کد خبر: 641796
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۷

رئیس مجلس با بیان اینکه همه باید کمک کنیم مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها بصورت خوبی اجرا شود گفت:باید مسئولان اجرایی نیز در زمینه چگونگی اجرای آن به مردم بیشتر توضیح دهند و چیزی نگویند که مردم را نگران کند. 

به گزارش خبرنگار واحد مرکزی خبر ، رئیس مجلس شورای اسلامی بعدازظهر امروز در گردهمایی سراسری فرماندهان نیروی انتظامی به تشریح اوضاع سیاسی اقتصادی کشور و همچنین به موضوعات مرتبط منطقه‌ای و بین‌المللی پرداخت.

 آقای علی لاریجانی در خصوص موضوع مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها گفت: دولت تلاش‌ می‌کند مسیری را که در این زمینه طی می‌کند، مسیری سامان‌یافته باشد.

وی افزود: همه باید کمک کنیم مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها به صورت خوبی اجرا شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: باید مسئولان اجرایی نیز در زمینه چگونگی اجرای آن به مردم بیشتر توضیح دهند و چیزی نگویند که مردم را نگران کند.

آقای لاریجانی با اشاره به اینکه باید مبنای کار دولت در اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها همین گزارشی باشد که مردم اظهار داشته‌اند افزود: باید به مردم اعتماد و از تحرکی که باعث ایجاد ناامنی از نظر روانی در جامعه شود دوری کنیم.

رئیس مجلس گفت: موضوع هدفمندی یارانه‌ها وقتی هدفمند است که بتوانیم با گفتگو با مردم به اراده جمعی برسیم.

وی همچنین اظهار امیدواری کرد که مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها به‌خوبی اجرا و این موجب رونق تولید شود.

آقای لاریجانی تصریح کرد: خوشحال هستیم که دولت تلاش‌های خود را برای تولید و توسعه سوق می‌دهد و مجلس نیز آماده هر گونه کمک به دولت است.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه سخنان با تقدیر از فعالیت‌ها و اقدامات این نیرو در جهت تأمین امنیت در کشور گفت: اگر بخواهیم در سال‌های 1393 و 1394 به سمت امنیت پایدار برویم شعار نیروی انتظامی باید امنیت برای همه باشد.

آقای لاریجانی با اشاره به اینکه نیروی انتظامی بیشترین ارتباط را با مردم دارد، افزود: نیروی انتظامی تکیه گاه مهمی برای مردم است و اگر دغدغه شما امنیت برای همه باشد مورد اعتماد مردم قرار می گیرید.

وی همچنین به تلاش های نیروی انتظامی برای ساماندهی در زمینه راهنمایی و رانندگی و کاهش سوانح رانندگی اشاره کرد و گفت: این نیرو در بخش راهنمایی و رانندگی به خاطر عزم، همت، تلاش و برنامه‌ریزی نقش اصلی را در این زمینه ایفا کرده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین با تأکید بر تلاش در جهت از بین بردن جرایمی که باعث ناامنی روانی در جامعه و در نهایت وحشت جامعه می شود، افزود: برخی از این حوادث و جرایم جنبه ملی پیدا کرده است که باید درزمینه این جرایم، نیروی انتظامی با ایجاد سازوکارها و تمهید ابتکارات جدید، شرایط را برای اشرار و مرتکبان جرایم ناامن کند تا امنیت برای مردم برقرار شود.

آقای لاریجانی همچنین به موضوع نقش مشارکت عمومی مردم در موضوع تأمین امنیت پرداخت و با اشاره به ایجاد فضای امیدوارکننده پس از انتخابات ریاست جمهوری گفت: دولت باید از این امیدواری ایجادشده در جامعه به خوبی استفاده کند.

وی همچنین به نقش رسانه‌های گروهی در تأمین امنیت و کمک به نیروی انتظامی اشاره کرد و افزود: رسانه‌ها باید به عنوان وظیفه به پلیس کمک کنند و شرایطی را به وجود آورند که در جامعه زمینه‌های جرم و جنایت از بین برود.

رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن ابراز امیدواری برای اینکه این نیرو بتواند در سال جدید با استفاده از بسیج افکار مختلف فرهنگ و رسانه در جهت تأمین امنیت در جامعه بیش از پیش موفق باشد، گفت: نیروی انتظامی یک نیروی باهویت است و باید در سطح رسانه‌ها احترام پلیس حفظ شود.

آقای لاریجانی اضافه کرد: پلیس تکیه‌گاه مردم و در سخت‌ترین شرایط در کنار مردم است و قانون را مبنای عمل خود قرار می دهد.

وی افزود: در پناه چنین تصوری می‌توانیم امنیت را هم برقرار کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه با تشریح شرایط کشور در سال‌های گذشته و فراز و نشیب‌های صورت گرفته گفت: شرایط کشور در سال‌های گذشته شرایط بسیار حساس و پر فراز و نشیبی بود که سایه آن در مسائل امنیتی مشاهده شد.

آقای لاریجانی افزود: هم در حوزه اقتصادی نوسانات شدید داشتیم که هنوز دنباله آن وجود دارد و هم تحرکات منطقه‌ای شکل جدیدی به خود گرفت.

وی با اشاره به مشکلات منطقه‌ای موجود گفت: ما مشکلات منطقه‌ای را شاهدیم که گوشه‌های آن به مسائل امنیتی ما سایش دارد.

رئیس مجلس در مسائل بین‌المللی نیز به تلاش‌های ضدایرانی امریکا و غرب اشاره کرد و تصرف ساختمان بنیاد علوی در امریکا ازجانب دولت این کشور را نشان دهنده نوعی روش های ایذایی دانست که امریکا آن را دنبال می کند.

آقای لاریجانی این حرکت دولت امریکا را نوعی حرکت کودکانه و ناشی از علیل بودن مواضع سیاسی آنها دانست.

وی در تبیین مسائل امنیتی اقتصادی جامعه گفت: در حوزه اقتصادی نیز از نظر تورم که یک شاخص مهم در امنیت داخلی است در سال‌های 1391 و 1392 شرایط نامناسب داشتیم.

رئیس مجلس با اشاره به اینکه تورم در پنج، شش سال گذشته سیر صعودی داشته است، افزود: تردیدی نیست که تحریم‌ها در آن مؤثر بوده، ولی بیش از تحریم‌ها نوع نگاه برنامه‌ریزی شده در اقتصاد و مدیریت نیز نقش مؤثری در این سیر صعودی تورم داشته است.

آقای لاریجانی با اشاره به اینکه نوسانات اقتصادی در کشور بسیار زیاد است و باید مهار شود به آمار بالای 10 درصد بیکاری اشاره کرد و گفت: این آمار رقم بالایی است چراکه این رقم در امنیت اجتماعی تأثیر می‌گذارد.

وی افزود: خوشبختانه با تصمیماتی که در سال 1392 گرفته شد و تنظیم بودجه براساس آن صورت گرفت راه‌هایی برای آرامش اقتصادی وجود دارد.

رئیس مجلس گفت: پیش بینی این است که در سال 1393 با توجه به سیاست‌های اقتصادی شرایط تورم به 22 و نیم درصد برسد.

آقای لاریجانی اظهار امیدواری کرد رشد منفی اقتصادی سال گذشته در سال 1393 به نرخ مثبت تبدیل شود.

وی با اشاره به اینکه اگر عزم ملی در کشور وجود داشته باشد و حرکت اقتصادی به صورت جهادی صورت گیرد جهش‌هایی را در توسعه و اقتصاد کشور شاهد خواهیم بود، گفت: در کل می‌توان گفت در شرایط اقتصادی نیمه سختی قرار داریم ولی این شرایط به سمت بهبودی است.

رئیس مجلس در ادامه با اشاره به اینکه از نظر شرایط بین‌المللی وضع ما به سوی بهبودی است به موضوع مذاکرات هسته‌ای کشورمان پرداخت و  افزود: مذاکرات هسته ای سمت و سوی آرامش‌بخشی دارد اما در کوران مذاکرات سختی قرار داریم ولی به دلیل استقامت ملی و تلاش های دانشمندان کشور وضع برای کشور ما مناسب است.

لاریجانی گفت: جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات هسته ای سعی کرده است دستاوردهای ملی را حفظ کند و باید این مسیر در ادامه راه با دقت بیشتری طی شود.

وی افزود: اگر این مذاکرات به خوبی پیش برود می تواند شرایط بهتری برای کشور فراهم کند.

رئیس مجلس گفت: اگر کل بسته نهایی مذاکرات را در زمان‌بندی مشخصی انجام دهیم می‌تواند در حوزه‌های اجتماعی و اقتصادی مؤثر باشد.

آقای لاریجانی همچنین به حرکت‌های ایذایی امریکا و غرب در قبال ایران اشاره کرد و افزود: به رغم طرح مسائلی همچون سلاح‌های ایران یا حقوق بشر که این مسائل از پیش نیز مطرح بوده است پیشرفت‌های خوبی در حوزه های سیاسی و فنی و سایر بخش ها داشته‌ایم.

وی همچنین به نقاط مثبت و منفی شرایط بین المللی مرتبط با کشور اشاره کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک کشور تأثیرگذار در مسائل مثبت منطقه ای و همچنین ایستادگی در مقابل نظام های استکباری مورد تحسین ملت ها و کشورهای آزادی‌خواه است.

رئیس مجلس در موضوع منطقه ای نیز به حرکت برخی کشورهای استکباری و همچنین کشورهای خودفروخته عربی در زمینه افراط گرایی و همچنین ایجاد نزاع مذهبی در کشورهای اسلامی به ویژه سوریه اشاره کرد و افزود: خوشبختانه در کشور ما پیروان همه مذاهب با دوستی با هم زندگی می کنند و مشکلی وجود ندارد و در 35 سال گذشته ما مسئله‌ای به نام موضوع قومی که بحث امنیتی در آن داشته باشد نداشته‌ایم ولی باید مواظب رفتارها و حرکت های دشمن در این زمینه بود و نباید با طرح مسائلی ذهن جامعه را از موضوعات اصلی کشور خارج کرد.

آقای لاریجانی مسائل اقتصادی و بین المللی را جزو موضوعات اصلی کشور دانست که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی اضافه کرد: همیشه در کشور ما بین اقوام مختلف رفاقت و دوستی وجود داشته و همین امر همگرایی را در کشور بیشتر کرده است.


 

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
مبهوت
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
0
0
لام علیکم. نیازی نیست چیزی بگویند که مردم نگران شوند، سیستم اداری و نظارتی و بازرسی کشور بقدری نگران کننده هست و عملکرد بانکها و شرکتهای دولتی و خصوصی و بعضی مسئولین به اندازه ای غمناک هست که دیگرازحرفهای مسئولین دلگیرنمی شویم. دلگیری ما بخاطر دغدغه های رهبرمعظم انقلاب است، ناراحتی ما بخاطراینست که صدهاهزارشهید و جانباز و دههاهزارآزاده که جانشان را برای پیشبردانقلاب اسلامی و منویات ولایت فقیه تقدیم کردند و شهید ومجروح و اسیرشدند و حالا عده ای اینچنین عملکردهایی دارند که خون به دل رهبرمعظم انقلابنموده و مردم را نگران می کنند. کاش درجبهه های دفاع مقدس تکه پاره می شدیم و رنج وناراحتی رهبرعزیزمان را نمی دیدیم. خداوندا، خودت انقلاب اسلامی و رهبری و امت ولایتمدار را حفظ فرما و صبورشان گردان. آمین یا رب العالمین.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار