کد خبر: 642583
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۹
در رشته های علوم پزشکی تصمیم گرفته شده است که حداقل از هر جنس 40 تا 45 درصد باید در رشته های علوم پزشکی پذیرش شوند و ظرفیت از هر دو جنس تضمین شود.
مهر: معاون وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه در همه نظام های سلامت باید خدمات رسانی برای هر دو جنسیت وجود داشته باشد، گفت: بحث سهمیه بندی و محدودیت برای زنان در رشته های علوم پزشکی مطرح نیست بلکه حداقل از هر جنس 40 درصد پذیرش در رشته های علوم پزشکی صورت می گیرد.

دکتر سیدامیرمحسن ضیایی افزود: در رشته های علوم پزشکی تصمیم گرفته شده است که حداقل از هر جنس 40 تا 45 درصد باید در رشته های علوم پزشکی پذیرش شوند و ظرفیت از هر دو جنس تضمین شود.

وی افزود: 10 درصد ظرفیت به صورت رقابتی است که آمار نشان می دهد بازهم این 10 درصد در انحصار دختران است چون تعداد دختران شرکت کننده بیشتر است.

ضیایی خاطرنشان کرد: با توجه به وجود سربازی، نیمی از پسران از ادامه تحصیل در مرحله اول باز می مانند و حدود نصف شرکت کنندگان از گردونه رقابت خارج می شوند. اما نکته این است که در حال حاضر در بخش مردان ما با کمبود پرستار و متخصصان زیبایی و پوست مواجهیم.

وی خاطرنشان کرد: سهمیه زنان در دستیاری از سوی مجلس در سال 91 حذف شده است و از این رو در دستیاری سهمیه زنان نداریم و در بخش 30 درصد ظرفیت برای مناطق محروم ظرفیت بندی جنسیتی نداریم. اما نکته اینجاست که یک مرد نیز باید بتواند یک پزشک مرد را برای درمان خود انتخاب کند زیرا حق انتخاب پزشک با بیمار است.

ضیایی خاطرنشان کرد: در آمریکا 75 درصد زنان برای مسایل خودشان به پزشک زن مراجعه می کنند. از همین رو در کشور ما نیز با توجه به مسائل شرعی و فرهنگی و همچنین مسائل اخلاقی و حرفه ای باید زن و مرد و امکان انتخاب آزاد پزشک خود را داشته باشد.

معاون وزیر بهداشت هر گونه تعیین سهمیه برای محدودکردن ادامه تحصیل دختران در گروه پزشکی را رد کرد و گفت: دختران در صحنه رقابتی کنکور در حال حاضر نیز بیشترین قبولی را در پزشکی عمومی دارند اما باید توجه داشت که وزارت بهداشت انسان ها را برای شغل تربیت می کند نه ادامه تحصیل.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار