کد خبر: 642511
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۱
معاون وزیر آموزش و پرورش:
معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: در حال حاضر ۹۳ درصد جمعیت کشور از نعمت سواد برخوردار هستند که این فرایند به سرعت در حال توسعه است.
به گزارش تسنیم از اردبیل، علی باقرزاده در سفر به اردبیل و در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه اظهار کرد: بعد از تشکیل نهضت سوادآموزی و پیام امام راحل که دارای سه اصل توجه به قدرت نوشتن و خواندن اولیه برای هر ایرانی، رسیدن به خودکفایی در سایه علم و سوادآموری و فراگیری ایران با نهضت مدرسه سازی این موضوع مورد توجه قرار گرفت و زمینه فراهم آمد تا بتوانیم علم و سواد آموزی را در کشور گسترش دهیم.
وی با بیان اینکه در این پیام بر آموزش برای همگان تاکید شده بود، افزود: سازمان یونسکو بعداز 10 سال از این فرمان تاریخی امام، سند جهانی آموزش برای همگان را تصویب کرد و در این 34 سال بیش از 550 هزار نفر آموزشیار و کارمند نهضت سواد آموزی تلاش کردند تا وضعیت آموزشی در کشور و میزان باسوادی بهبود پیدا کند.
رئیس سازمان نهضت سواد آمورزی تصریح کرد: در حالی که اوایل پیروزی انقلاب 52 درصد مردم ایران بی سواد بودند این شاخص امروز به کمتر از 7 درصد کاهش یافته است که در برخی استان ها این وضعیت کمتر از 3 درصد است.
باقرزاده با تشریح اینکه فاصله باسوادی در مناطق شهری و روستایی و جمعیت زنان در قیاس با مردان به کمتر از 3 درصد کاهش یافته است، گفت: این نشان از برقراری عدالت آموزشی در نظام اسلامی ایران است.
وی بیان کرد: براساس آخرین سرشماری در گروه سنی زیر 50 سال هم اکنون در کشور سه و نیم میلیون نفر بی سواد هستند که عدد قابل توجهی است و ما براساس معیار بی سوادی که در دنیا تعریف شده است افرادی را که فاقد قدرت نوشتن و خواندن هستند و از حساب کردن ناتوان هستند بی سواد تلقی می کنیم و روی این اصل سعی ما بر این است تا به وضعیت بی سوادی خاتمه دهیم.
معاون وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: در کنار آموزش سواد شامل بسترسازی برای ایجاد مهارت خواندن و نوشتن در هر فرد سعی می کنیم در این فرایند شرایط زندگی بهبود یافته و فضای کسب و کار توسعه پیدا کند.
باقرزاده تشریح کرد: ما در حال تهیه و تدوین بانک اطلاعاتی دقیق از جمعیت بی  سواد کشور  در گروه سنی زیر 50 سال هستیم تا بر اساس این بانک اطلاعاتی که 85 درصد کار آن انجام شده بتوانیم برنامه ریزی دقیقی را در رفع معضل بی سوادی انجام داده و از ثبت نام های کاذب و آموزش های چندین باره و موازی کاری ها جلوگیری کنیم.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۲۰:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
0
0
اگر ازسواد منظورتان نوشتن بابا نان داد است امار درست است
عبداله
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
0
0
خلاف به عرض رساندن به غیر از... ظریف ... وچند نفر دیگر بقیه ملت بی سوادهستن چون توافق ژنورا قبول ندارند
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار