کد خبر: 642283
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۲
جوان آنلاين از تازه‌ترين‌ها خبر مي‌دهد
Eenmaal در زبان هلندي به معنی "یک بار" یا "یک وعده غذا" است و تنها غذا خوردن همان هدف رستوران Eenmaal است. مارینا ون گور می‌گوید من می‌خواستم نشان دهم ...
صالح سلیمانی
جوان آنلاين: Eenmaal در زبان هلندي به معنی "یک بار" یا "یک وعده غذا" است و تنها غذا خوردن همان هدف رستوران Eenmaal است. مارینا ون گور می‌گوید من می‌خواستم نشان دهم تنها غذا خوردن، گوشه‌اي خلوت كردن، می‌تواند جذاب باشد؛ به خصوص در جوامع بیش از حد شلوغ ما.


به گزارش جوان آنلاين به نقل از نيوزويك، به تازگی طراح آلمانی مارینا ون گور اقدام به افتتاح رستورانی در آمستردام هلند کرده که میزهاي آن تک نفره است. البته این مکان تنها مخصوص افرادی نیست که لحظه خوردن غرق در لذت غذا می‌شوند و دوستان خود را هم ديگر نمی‌شناسند. اگرچه انتخاب مشتريان محدود است و منوی رستوران EENMAAL تنها شامل چهار غذاست، آنها باید از چند روز پیش ميز مورد نظرشان را رزرو کنند.

شاید خود ماریا هم تصور نمی‌کرد که روزي طرحش با استقبال چنین گسترده‌اي مواجه شود. اکنون او به فکر گسترش آن افتاده است. در شرایطی که در دنیای شلوغ امروزی تک خوری یا تنها غذا خوردن ممکن است نمادی از افسردگی و بی‌هنجاری تلقی شود، چند لحظه‌اي خلوت کردن برای میل یک غذای لذت بخش در محيطي آرام مي‌تواند تجربه جديد و خوبي باشد.

شاید برخی تک خوری را نمادی از رفتار افراط گرایانه بدانند، اما در واقع این گونه برای همه ما بهتر است؛ لااقل به لحاظ مصرف کالری! گفتگو با دیگران و میل همزمان وعده‌های غذايي روزانه میز غذا را هم در امان نمي‌گذارد چرا كه مطالعه‌ای از دانشگاه گلاسکو نشان مي‌دهد زمانی که شما تنها غذا می خورید، یا حتی در کنار افراد غریبه قرار دارید، در قیاس با وقتی که با دوستان یا در محل کار خود هستید، به احتمال بیشتری بر خودتان و آنچه میل می‌کنید تسلط خواهید داشت.

در EENMAAL تابلويي به چشم مي‌خورد كه بر روي آن نوشته: «کمتر میل کنید و تنوع بیشتری امتحان کنید؛ خودتان را غرق در ایمیل و پیامک نکنید؛ گل پیش رویتان را ببویید».

منبع: مجله هفتگي نيوزويك

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار