کد خبر: 642388
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۱
قائم مقام سازمان ثبت احوال کشور گفت: طی ۹ ماهه سال گذشته ازدواج و طلاق به ترتیب نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش و افزایش یافت.

فریدون انصاری در حاشیه مراسم تودیع و معارفه مدیرکل ثبت احوال استان کهگیلویه و بویراحمد در جمع خبرنگاران در یاسوج افزود: در این مدت واقعه ازدواج در کشور ۸.۹ درصد کاهش یافته است.

وی اظهارکرد: واقعه طلاق ۳.۹ درصد در ۹ ماهه سال ۹۲ نسبت به مدت مشابه سال ماقبل آن افزایش یافته است.

قائم مقام سازمان ثبت احوال کشور خاطرنشان کرد: میانگین سن ازدواج در کشور نیز در بین مردان ۲۸ سال و در زنان ۲۳.۵ سال است.

انصاری تصریح کرد: در ۹ ماهه سال گذشته واقعه ولادت ۳.۵ درصد در کشور افزایش یافته و همچنین میزان واقعه وفات نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳.۲ درصد افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه بیشترین فراوانی نام پسر در کشور را امیرعلی، امیر حسین و ابوالفضل دارند، ادامه داد: فاطمه، زهرا و نازنین زهرا بیشترین فراوانی نام را در بین زنان در کشور دارند.

قائم مقام سازمان ثبت احوال کشور بیان کرد: نام خانوادگی‌های محمدی با ۷۵۰ هزار، حسینی با ۵۰۰ هزار و احمدی با ۴۷۰ عنوان بیشترین فراوانی را در کشور دارند.

انصاری، مهاجرت را یکی از ماموریتهای جدید این سازمان عنوان و اظهارکرد: به دنبال این هستیم که افرادی که مهاجرت درون شهری یا برون شهری دارند، کدپستی جدید خود را به ثبت احوال اعلام کنند.

وی جمعیت کنونی کشور را حدود ۷۷.۵ میلیون نفر عنوان و افزود: از این میزان ۶۷۷ هزار نفر در استان کهگیلویه و بویراحمد است که ۸۹ صدم درصد جمعیت کشور می‌شود.

قائم مقام سازمان ثبت احوال کشور اضافه کرد: مکانیزه کردن اسناد هویتی نیازمند ایجاد زیرساختهای لازم از جمله فیبر نوری است اما این زیر ساخت هنوز در برخی از شهرستانهای کهگیلویه و بویراحمد فراهم نشده است.

منبع: ایسنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار