کد خبر: 641750
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۲
نشست اول از نشست های علمی همایش ملی حکیم طهران برگزار شد.

نشست اول از نشست های علمی بزرگداشت حکیم طهران در دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه تهران در تاریخ 25/1/93 در محل تالار شهید مفتح دانشکده الهیات با حضور اساتید ارجمند آقایان دکتر صدوقی سها ، دکتر مجتهدی و سید عبدالله انوار به عنوان سخنران و اساتید ارجمند گروه فلسفه اسلامی دانشکده الهیات دانشگاه تهران و دانشجویان و علاقه مندان به حوزه حکمیه طهران برگزار شد.
این مراسم از ساعت 10 صبح با خوش آمدگویی دبیر اجرایی پیش نشست های علمی دانشکده الهیات ، سرکار خانم دکتر کرمانی آغاز شد. پس از ایراد توضیح و برنامه های پیش نشست ها از سوی ایشان ، استاد حکیم جناب آقای دکتر مجتهدی به بیان مسایلی پیرامون "رابطه حوزه حکمیه طهران با غرب (بویژه تعامل مرحوم آقا علی مدرس با گوبینو)" پرداختند. پس از ایشان جناب آقای دکتر صدوقی سها ، پیرامون "تاریخ شناسی حوزه حکمیه طهران و تاثیر آقا علی مدرس در انتقال علوم از حکمای پیشین به نسل های بعدی" پرداختند. هم چنین در این جلسه استاد سید عبدالله انوار پیرامون"نقش آقا علی در انتقال حکمت متعالیه و مسایلی از حکمت متعالیه" به سخنرانی پرداختند.
در این نشست علمی که به همت دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه تهران و با همکاری مجمع عالی حکمت اسلامی برگزار گردید ، هم چنین ویژه نامه علمی پیش نشست ، که حاوی مصاحبه با اساتید ارجمند جناب آقای دکتر قراملکی و جناب آقای دکتر اشک شیرین پیرامون زندگی آقا علی مدرس و دستخط و زندگی نامه خود نوشت مرحوم حکیم مدرس بود به حضار تقدیم گشت.
پس از پایان مراسم اساتید میهمان و اساتید محترم گروه به بحث و تبادل نظر پیرامون موقعیت حوزه حکمیه طهران و تلاش برای احیا این حوزه در سطوح عالی ، پرداختند.
هم چنین باطلاع می رساند نشست دوم ، در روز دوشنبه  مورخ 1/2/93 در همان محل (تالار شهید مفتح دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه تهران) با حضور اساتید محترم گروه فلسفه اسلامی دانشگاه تهران و اساتید محترم "جناب آقای دکتر ابراهیمی دینانی" و "حضرت حجت الاسلام و المسلمین صدرایی خویی" بعنوان سخنرانان مراسم از ساعت 10 الی 12 برگزار میگردد. هم چنین دومین ویژه نامه پیش نشست های علمی در این جلسه عرضه خواهد شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار