کد خبر: 642318
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۴
رسول شكري‌نيا

شب ميلاد حضرت صديقه طاهره(س) كه شبي فرخنده و مبارك براي مسلمين و ايرانيان است مراسمي در كاخ سعدآباد برگزار شد كه نحوه برگزاري، ميهمانان و مكان آن در نوع خود بدعتي در بين دولت‌هاي بعد از انقلاب به حساب مي‌آيد.

حضور افراد و چهره‌هاي خاص، همسران برخي از مقامات و وزراي دولت، تدارك گسترده چندين نوع غذا و دسرهاي مختلف، مجلس رقص زنانه، خوانندگي و نوازندگي غيرمتناسب با شئون ديني و انقلابي، شوي لباس و موارد ديگري كه هريك در نوع خود حداقل پس از انقلاب سابقه نداشته است.

عدم حضور و دعوت از چهره‌هاي رسانه‌اي يا حداقل خبرنگاران خانم در اين مراسم، گرفتن دوربين، موبايل و امكانات صوتي و تصويري ميهمانان و حمل و نقل تشريفاتي آنان تا محل برگزاري مراسم كه معمولاً در رده‌هاي امنيتي حفاظت از مسئولان بلند پايه انجام مي‌شود، مويد اين مسئله است كه همه همت برگزار‌كنندگان بر اين متمركز شده كه خبر، گزارش، فيلم يا عكسي از اين مراسم به بيرون درز نكند.

نكته‌اي كه بايستي مورد سؤال قرار گيرد علت امنيتي كردن اين فضا و مراسم چه بوده است؟ چرا بايد مجلس ولادت حضرت زهرا(س) كه علي القاعده بايستي با الهام از زندگي آن حضرت مجلسي بي‌ريا و ساده و صميمي باشد، تا اين حجم تشريفاتي، پر هزينه و با شكل و شمايل غربي باشد؟ هزينه انجام شده براي اين برنامه چه ميزان بوده و در زماني كه دولت با همه همت خود خواستار انصراف مردم از دريافت يارانه است، برپايي چنين برنامه پرهزينه‌اي چه ضرورتي داشته‌؟ فايده برگزاري اين مراسم‌ها براي اسلام، انقلاب، اهداف نظام، سيره اهل بيت(ع) و به ويژه حضرت زهرا(س) چه بوده و چه معرفتي از برپايي اين جشن به دست آمده؟ و ده‌ها اما و اگر ديگر كه هريك در جاي خود جاي تامل جدي دارد!

به نظر مي‌رسد برپايي اين جشن، هدفمند و برنامه‌ريزي شده براي ايجاد بدعتي جديد در انقلاب است، بدعتي كه سال‌هاي سال است مردم و مسئولان اصيل و پاكدامن به دنبال حذف آن بودند و آن احياي اشرافي‌گري و رفتن راه غلط براي اثبات آزادي زنان در جامعه است كه اين بار به بهانه روز زن آغاز شده و در صورت عدم واكنش شايسته مردم و مسئولان به ويژه دلسوزان و علما، مبدل به يك فرهنگ مي‌شود. شايسته است برگزار كنندگان اين جشن و دست‌اندركاران آن پاسخ دهند اقدام آنان با شعار امسال كه سال اقتصاد و فرهنگ است چه تناسبي دارد و اگر توان تحقق آن در راستاي منويات مقام معظم رهبري را ندارند، حداقل در مسير تقابل با آن برنيايند كه در اين صورت مردم و دلسوزان نظام تكليف خود را خوب مي‌دانند.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۵
عبدالله منتقد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
0
3
جاي خبرنگار بيست و سي خالي ! سوال ما از صدا و سيما اين است كه چرا اين خبر پخش نشد ؟ تا چهر م... جديد آشسكار شود ؟
عبدالله
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
0
3
این از آن شاهکارهای دولت تدبیر و.......این میگن تدبیر ....بعله
مردم
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
0
3
واقعا" جای تاسف دارد... به جای این برنامه ها به فکر مردم باشید......... آقایان دولتمرد
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
0
3
می خواستند هزینه های انصراف از یارانه رو خرج این کارها بکنند حالا خزانه خالیه این بزن برقصه... وای به حال ما که اینگونه شرمنده خون شهداییم وای به حال ما که در یاری ولی خود کوتاهی می کنیم
مهرناز
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
0
0
در کشورما "هنوز افرادی زندگی می کنند"که خواب زندگی اشرافی گری را
می بینند"این افراد از اینکه خاص باشند"
وجدا از دیگران"واختلاف طبقاتی را حس
کنند"وبه دیگران فخر بفزوشند"ویک سر وگردن بالاتر باشند"لذت می برند"ودر هر فرصتی خودی نشان می دهند"ایا"
ارزوی امام ورهبری"چنین جامعه ای بود وهست؟
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار