کد خبر: 641899
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۸
قائم مقام وزیر راه به ایسنا خبر داد
قائم مقام وزیر راه در امور هوانوردی و هواشناسی از مستقیم و کوتاه شدن برخی مسیرهای هوایی خبر داد و گفت: این موضوع در حال بررسی است.

علی محمد نوریان در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) اظهار کرد: کوتاه شدن برخی مسیرهای هوایی با همکاری و هماهنگی بخش نظامی، شورای امنیت ملی و دیگر مراکز ذیربط صورت می‌گیرد.

وی افزود: به دنبال کوتاه شدن برخی مسیرهای هوایی، مصرف سوخت نیز کمتر می‌شود و طبیعی است با این اقدام شرکت‌های هواپیمایی تمایل بیشتری برای عبور از مسیرهای هوایی ایران را دارند.

نوریان گفت: به عنوان مثال در مراکز و جا‌هایی مثل پالایشگاه‌ها، کارخانه‌های نظامی و هسته‌ای که هواپیماها نمی‌توانند از روی آنها عبور کنند یا از ارتفاعی مشخص باید پرواز صورت گیرد این اقدامات صورت می‌گیرد که این قبیل نقاط که بیش از حد معمول نیز هستند باید شناسایی و برطرف شود.

قائم مقام وزیر راه در امور هوانوردی و هواشناسی خاطر نشان کرد: این موضوع یکی از کارهای مهم و حساسی است که در حال بررسی است.

وی با بیان اینکه مشکلات مالی گریبان‌گیر صنعت هوایی است، گفت: با ارتباط با حوزه‌های مختلف و تشکیل کارگروه‌ها و اتاق فکر سعی در برطرف کردن این مشکلات داریم که ‌ با توجه به آغاز گام اول کاهش تحریم‌ها بسیاری از شرکت‌ها آمادگی دارند به کشورمان وسایل حمل‌ و نقلی ارائه دهند و در مقابل نفت از ما دریافت کنند.

قائم مقام وزیر راه همچنین بر ضرورت قانون‌ شدن اصلاحات ساختاری در زیربخش هوایی، فرودگاهی و رشد سهم و جایگاه بخش خصوصی در زیربخش فرودگاهی تاکید کرد.

نوریان گفت: سهمی از بودجه صندوق توسعه ملی برای نوسازی اختصاص یافته که امیدواریم شرکت‌های هواپیمایی از این امکانات استفاده کرده و هواپیماهای سالم و جدید‌تری وارد کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار