کد خبر: 642548
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۲
قبرستان مأمن‌الله که تعداد زیادی از صحابه پیامبر اسلام در آن دفن ‌‌شده‌اند تبدیل به مراکز گردشگری، پارک‌های عمومی و پارک‌های مخصوص پیاده‌روی سگ‌ها و رستوران شده است.
ابنا: شهرداری رژیم اشغالگر قدس از تصمیم خود برای ساخت شهربازی بزرگی بر روی قبرستان "مأمن‌الله" که یک قبرستان تاریخی در شهر قدس است خبر داد.

شهرداری اسرائیل اعلام کرد که یک شرکت اماراتی پیشنهاد مناقصه برای پروژه‌‌های شهرک‌سازی را داده و برای ساخت این پروژه بر روی قبرستان مأمن‌الله موافقت شده است.

قبرستان مأمن‌الله، قبرستانی تاریخی و اسلامی با مساحت 200 هکتار است که قدمت آن به 14 قرن می‌رسد و بسیاری از شخصیت‌های اسلامی صدر اسلام از جمله آنها صحابه پیامبر اکرم(ص) در آن دفن شده‌‌اند.

از صحابه مدفون نبی‌ مکرم اسلام در این قبرستان می‌توان به «عباده بن الصامت» اشاره کرد که مزار وی چندین بار مورد تعرض افراطی‌های صهیونیست مورد هتک حرمت قرار گرفته است.

181 هکتار این قبرستان توسط شهرداری رژیم صهیونیستی تبدیل به مراکز گردشگری، پارک‌های عمومی و پارک‌های مخصوص پیاده‌روی سگ‌ها و رستوران شده است و 19 هکتار باقی‌مانده این قبرستان قرار است تبدیل به یک پارک تفریحی شود.

شبکه 7 تلویزیون اسرائیل جمعه گذشته در گزارشی در‌این‌باره گفت که یک شرکت ثبت شده در دبی که صاحب آن یک تاجر لبنانی است وکیل خود را در تل‌آویو را واسطه کرد که پیشنهاد مشارکت در ساخت یک شهربازی با نام "حدیقه الاستقلال" (پارک استقلال) در اراضی قبرستان مامن‌الله را به اسرائیل بدهد.

این شبکه همچنین اعلام کرد که علاوه بر شرکت اماراتی دو شرکت اسرائیلی نیز برای ساخت این پروژه کاندید شده بودند.

شبکه تلویزیونی اسرائیل در ادامه گزارش خود از پیشنهاد شرکت اماراتی برای ساخت چرخ‌وفلک بزرگی در پارک استقلال خبر داد و افزود: این چرخ‌وفلک بزرگ در سالروز استقلال اسرائیل (اشغال قدس ـ سالروز نکبت فلسطینی‌ها) افتتاح می‌شود.

همزمان با اجرای سیاست‌های توسعه طلبانه و ضدبشری رژیم صهیونیستی در اراضی فلسطینی و قدس شریف جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس)، جهان اسلام و جهان عرب را به اقدام فوری برای حمایت از مسجد الاقصی و قدس در برابر خطر یهودی سازی رژیم صهیونیستی فراخواند.

جمعی از جوانان فلسطینی با برگزاری تظاهراتی تحت عنوان "یاری مسجدالاقصی" حمایت خود از مسجد مبارک الاقصی و شهر قدس در برابر حملات صهیونیست‌ها را اعلام کردند.











نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار