کد خبر: 641719
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۲
درحالی‌ سخنگوی وزارت خارجه ایران اعلام کرده هواپیمای فرود آمده در مهرآباد حامل مقامات غنایی بوده است که رسانه‌های خارجی در سناریویی جدید با گزارش اینکه این هواپیما در اختیار یک شرکت پیمانکار غنایی بوده، تلاش می‌کنند تا این موضوع را به نقض تحریم‌ها مرتبط کنند.
فارس: درحالی‌ سخنگوی وزارت خارجه ایران اعلام کرده هواپیمای فرود آمده در مهرآباد حامل مقامات غنایی بوده است که رسانه‌های خارجی در سناریویی جدید با گزارش اینکه این هواپیما در اختیار یک شرکت پیمانکار غنایی بوده، تلاش می‌کنند تا این موضوع را به نقض تحریم‌ها مرتبط کنند.

به گزارش وال استریت ژورنال، هواپیمایی که در فرودگاه مهر‌آباد تهران فرود آمده  و سوالات بسیاری در مورد قصد این هواپیما از ورود به ایران ایجاد کرده است، در اجاره یک شرکت پیمانکاری در غنا قرار داشته است.

روز جمعه، نیویورک تایمز گزارش داد که یک هواپیمای کوچک با پرچم کوچکی از آمریکا که روی آن نصب شده، در فرودگاه مهرآباد تهران فرود آمده و این هواپیما متعلق به بانک یوتا است. همچنین در این گزارش آمده است که این بانک به عنوان امین برای سرمایه‌گذاران حاضر در هواپیما عمل کرده است.

همان روز وزارت امور خارجه ایران اعلام کرد که این هواپیما برای انتقال 2 تن از مقامات غنا به منظور توسعه روابط دو کشور استفاده شده است.

بر اساس نسخه قراردادی که توسط این روزنامه‌ آمریکایی دیده شده است، این بانک کوچک تنها این جت را به صورت امانت نگاه داشته است تا از ثبت این هواپیما در اداره هوانوردی فدرال آمریکا مطمئن شود.

این شرکت پیمانکار که این هواپیما را در اختیار دارد، یک شرکت استخراج معدن، مهندسی و طراح نقشه است که مدیر اجرایی آن ابراهیم ماهاما برادر کوچک‌تر جان ماهاما رئیس‌مجهور غنا است.

این شرکت که بر اساس وب سایتش به شرکت‌های معدنکاری، خدمات ارائه می‌کند، تاکنون پاسخی برای توضیح در این زمینه نداده است.

بانک یوتا که تنها 13 شعبه در آمریکا دارد، اعلام کرد، که هیچ کنترل عملیاتی و افشای مالی‌ای در ارتباط با این جت ندارد و وامی نیز به آن پرداخت نکرده است.

جنیفر پساکی سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز جمعه گفت: قوانین تحریمی آمریکا به طور کلی پرواز هواپیماهای ثبت شده در آمریکا به ایران را ممنوع کرده است اما این موضوع بر عهده وزارت خزانه‌داری آمریکاست که تعیین کند آیا نقض تحریم‌ها اتفاق افتاده است یا نه.

به نوشته این گزارش، تاکنون هیچ کس این بانک را به نقض تحریم‌های علیه ایران نکرده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار