کد خبر: 641848
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۵
مدیرعامل بیمه آسیا با بیان اینکه بیمه مرکزی فعلاً نرخ جدید دیه را به شرکت‌ها ابلاغ نکرده است، گفت: به نظر می‌رسد امسال نرخ دیه شخص ثالث متناسب با نرخ دیه افزایش یابد.
فارس: ابراهیم کاردگر با بیان اینکه بیمه مرکزی جمهوری اسلامی هنوز نرخ جدید دیه برای سال جاری را ابلاغ نکرده است، اظهار داشت: البته در شرایط عادی تعیین نرخ توسط قوه قضاییه و اعلام آن توسط وزیر دادگستری به منزله ابلاغ به بیمه‌ها است.

وی افزود: دو سناریو در این بین وجود دارد که در سناریوی اول قیمت خدمات بیمه‌ای از جمله بیمه شخص ثالث متناسب با درصد رشد تعیین شده برای دیه انسان افزایش یابد و سناریوی دوم تعیین نرخ‌ها با 6 تا 7 درصد تخفیف است.

مدیرعامل بیمه آسیا با بیان اینکه بیمه مرکزی برای اعمال نرخ‌های جدید دیه تاکنون با شرکت‌ها جلسه‌ای نداشته است، گفت: به نظر می‌رسد، امسال بیمه مرکزی نرخ‌ها را به صورت یکجا به شرکـت‌های بیمه‌ای ابلاغ کند.

وی با اشاره به اثرات منفی تخفیقات بیمه شخص ثالث بر منابع شرکت‌های بیمه‌ای گفت: در سال 92 اعمال تخفیف‌ها موجب بروز مشکلات متعددی برای شرکت‌ها شد، به همین دلیل امسال اعمال مجدد تخفیف‌ها بعید به نظر می‌رسد.

وزیر دادگستری روز چهارشنبه از افزایش 30 درصدی نرخ دیه خبر داد و گفت: نرخ دیه انسان کامل 150 میلیون تومان و در ماه‌های حرام با 30 درصد افزایش اعمال می‌شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار