کد خبر: 642236
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۶
رییس سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور درباره خبر درگیری و ضرب و شتم زندانیان در بند 350 اوین گفت: هیچ گونه درگیری و ایراد ضربی از ناحیه همکاران ما حتی در حد تلنگر رخ نداده است.
به گزارش ایرنا، غلامحسین اسماعیلی در گفت و گو با خبرنگاران در مورد علت حضور در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: برای کار نکرده توضیحاتی ارائه دادیم.

او در مورد اینکه گفته می شود شتاب زده به تکذیب مسئله روز پنج شنبه بند 350 اوین پرداخته است، گفت: اصلا شتاب زده عمل نکردیم و در حال حاضر هم شتابی در رفتار ما وجود ندارد.

رییس سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور گفت: بارها اعلام کردم که براساس یک برنامه کاملا ضابطه مند و قانونمند و با رعایت همه ضوابط یک بازرسی انجام شده و هیچ گونه درگیری و ایراد ضربی از ناحیه همکاران ما حتی در حد تلنگر رخ نداده است.

اسماعیلی در مورد موضوع رخ داده در بند 350 بازداشتگاه اوین توضیح داد: در بازرسی صورت گرفته عده ای از زندانیان مقاومت کردند و بیرون نمی رفتند که همکاران ما آنها را جابجا کردند و آنان نیز در مقابل به همکاران ما توهین و ناسزا گفته، در را شکسته و خرابکاری کردند.

رییس سازمان زندان ها درمورد اینکه گفته می شود این بازرسی توسط ماموران امنیتی و گارد صورت گرفته و این امر دلیل اعتراض زندانیان بوده است، گفت: نیروهای ما نیروهای پرسنل بازرسی سایر زندان ها بودند و نمی دانیم که به کدام یک از دروغ هایی که گفته می شود باید پاسخ دهیم.

او توضیح داد: از یک طرف می گویند لباس شخصی بودند در حالی که پرسنل ما در زندان حضور داشتند و اصلا گاردی در کار نبوده است.

اسماعیلی در مورد اینکه گفته می شود روز شنبه هفته جاری عده ای از نمایندگان تهران برای بازدید به زندان اوین مراجعه کرده و با زندانیان دیداری داشته اند، گفت: بازدیدی صورت نگرفته و در این ارتباط به نمایندگان توضیحاتی ارائه کردم.

رییس سازمان زندان ها گفت:از سویی نیز اعلام کردم روز شنبه هفته جاری 70 الی 80 درصد این افراد با خانواده هایشان ملاقات کردند و مابقی هم دیدار خواهند کرد.

اسماعیلی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه آیا برای بازدید نمایندگان مجلس هماهنگی صورت گرفت، گفت: ضرورتی نمی بینیم و آنها هم همچین تقاضایی از ما نکردند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار