کد خبر: 641923
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۸
سوناتای 2015 در نمایشگاه خودروی نیویورک سوناتای 2015 به قول هیوندایی ملایم تر شده است. این خودرو که برای نمایشگاه نیویورک از نو طراحی شده از فناوری های جدید بیشتر و تجهیزات ایمنی پیشرفته تری برخوردار شده است.
به گزارش سایپانیوز به نقل از اتوموتیونیوز، با این که طراحی سوناتای 2015 با نسل قبلی خود شباهت زیادی دارد اما در طراحی جدید گوشه های گرد آن و برخی از انحناها و خطوط نرم آن دچار تغییر می شوند، در حالی که همین خطوط و انحناها بود که در سال 2010 به سوناتای هیوندایی تشخص داده بود.

سوناتا در سال 2012 به رقم فروش 230 هزار و 600 دستگاه رسید و احتمالا در طی سال های آینده فروش سالانه آن بین 200 تا 225 هزار دستگاه باشد.



سوناتای مدل 2015 از ماه ژوئن وارد بازار می شود و هیوندایی امید بسته است که سوناتا دوباره فروش بهتری پیدا کند این در حالی است که مدل الانترا مشتریان بیشتری پیدا کرده به هر حال رقبای اصلی سوناتا به قدر قدرتمند هستند که حفظ بازار آسان نیست. سوناتا باید با خودروهای تویوتا کمری، هوندا آکورد، نیسان آلتیما و فورد فیوژن برود و رقابت در این عرصه اصلا آسان نیست.

نکته مهم دیگر این است که توجه اکثر خانواده ها به سمت خودروهای کراس اور یا CUV جلب شده، خودروهای شاسی بلند جمع و جوری که به سرعت جای خود را در میان خانواده ها پیدا می کنند؛ خودروسازان هم تلاش خود را برای پاسخ گویی به این بخش از بازار تشدید کرده اند. طبیعی است که با این وضعیت خیلی از مشتری های خودروهای سدان به سمت خودروهای کراس اور سرازیر خواهند شد.

سوناتای جدید در بخش قوای محرکه تغییرات زیادی ندارد در عوض در شکل ظاهری، تجهیزات و امکانات داخل اتاق خودرو و فناوری های پیشرفته ایمنی بهبود یافته است. استحکام بدنه این خودرو نیز به دلیل تغییراتی در ورق های مورد استفاده در بدنه خودرو بهتر شده است. سیستم تعلیق این خودرو هم پیشرفته تر شده تا ناهمواری های خیابان ها و جاده ها را کمتر به سرنشین منتقل کند.

قدرت موتور سوناتای 2015 دو حالت دارد، در موتور 2.4 لیتری قدرت نسبت به نسل قدیم با 5 واحد کاهش به 185 اسب بخار رسیده در حالی که در موتور 2 لیتری با 29 واحد افزایش به 245 اسب بخار رسیده است. شاید این عدد موجب تعجب شما هم شده باشد اما دلیل آن این است که در موتور 2 لیتری از توربوشارژر استفاده شده است.

تغییرات اصلی سوناتای 2015 بیشتر در بهبود ایمنی خودرو و استفاده از ابزارهای الکترونیکی روی داشبورد از جمله اتصال به اینترنت و تلفن های هوشمند و اتصال بین خورویی است. از جمله امکانات جدید سوناتای 2015 چراغ های خودکار که متناسب با تاریکی و روشنی به طور خودکار روشن و خاموش می شوند، سیستم هشدار تصادف از رو به رو، سیستم هشدار پیاده ها و سیستم هشدار rear cross-traffic که صفحه نمایش دید از پشت خودرو را روشن کرده و نقاط کور را به حداقل می رساند.

در سوناتای 2015 سیستم CarPlay کمپانی اَپل هم نصب شده که باعث می شود صاحب سوناتا یک تلفن آیفون هم بخرد چون داشبورد سوناتای 2015 سکویی برای تمام امکانات آیفون است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار