کد خبر: 641740
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۴
دكتر صدرالحسيني در گفت‌وگو با «جوان‌آنلاين» مطرح كرد؛
يك كارشناس مسائل بين الملل معتقد است كه علي رغم واگذاري بيش از 80 درصد از سلاح هاي شيميايي ارتش سوريه به سازمان ملل متحد و كنترل همه جانبه منابع شيميايي از جانب اين سازمان هنوز در اقدامات عمليات رواني بر عليه دولت سوريه اعلام مي شود كه اين كشور دست به استفاده از سلاح هاي شيميايي زده است.
جوان‌آنلاين: دكتر سيدرضا صدرالحسيني در گفت‌وگو با «جوان‌آنلاين» در خصوص استفاده تروريست هاي تكفيري از سلاح شيميايي اظهارداشت: به نظر مي رسد استفاده از سلاح هاي شيميايي در سوريه همانگونه كه در گذشته هم به اثبات رسيد و توسط تروريست ها صورت گرفته بود در شرايط كنوني نيز به دليل فشارهاي همه جانبه ارتش سوريه به تروريست ها چاره اي به جز استفاده از اين سلاح ها براي آنها باقي نمانده است.
 

وي با بيان اينكه متاسفانه سازمان هاي منطقه اي و بين المللي نسبت به اين موضوع سكوت اختيار كرده اند، تصريح كرد: علي رغم واگذاري بيش از 80 درصد از سلاح هاي شيميايي ارتش سوريه به سازمان ملل متحد و كنترل همه جانبه منابع شيميايي از جانب اين سازمان هنوز در اقدامات عمليات رواني بر عليه دولت سوريه اعلام مي شود كه اين كشور دست به استفاده از سلاح هاي شيميايي زده است.
 

صدرالحسيني افزود: به نظر مي رسد نه در چنين شرايطي دولت سوريه نيازمند به استفاده از سلاح هاي شيميايي است به دليل پيروزي هايي كه به دست آورده و نه امكان اين استفاده از جانب اين كشور وجود دارد به دليل واگذاري بخش عظيمي از سلاح هاي شيميايي و نظارت كامل نمايندگان و  بازرسان سازمان هاي بين المللي.
 

به گفته وي، قطعا اين رخداد در غالب توپخانه عمليات رواني دشمنان ملت سوريه در آستانه برگزاري انتخابات رياست جمهوري در اين كشور قابل تحليل مي باشد.
 

اين كارشناس مسائل بين الملل، در خصوص وضعيت تروريست ها در سوريه نيز عنوان كرد: با توجه به حضور تعداد قابل توجهي از تروريست ها با مليت هاي گوناگون از حدود 80 كشور به سوريه تحت لواي گروه هاي تروريستي مختلف مانند القاعده، داعش، جبهه النصره و حكومت اسلامي به نظر مي رسد با توجه به عقب نشيني بعضي از كشورهاي منطقه اي از جمله تركيه و نابساماني هاي به وجود آمده براي تروريست‌ها و كم شدن انگيزه تندروهاي تكفيري در نقاط مختلف جهان، آينده قابل متصور درباره اين موضوع اين است كه حاكميت نظام سياسي سوريه تسري پيدا خواهد كرد و مشكلات عديده اي براي تروريست ها به وجود خواهد آمد.
 

صدرالحسيني ادامه داد: بنابراين علي رغم پديد آمدن تحركات ايضايي در نقاط مختلف سوريه بر عليه نظام سياسي اين كشور به نظر مي رسد تا ماه‌هاي آينده كه در آستانه انتخابات رياست جمهوري قرار خواهند گرفت، آرامش نسبي در اين كشور به وجود آيد البته اين دليل بر اين نيست كه اقدامات انفجاري، انتحاري و تروريستي كور نيز در اين كشور از بين برود.


نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار