کد خبر: 641707
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۱
معاون عملیات هوانوردی شرکت فرودگاه‌های کشور با تائید اظهارات سخنگوی وزارت امور خارجه در خصوص فرود هواپیمای آمریکایی در فرودگاه مهرآباد، گفت: سخنان خانم افخم در این رابطه کاملا درست است.

خبرگزاری تسنیم: معاون عملیات هوانوردی شرکت فرودگاه‌های کشور با تائید اظهارات سخنگوی وزارت امور خارجه در خصوص فرود هواپیمای آمریکایی در فرودگاه مهرآباد، گفت: سخنان خانم افخم در این رابطه کاملا درست است.

ابراهیم شوشتری در این باره افزود: ریجستر این هواپیما آمریکایی بوده و در فرودگاه مهرآباد فرود آمده است.

وی اظهار کرد: «هواپیما را اجاره داده‌اند و در اینجا (مهرآباد) فرود آمده و پس از آن به دبی رفته است.»

وی تاکید کرد: سخنان سخنگوی وزارت امور خارجه در این‌باره کاملا درست است.

مدیرکل فرودگاه مهرآباد نیز در این‌باره به تسنیم گفت: روز گذشته هم به گفتم به‌عنوان مسئول فرودگاه مهرآباد پروازی به‌عنوان هواپیمای آمریکایی را نپذیرفته‌ایم.

منصوری شیرازی با اشاره به پیگیری‌های انجام شده در این رابطه افزود:‌ روند فرود هواپیما در فرودگاه به این شکل است که اگر هواپیمای سیاسی به‌عنوان وی‌آی‌پی وارد شود، وزارت امور خارجه نامه‌ای را به شرکت فرودگاه‌ها ارسال می‌کند و می‌گوید هواپیمایی با چنین مشخصاتی می‌آید.

وی با اشاره به این‌که به فرودگاه مهراباد اعلام شده که یک فروند هواپیما حامل برادر رئیس‌جمهوری غنا وارد ایران می‌شود، اظهار کرد: فرض کنیم ایران‌ایر یک سری هواپیما دارد که رجیستر آن متعلق به اکراین است، وقتی در مهرآباد فرود می‌آید ما آنرا به عنوان هواپیمای ایران‌ایر می‌شناسیم نه اکراینی.

مدیرکل فرودگاه مهرآباد یادآور شد: با پیگیری‌های صورت گرفته از وزرارت امور خارجه، هواپیمای آمریکایی در اجاره ریاست‌جمهوری غنا بوده و کارهای آنها را انجام می‌دهد. این هواپیما به ما (فرودگاه مهرآباد) به‌عنوان هواپیمای سیاسی معرفی می‌شود و جزئیات آن را در اختیار ما قرار نمی‌گیرد.

منصوری شیرازی تاکید کرد: فقط به ما اعلام می‌کنند پروازی حامل مثلا برادر رئیس‌جمهوری غنا برای توافقات مختلف در سفرهای مختلف وارد ایران می شود و جزئیات عملیاتی آنرا به ما نمی‌دهند. از این رو ما این پرواز را به‌عنوان پرواز آمریکایی نمی‌شناسیم و این هواپیما فرود اضطراری هم در ایران نداشته است.

نیوریورک تایمز در خبری اعلام کرد یک فروند هواپیمای آمریکایی متعلق به بانک یوتا سه‌شنبه هفته گذشته در فرودگاه مهرآباد فرود آمده است. این در حالی بود که این خبر از سوی مسئولان ذی‌ربط ایرانی تکذیب شد.

چند ساعت پس از تکذیب برخی مدیران فرودگاهی،  افخم سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: این هواپیما حامل یک هیات عالی رتبه از غنا بوده که براساس اعلام دولت این کشور، هواپیمای یادشده در مالکیت آمریکا و در اجاره ریاست جمهوری غنا است.مسافران این هواپیما شامل هیاتی از مقام های غنایی بودند که ریاست آن را برادر رییس جمهوری این کشور به عهده داشت و هیچ یک از خدمه آن آمریکایی نبودند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار