کد خبر: 642510
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۹

شبکه تلویزیونی راشاتودی: در امریکا بسیاری از مردم، نه اوکراین را می شناسند و نه با مداخله جویی های واشنگتن در این کشور موافقند. 

به گزارش واحد مرکزی خبر، گایان چیچکیان گزارشگر راشاتودی می گوید: زمانی که در امریکا درباره حمایت از اوکراین و کیف صحبت می کنند، به نظر می رسد آمریکا روابطی بسیار قوی و ناگسستنی با اوکراین دارد.

واشنگتن مدعی است وظیفه دارد در امور اوکراین مداخله کند اما مردم عادی آمریکا نظر دیگری دارند.

یک آمریکایی می گوید" به نظر من واشنگتن نباید در امور داخلی اوکراین مداخله کند". "مردم اوکراین دولت و ارتش خود را دارند و خودشان باید برای مسائل خود تصمیم بگیرند".

یک زن امریکایی هم تاکید می کند" به نظر من آمریکا نباید در امور داخلی اوکراین مداخله کند".

گزارشگر راشاتودی می افزاید: زمانی که از مردم می پرسیم جای اوکراین را در نقشه نشان دهند، بسیاری از مردم حتی برخی از کارکنان وزارت خارجه و بعضی از اعضای کنگره اطلاعات درستی از اوکراین ندارند .

 


با دخالت غرب به ویژه امریکا در ٢٢ فوریه ٢٠١٤ در پی اعتراضات خیابانی علیه دولت و وخیم شدن اوضاع داخلی اوکراین با رای پارلمان این کشور ویکتور یانکویچ از سمت رییس جمهوری برکنار شد و یولیا تیموشنکو نخست وزیر سابق که در روز ۱۹ مهر ۱۳۹۰ برابر با ۱۱ اکتبر ۲۰۱۱ محکوم زندانی شده بود پس از تسخیر کاخ ریاست جمهوری به دست مخالفان و رای پارلمان این کشور مبنی بر بازگشت به قانون اساسی سال ٢٠٠٤ ؛ که این طرح با ٣٢٥ رای موافق به تصویب رسید؛ راه برای آزادی تیموشنکو هموار شد .

همچنین پارلمان اوکراین به آزادی تیموشنکو از زندان رای موافق داد و در ساعاتی بعد در ٢٢ فوریه یولیا تیموشنکو از زندان آزاد شد.

پس از برکناری یاناکویچ وی به روسیه رفت والکساندر تورچینف به عنوان رییس جمهور موقت برگزیده شد.

در پی این حوادث  نیروهای روسی تحت عنوان محافظت از روس تبارهای شبه جزیره کریمه در این ایالت مستقر شدند.

چند روز بعد از این اتفاقات، مردم شبه جزیره کریمه در برگزاری همه پرسی سراسری، موافقت 96 درصدی خود را با پیوستن به کشور روسیه اعلام کردند و این شبه جزیره رسما جزئی از خاک روسیه شد.

با پیوستن کریمه به روسیه دور جدیدی از تهدیدات ضد روسی غرب به ویژه امریکا آغاز شد که از آن به عنوان دوره جنگ سرد جدید در روابط واشنگتن - مسکو یاد می کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار