کد خبر: 642267
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۴
منابع پلیس و پزشکی عراق اعلام کردند براثر انفجار یک دستگاه خودروی بمب گذاری شده امروز در یک ایست بازرسی پلیس در مرکز عراق ۱۰ نفر کشته شدند.

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از خبرگزاری فرانسه در این حمله که حدود ساعت 11 به وقت محلی ( هشت صبح به وقت گرینویچ) در منطقه صویره در جنوب بغداد رخ داد 35 تن نیز زخمی شدند.

این حمله درحالی رخ داد که کمتر از 10 روز تا برگزاری نخستین انتخابات پارلمانی در عراق باقی مانده است. این نخستین انتخابات پارلمانی پس از خروج نیروهای آمریکایی از عراق در اواخر سال 2011 است. روز گذشته نیز در خشونت های عراق به ویژه در حمله انتحاری علیه دانشگاهی در بغداد دست کم 16 نفر کشته شدند.

عراق وارد دوری از خشونت ها شده است که براساس گزارش های پلیس و منابع پزشکی، این خشونت ها در ماه آوریل دست کم 490 کشته و از آغاز سال 2014 بیش از 2700 کشته برجای گذاشته اند.

در انتخابات شوراهای استانی که سال گذشته در عراق برگزار شد، نیروهای امنیتی در مهار خشونت نسبتا موفق بودند اما ارتش و پلیس که خود به طور مداوم هدف حملات  قرار دارند دیگر قادر به جلوگیری از خشونت ها نیستند. میزان خشونت ها طی پنج سال گذشته هرگز به این حد نرسیده بود. درگیری سوریه و نارضایتی اقلیت سنی عراق که اعتقاد دارند مورد تبعیض مقامات حاکم شیعه عراق قرار گرفته اند، این خشونت ها را تقویت می کند.

شبکه تلویزیونی المیادین در گزارشی اعلام کرد، ارتش عراق از کشته شدن یکی از سرکرده های گروه موسوم به دولت اسلامی در عراق و شام (داعش) در استان الانبار خبر داد.ارتش عراق افزود: در عملیات نیروهایش در شمال شهر الرمادی علاوه بر کشته شدن عبدالله ابوجهاد، هفت نفر از دستیاران او هم بازداشت شدند.ارتش عراق عملیات گسترده ای را علیه جنگجویان داعش در مناطق البوفراج، البوسوده، البوعلی الجاسم و البوبالی در استان الانبار آغاز کرده است.
 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار