کد خبر: 641949
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۵
استاندار تهران با بیان اینکه تهرانی‌ها بیشترین انصراف از یارانه ها را در کشور داشتند، درآمد حاصل از انصراف ها صرف خود مردم، سلامت و توسعه حمل و نقل عمومی می شود.
مهر: سیدحسین هاشمی استاندار تهران در حاشیه رونمایی از پرتال مرکز اطلاع‌رسانی استانداری تهران با بیان اینکه روند ثبت نام یارانه ها به خوبی انجام شد، گفت: تنها در روز اول برای مدت کوتاهی مشکلاتی پیش آمد، اما پس از آن روند ثبت نام منظم و آرام بود.

وی ادامه داد: مردم استان تهران در انصراف از یارانه نقش اول را داشتند که کار بزرگی است و درآمد آن صرف سلامت و حمل و نقل عمومی در سراسر کشور می شود.

هاشمی در پاسخ به پرسشی در خصوص نرخ کرایه های تاکسی گفت: خوشبختانه شورای شهر و شهرداری همکاری خوبی در خصوص نرخ کرایه های تاکسی و حمل و نقل عمومی داشتند و تصمیم گرفتیم تنها یکبار کرایه ها افزایش پیدا کند.

استاندار تهران تاکید کرد: قیمت ها به گونه ای اصلاح می شود که رانندگان تاکسی ضرری نکنند.

وی با اشاره به اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها گفت: هیچ افزایش ناگهانی نخواهیم داشت تا فشاری بر مردم نیاید. انبارهای ما نیز به اندازه کافی از کالاهای اساسی مردم پر است و مشکلی در خصوص کمبود گوشت و مرغ و کالاهای اساسی نداریم.

هاشمی در پاسخ به پرسش دیگری در خصوص بیلبوردهای شهری که تبلیغ کالاهای خارجی می کنند، گفت: من خودم با این نوع تبلیغات مخالفم و معتقدم باید تولیدات داخلی در اولویت تبلیغات اتوبان ها باشد.

استاندار تهران با اشاره به حضور نماینده استاندار در جلسات شورا گفت: خوشبختانه با تعاملی که میان مدیریت شهری و استانداری وجود دارد تلاش می کنیم در کوتاه ترین زمان موضوع جابجایی این بیلبوردها را پیگیری کنیم بخصوص در سالی که بنام سال اقتصاد و فرهنگ و مدیریت جهادی نام گذاری شده است.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۱
0
0
پرداخت يارانه نقدى توسط دولت مغاير ابلاغيه اقتصاد مقاومتي است 

مركز آگاه سازى اقتصادى طي بيانيه ايي اعلام كرد: پرداخت يارانه نقدى توسط دولت مغاير با ابلاغيه اقتصاد مقاومتي مقام معظم رهبرى و اقدامي ضد تدبير، عقلانيت و اقتصاد ملي است. اين بيانيه مي افزايد: در دوره گذشته پرداخت یارانه نقدی و نبود برنامه‌ریزی دولت در اجرای دقیق این قانون مهم، ضربه مهلکی به اقتصاد کشور وارد کرد که به این زودی‌ها قابل جبران نیست. دولت می بایست از ابتدا به جز گروه‌های هدف زیر پوشش نهادهای حمایتی، در پرداخت یارانه ها به سایر گروه های اجتماعی تجدیدنظر می کرد چرا که اکنون یارانه نقدی هیچ دردی را دوا نمی‌کند و یک‌دهم گرانی‌هایی است که با اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها به‌وجود آمده است.

                            شاهكار هدفمندى يارانه ها در دولت احمدى نژاد، دو قطبي شدن جامعه است

بيانيه تصريح كرد: اگر دولت احمدی‌نژاد به درستی در این مسیر حرکت می‌کرد و هدفمندی یارانه‌ها را با در نظر گرفتن همه جوانب طراحی می‌کرد قطعاً شرایط کشور به سمت دیگری حرکت می‌کرد اما ادامه روش قبلی در قالب مرحله دوم، زیان‌های جبران ناپذیری را بر جای خواهد گذاشت. بيانيه افزود:  ایران در دو مرحله شاهد افزایش ضریب جینی بود. ابتدا زمانی که سیاست تعدیل اقتصادی آغاز شد و دیگری با شروع نادرست مرحله اول هدفمندی یارانه‌ها بود.اگر اشتباهات مرحله اول حل نشود رکود تورمی ادامه خواهد داشت. لذا شاهکار هدفمندی یارانه‌ها در دولت احمدی‌نژاد دو قطبی شدن جامعه است.
مركز آگاه سازى اقتصادى با اشاره به اينكه قبل از اجرای مرحله اول هدفمندی یارانه‌ها، کشور دارای چندین طبقه اجتماعی بود اما پس از آن برخی طبقه‌های اجتماعی  در حال حذف شدن است و  خانوارها  به سمت دهک‌های پایین می‌روند، افزود: نابرابری در درآمد باعث شد گروه‌های ضعیف جامعه ضعیف‌تر شوند و این امر در نهایت موجب رشد ضریب جینی شد.

                   ميراث دولت احمدى نژاد براى دولت يازدهم، خزانه خالي با بدهي هاى سنگين است

بيانيه افزود : یکی از انتقادها به هدفمندی یارانه‌ها، پرداخت یارانه نقدی است.این موضوع در کوتاه مدت و با رشد قیمت حامل‌های انرژی اثرگذار است اما در طولانی مدت  هیچ کمکی نمی‌تواند بکند. از سویی ادامه آن  باعث زایش مشکلات دولت می‌شود.در حال حاضر دولت به دلیل پرداخت یارانه، بدهی سنگینی دارد. بنابراين، دولت به جای آن‌که به سمت یارانه نقدی برود باید بهداشت و درمان را رایگان کند و برای آموزش کشور نیز یارانه بدهد در این صورت می‌توان هدفمند حرکت کرد.
بيانيه تصريح كرد: طبق نظریه مالی و علمی، دولت باید مالیات بگیرد و درآمد حاصل از آن را صرف ايجاد زير ساختهاى رفاه اقتصادی - اجتماعی مردم کند ولی در شرایط  فعلی این مالیات تنها از کارمندان دریافت می‌شود و صرف هیچ‌کدام از خدمات زیر بنایی برای مردم نمی‌شود.

دولت روحاني بر سر دوراهي؛ تداركچي مقبول و محبوب؛ يا پاسدار منافع و مصالح ملي با تدبير و اميد، اما تحت فشار؛

اين اطلاعيه تصريح دارد: بسیاری از ناظران ، اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها را در نخستین سال از تشکیل دولت یازدهم ، به ضرر محبوبیت و مقبولیت دولت روحانی می دانند و به واقع نیز چنین است.  ممکن است در اذهان عمومی این جمع بندی و ذهنیت به وجود آید که " دولت احمدی نژاد یارانه می داد و دولت روحانی یارانه مان را قطع کرد."به راستی چطور می توان از ایجاد چنین ذهنیتی در طبقات مختلف جامعه جلوگیری کرد؟ آیا دولت یازدهم آن گونه که تا کنون با استفاده از رسانه های عمومی و تریبون های مختلف اعلام کرده است، می توان ذهنیت یک جامعه را نسبت به مساله یارانه ها آگاه سازى كند؟  دولت روحانی چاره ای جز تدبير و صداقت و آگاه سازى ملي نخواهد داشت، حتی اگر به قیمت از دست رفتن محبوبیت و مقبولیت در بخش هایی از طبقات اجتماعی باشد. چرا كه اساسا دولت یازدهم نام " تدبیر و امید" را برای خود برگزیده که کارها را با مدیریت عقلانی پیش ببرد و از عوامگرایی در سیاست گزاری های کلان کشور بپرهیزد.دولت روحانی چاره ای ندارد جز اینکه بخش هایی از جامعه را كه تحت تاثير افراطيون قرار دارند آگاه و جريان ضد دولت و تزويرگر را از خود برنجاند.

                       دولت تدبير و اميد از ظرفيت هاى خواص، نخبگان و شبكه هاى اجتماعي غفلت نكند

مركز آگاه سازى اقتصادى با توصيه به دولت نوشت: دولت نباید از ظرفیت و نقش خواص، نخبگان و شبکه های اجتماعی غافل شود . همان شبکه های مردمي که دو سه روز مانده به انتخابات 24 خرداد 1392 با میدان داری اقشار فرهیخته و نخبه جامعه  به یاری روحانی آمد ، هم اکنون نیز باید به یاری دولت بیاید و الزام دولت یازدهم در اجرای فاز دوم هدفمندی را درون این شبکه های اجتماعی به بحث و بررسی گذارد.بی گمان اکثریت قابل توجهی از  پیشروان طیفی که باعث شدند روحانی پای در ساختمان  پاستور بگذارد ، از اقشار فرهیخته جامعه اند و به خوبی از ضرورت ها و الزام های دولت در فاز دوم هدفمندی یارانه ها آگاه اند، این طیف همان طور که در جریان انتخابات خرداد 1392 هنرنمایی کرد ، هم اکنون نیز باید در داخل شبکه های اجتماعی مختلف نقش آفرینی کند و معذورات و محدودیت های دولت را در ادامه روند توزیع یارانه نقدی  را برای مخاطبان شبکه های اجتماعی تشریح کند.

 پرداخت نقدى يارانه ها توسط دولت، خواست طراحان تداركچي كردن دولت و تبديل نظام رياستي به پارلماني و...است

بيانيه تصريح كرد: دولت یازدهم بايد انتظار داشته باشد كه با اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها ریزش آرا خواهد داشت، این نانی است که در دولت قبلی طراحان خاص در دامن دولتهاى بعد گذاشته اند تا هر رییس جمهوری که پا به پاستور می گذارد اگر قصد اداره کشور بر مبنای تدبير، اصول علمی و کارشناسی را داشت، باید هزينه آن را به قیمت از دست رفتن بخشی از آرای انتخاباتی خود بدهد، و يا اينكه بايد تابع ، تداركچي و محبوب باشد. اين خواست طراحاني است كه بدنبال تبديل نظام رياستي به پارلماني و يا احياء مجدد نخست وزيرى و... هستند.  

بنيادها و نهادهاى انقلاب اسلامي، پرداخت يارانه هاى نقدى را از منابع مالي و امكانات تخصيص يافته خود براى مستضعفان و محرومين، بر اساس اطلاعات دريافتي از دولت بپردازند

مركز آگاه سازى اقتصادى در پايان بيانيه خود ضمن ارائه پيشنهاداتي به دولت تدبير و اميد خواست مصالح ملي را قرباني رودربايستي هاى رفاقتي و يا ادارى و حكومتي نكند، و پيشنهادهاى زير را ارائه نمود:
الف/ پرداختهاى نقدى يارانه از محل درآمد و منابع دولت صورت نپذيرد تا اين منابع به تامين زير ساختهاى اقتصاد مقاومتي بر اساس ابلاغيه اخير مقام معظم رهبرى با تدبير و بر اساس سياستهاى دولت، برنامه ريزى و هزينه گردد؛ 
ب/ اطلاعات اقشار نيازمند به يارانه نقدى توسط دولت تهيه، برآورد و براى پرداخت از منابع در اختيار بنيادها و نهادهاى انقلاب اسلامي كه داراى بودجه و امكانات مشابه دولت و بنام مستضعفان و محرومين بنيان نهاده شده است، قرار گيرد. 

 ملاحظات: 

1. بنیادها و نهادهای انقلاب اسلامی: در ساختار نظام جمهوری اسلامی ایران علاوه بر مراكز و ادارات وابسته به قوه مجریه، دستگاه ها و نهادهایی وجود دارند كه زیر نظر مقام معظم رهبری فعالیت می كنند. از جمله این نهادها عبارتند از: بنیاد مستضعفان، بنیاد پانزده خرداد، حساب ١٠٠ امام(ره)، ستاد اجرايي فرمان امام(ره)، كميته امداد امام خمینی (ره) و ... ؛ 
2. سپاه پاسداران : از آنجا كه این نهاد جزو «نهادهای خاص » و زیر نظر مقام معظم رهبری است. ... مي تواند بخش قابل توجهي از پرداخت هاى نقدى اقشار آسيب پذير و مورد حمايت را در خانواده خود سپاه و بسيج ، ناجا و ساير نيروهاى مسلح را عهده دار گردد. 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار