کد خبر: 642464
تعداد نظرات: ۸ نظر
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۱
در ادامه تغييرات در دانشگاه ‌هاي سراسر كشور
پي گيري هاي «جوان آنلاين» حكايت از آن دارد كه حمايت رئيس جمهور از تغيير رياست دانشگاه شاهد قابل وثوق و اعتماد نيست.

جوان آنلاين: دو روز پيش خبري در عرصه رسانه‌اي منتشر شد مبني بر اينكه وزرای علوم تحقیقات و فناوری و بهداشت و درمان از حجت الاسلام شهیدی، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران خواسته اند که هر چه زودتر حکم برکناری کامیار ثقفی را صادر و نتیجه بررسی های بنیاد شهید و امورایثارگران را برای رئیس جدید دانشگاه شاهد به این دو وزارتخانه اعلام نماید... و رئيس جمهوري نيز از انتخاب رئیس جدید برای دانشگاه شاهد استقبال کرده و عنوان کرده باید پس از ۸ سال در این دانشگاه روح جدیدی دمیده شود.

البته پي گيري هاي «جوان آنلاين» حكايت از آن دارد كه اصل اين خبر و حمايت آقاي روحاني از آن قابل وثوق و اعتماد نيست.

در هر صورت يكي از بزرگ ترين انتقادات به دولت كه «داس ندارد» اين بوده كه چرا عدد تغییرات وزیر علوم در چند ماه حضورش در این وزارتخانه از 30 می گذرد. در كنار رسانه اي شدن بحث تغيير رياست دانشگاه شاهد،‌ ديگر دانشگاه ها نيز مورد هدف قرار گرفته اند كه رياست دانشگاه الزهرا (س) نيز از جمله آنها است.

«خبرنامه دانشجویان ایران» در اين باره نوشت: برخی افراد دارای سوابق افراطی تلاش پشت پرده ای را برای تغییر رئیس دانشگاه شاهد آغاز کرده اند. دانشگاهی که به فرموده مقام معظم رهبری «خود گلخانه ای عطرآگین است» حالا از سوی افراطیون مورد توجه قرار گرفته است....«بازمانده های مهدی کروبی یکی از سران فتنه 88 در بنیاد شهید بیشترین انگیزه را برای تغییر ریاست دانشگاه شاهد دارند.»

از همان زمان راي اعتماد به كابينه دكتر حسن روحاني، وزارتخانه هاي علوم تحقیقات و فناوری، آموزش و پرورش و همچنين ورزش و جوانان مورد توجه بودند. جعفر میلی‌منفرد براي وزارت علوم تحقیقات و فناوری، محمدعلی نجفی، آموزش و پرورش و مسعود سلطانی‌فر، وزارت ورزش و جوانان نتوانستند راي لازم را بياورند.

نيم نگاهي به اين سه وزارتخانه بخصوص علوم تحقیقات و فناوری و آموزش و پرورش نشان از آن دارد كه هر سه به حوزه «آموزش» تعلق دارند. پس از راي عدم اعتماد مجلس شوراي اسلامي به ميلي منفرد، آقاي روحاني، سرپرستي وزارتخانه را به جعفر توفيقي سپرد و از همان زمان زمزمه هايي ايجاد شد كه توفيقي، براي اين وزارتخانه به مجلس معرفي خواهد شد.

اما «بازتاب سخنراني وي در فتنه 88» باعث شد تا دولت عقب نشيني كرده و رضا فرجي دانا را معرفي كند كه البته وزير جديد، آقاي ميلي منفرد را به معاونت «آموزشي» و توفيقي را به عنوان مشاور خود انتخاب كرد. از همان لحظه انتقادات نسبت به اين انتخاب كه از آن با عنوان فتنه گرانه ياد مي شود،‌ شدت گرفت.

پس از اين تغييرات، عمده دانشگاه هاي كشور مورد هدف قرار گرفت تا رياست آنها تغيير كند كه دانشگاه تهران،‌ علامه طباطبايي،‌ فردوسي مشهد از جمله آنها هستند. تيم حاضر در وزارت علوم تحقيقات و فناوري علاقه قابل توجه اي دارد تا با كنترل بخش مديريتي دانشگاه هاي سراسر كشور،‌ هم تفكرات پيشيني برآمده از افراط گرايان اصلاح طلبان را پياده كند و هم در مواقع حساس از طيف دانشجويي به عنوان موتور محرك و فشار بهره لازم را ببرد.

در ادامه اين سياست، «دانشگاه شاهد» نيز مورد هدف قرار گرفته و تلاش وزارتخانه اين است كه تغييرات لازم، بر اساس تمايالات گفته شده، اعمال شود.

غیر قابل انتشار: ۱۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۸
عباس بی غم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
8
2
تو کشورهای دیگه رییس دولت که عوض میشود منطقیست که وزرا هم تغییر کنن که میکنند ولی تا 99 درصد از معاونان و . . . باقی مانده و ادامه سیاستها را ادامه و سیاستهای جدید نیز تا مگر خلافش ثابت شود که تعویض و. . میگردند اما تو کشور ما و برخی مثل ما رییس دولت تا ابدارچی ها هم عوض میشوند زیرا که منطقشان اینست که انها رانت خوار ودزد و کلاش و ... هستند و ما نه و این قصه خودخواهی ها یعنی عقب افتادن در جا زدن و . . . سریالهای اینچنینی تا کی ادامه خواهد داشت خدا داند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
0
11
بنده در کامنت قبلی اظهار امیدواری نمودم که بررسی مشکلات کارکنان مظلوم دانشگاه تحت تأثیر مسائل و بازی های سیاسی قرار نگیرد. نه مثل اینکه.....!!!!!!
دانشگاهی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
0
9
سلام و خسته نباشید
متاسفانه هیچکدام از اتفاقات و اوضاع کنونی دانشگاه شاهد ربطی به سیاست و سیاستگذاری ندارد. در واقع حرف هیات علمی، کارمند و دانشجو به مسائل صنفی دانشگاه مربوط میشود ...
کارمند دانشگاه شاهد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
0
15
و حالا سوال اینجاست که چه کسی یا کسانی جوان آنلاین را به تغییر موضع خود در مقابل خبر قبلی و حذف خبر قبلی به نفع تیم فعلی مدیران دانشگاه شاهد واداشته اند؟ امیدورام این نظر را منتشر سازید. در ضمن چه کسی گفته که انتقاد به رئیس دانشگاه نشانه گرفتن کل دانشگاه است؟ یعنی جایگاه یک رئیس مساوی با کل دانشگاه است و دیگران هیچند. به خاطر نداشتن شورای صنفی کارکنان و یک تریبون که درد دلمان را بگوییم، از جوان آنلاین خواهش می کنم این نظر را منتشر کند.
به امید اصلاح وضعیت موجود دانشگاه شاهد در آینده بسیار نزدیک...
اندکی صبر، سحر نزدیک است ....
منتقد جوان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
0
12
به نظرم یه بلایی سرت آوردن جوون! این جوان هم دیگه جوان دیروزی نیست.
منتقد جوان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۴
1
13
حیف از خبر قبلی که کامل و شفاف بود
یک مسلمان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۹
0
6
به نام خدا

با سلام و احترام،... از مسئولان محترم خواهش میکنیم حتما پیگیری کنند. ...
هادی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۳
0
9
قطعا ظلمی که دکتر ثقفی به کارمندان کرده اند فراموش نخواهد شد. جنگل از جنس خود نابود میشود ایشان هیچ بهایی به خانواده شهدا و جانبازان نمیدهند و در ضدیت با آنان از هیچ کوششی فروگذار نمی کنند حب مقام چنان ایشان را احاطه کرده که برای ماندن در مسند همه را و حتی همکاران هیات علمی خود را زیر پا له کرده اند خدا از ایشان نگذرد. مدیران نالایقی که سر کار می گذارند همه بله قربان گوی این دیکتاتور هستند. دکتر ثقفی بدان که باید پاسخگوی بیعدالتی هایت باشی و باش تا صبح دولتت بدمد..؟
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار