کد خبر: 642027
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۳ - ۲۲:۴۴

 


در فضاي فعلي بانك‌ها در يك رقابت نفسگير وارد فاز نرخ سود بانكي شده‌اند و هر روز با طرح‌هاي جديدي قصد دارند مشترياني را كه به سمت مؤسسات اعتباري رفته‌اند به سمت خود جذب كنند. اما در اين فضا برخي هم هستند كه از ناآگاهي يا ساير موارد مشتري را از رفتن به بانك‌ها نااميد مي‌كنند.

به گزارش «جوان»، اخيراً در يك مورد نادر و جالب توجه در يكي از بانك‌هاي بزرگ خصوصي شده كه اخيراً نيز دچار برخي تغييرات هيئت مديره‌اي شده، يكي از مشتريان آن از دريافت سود روزشمار خود كه حق قانوني‌اش بوده، محروم شده است. داستان از اين قضيه قرار است كه مشتري مذكور در تاريخ اول بهمن سال 92 مبلغ 134 ميليون تومان را در اين بانك به صورت روزشمار سپرده‌گذاري مي‌كند و در تاريخ هفدهم فروردين ماه سال 93 اقدام به برداشت كل سپرده خود مي‌كند. بنابراين از اول فروردين تا هفدهم اين ماه يعني روزي كه كل پول برداشت شده، بانك مي‌بايست سود سپرده را به صورت روزشمار محاسبه و به مشتري مي‌پرداخت. اما در كمال تعجب اين موضوع رعايت نشده و مشتري سود اين روزها را دريافت نمي‌كند. مشتري مربوطه از متصدي بانك طلب سود اين تاريخ (اول تا هفدهم فروردين 93 ) را مي‌كند كه متصدي مدعي مي‌شود كه سود‌ها در روز سي‌ام هر ماه واريز خواهد شد.

سپرده‌گذار نيز امروز يعني سي و يكم به بانك مراجعه و از عدم واريز سود به حساب خود گلايه مي‌كند. معاون شعبه اين بانك خصوصي شده نيز مدعي مي‌شود كه به علت صفر بودن موجودي سودي به شما تعلق نمي‌گيرد!

اين در حالي است كه سپرده روزشمار همانطور كه از نامش مشخص است، بايد در همان روز برداشت مشتري از سوي بانك به حساب واريز شود.

اولين تخلف اين بانك عدم واريز سود روزشمار در همان روز هفدهم بوده كه مشتري را دو هفته سرگردان كرده است. دومين موضوع عدم ارائه اطلاعات درست به مشتري در زمان افتتاح است. اگر به علت موجودي صفر سودي تعلق نمي‌گيرد، چرا همان روز نخست به مشتري اطلاع‌رساني نشده است؟ ضمن اينكه باز هم اين دليل نمي‌تواند توجيه مناسبي براي ندادن سود روزشمار به مشتري در بانك مذكور شود.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
0
1
عزیزم بانکهاسودنمیگیرن که نزول میگیرن بااین تفاوت که اسم نزول تغییردادن گذاشتن سود
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۵
0
0
ازبركات بانك داري اسلامي !!
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار