین دستور عملیات تهاجمی علیه جدایی‌طلبان طرفدار روسیه را صادر کرده است و نفرات ارتش آمریکا عازم چند کشور همسایه روسیه شده‌اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی فرجام به نقل از رسانه های خارجی، در پی یافت شدن جنازه یک سیاستمدار اوکراینی در نزدیکی شهر اسلاویانسک، در مناطق تحت تسلط شبه نظامیان در جنوب شرق این کشور، اولکساندر تورچینف، رئیس جمهوری موقت اوکراین به ارتش دستور داده است خود را برای عملیات تهاجمی علیه شورشیان ضد دولتی آماده کند.

در بیانیه رئیس جمهوری اوکراین آمده است دو جسد "که به طرز وحشیانه‌ای شکنجه شده‌اند" یافت شده که یکی از آنها جسد ولودیمیر ریباک، از اعضای حزب آقای تورچینف است که اخیرا "تروریست‌های مسلح" او را ربوده بودند.

دولت اوکراین شبه نظامیان طرفدار روسیه را که مناطقی از این کشور را در اشغال خود دارند "تروریست" می نامد. رئیس جمهوری موقت اوکراین در بیانیه خود گفته است که "این جنایات به تشویق و با حمایت حامل دولت روسیه انجام می‌شود."

رئیس جمهوری اوکراین گفته است "از دستگاه‌های امنیتی می خواهم فورا اقدامات ضد تروریستی خود را از سر بگیرند تا از شهروندان اوکراینی ساکن در شرق کشور در برابر تروریست‌ها حمایت کامل به عمل آید.

در ادامه این گزارش آمده است: مقامات روسی دولت اوکراین را به "عدم تمایل یا توانایی" برای مهار کردن افرادی که دولت روسیه آنان را "ملی‌گرایان افراطی" می‌نامد متهم کرده و آن را دلیلی برای خودداری از اجرای توافقنامه ژنو اعلام داشته در حالی که دولت اوکراین گفته است که روسیه و شبه‌نظامیان تحت حمایت روسیه به دنبال بهانه برای خودداری از اجرای این توافقنامه هستند.

با نزدیک شدن زمان انتخابات ریاست جمهوری اوکراین در ماه آینده میلادی، ناظران بعید می‌دانند که با توجه به سیاست روسیه نسبت به این کشور، یک رئیس جمهوری طرفدار روسیه در اوکراین به قدرت برسد. روسیه خواسته است نظام حکومتی اوکراین به یک نظام فدرال با اختیارات گسترده برای مناطق عمدتا روس زبان تبدیل شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار