کد خبر: 641911
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۵
با گذشت یک‌ماه از آغاز سال نو و بزرگداشت عید نوروز که رنگ و بوی فاطمی داشت، توطئه جدیدی درباره دفتر حفاظت منافع ایران در قاهره شکل گرفت تا نشان دهد، مواضع اصولی ایران درباره تحولات مصر تاچه حد آمریکا و عربستان را خشمگین کرده است.

به گزارش دانا ،این توطئه که برای اولین بار توسط شبکه «العربیه»، بلندگوی آمریکا به زبان عربی عنوان شد و سپس از سوی شبکه‌های ضد انقلاب خارج از کشور، مانند «گویا» و «بالاترین» تکرار شد، با سند قرار دادن حضور یک ایرانی در مراسم نوروز که از سوی دفتر حفاظت منافع ایران در قاهره همزمان با تمامی نمایندگی‌های ایران در جهان برگزار شد، تلاش کرد تا نمایندگی ایران را زیر سئوال ببرد.

حفاظت منافع ایران در مصر که همچون همه نمایندگی‌ها و سفارتخانه‌های ایران در خارج از کشور با دعوت از همه ایرانیان مقیم آن کشورها اعم از مسلمان و مسیحی و زرتشتی و یا دیگر اقلیت‌های دینی در عید ملی نوروز همه را دعوت می‌کنند، امسال نیز از ایرانیان مقیم در مصر دعوت به عمل آورد تا در میهمانی نوروزی که رنگ و بوی فاطمی نیز داشت شرکت کنند و طبق سنوات گذشته این مراسم با حضور خانواده‌های ایرانی به خوبی برگزار شد.

اما در این بین شبکه مغرض و وهابی «العربیه» با استفاده از عکس یکی از شرکت کنندگان، او را میهمان ویژه این مراسم توصیف کرده و با انتشار عکس‌های خصوصی وی از صفحه فیس بوک و توئیتر وی، به شایعه پراکنی درباره نماینده ایران در مصر پرداخته و ادعا کرد که این موضوع باعث بحران در وزارت خارجه ایران خواهد شد!؟!

این شانتاژ خبری بلافاصله پس از بازی رسانه‌ای دیگری بر علیه نمایندگی ایران در مصر بود که به بهانه ملاقات عادی و روتین رئیس دفتر ایران از وزارت خارجه مصر اعمال شد و با تیتر خبری «احضار مجتبی امانی به وزارت خارجه مصر» و با لحنی گلایه آمیز که کاملاً خلاف واقع ساخته شده بود، سعی کرد تا به جوسازی رسانه‌ای بپردازد.

در همین رابطه طرح اخباری مبنی بر اینکه سبب احضار امانی ارتباط وی با مسئولان اخوان و یا نشر تشیع بوده نشان داد که موضوع را نباید ساده انگاشت.

این تحرکات در کنار دیگر مواردی مانند محکوم کردن ایران به دخالت در امور داخلی مصر در پی تقبیح کشتارهای دسته جمعی و چندباره مردم مصر پس از کودتا توسط وزارت خارجه ایران و همچنین ادعای قصد ایران برای تشکیل بسیج مستضعفین در صحرای سینا با تحریف سخنان سردار نقدی و یا ادعای دخالت سپاه پاسداران در مصر در فراری دادن زندانیان حماس در دوران انقلاب بر علیه مبارک و همچنین حمله‌های متعدد به نمایندگی ایران و یا محل اقامت رئیس نمایندگی ایران در قاهره توسط سلفی‌ها و تکفیری‌ها نشان از خشم شبکه وهابیت در مصر از عملکرد ایران در قبال فتنه‌های موجود در این کشور دارد و می‌کوشد تا با فشارهای سیاسی و تبلیغاتی ایران را به همسویی با سیاست‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی و عربستان در مصر وادار و یا دولت مصر را وادار به اعمال فشار و محدودیت‌های بیشتر در فعالیت نمایندگی ایران در قاهره و دیوار حائل بین دو ملت ایران و مصر را بلندتر کند تا مانع از به هم پیوستن این دو قدرت استراتژیک در منطقه شده و زمینه تحرک ایران در حمایت از بیداری اسلامی را محدود کند. اینها تماماً توطئه‌هایی است که هوشیاری همه رسانه‌های کشور را می‌طلبد و از همسویی ناخواسته با این جریان بر حذر می‌دارد. تصاویر زیر بخشی از مراسم عید نوروز امسال در نمایندگی جمهوری اسلامی ایران را به نشان می‌دهد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار