کد خبر: 641702
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۹
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس بنیاد امید ایرانیان، از برخی برخوردهای صورت گرفته در برابر دیدارهای نوروزی تعدادی از مسئولان با سیدمحمد خاتمی، ابراز تأسف کرد و آن را مصداق بداخلاقی سیاسی دانست.

خبرگزاری ایسنا: عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس بنیاد امید ایرانیان، از برخی برخوردهای صورت گرفته در برابر دیدارهای نوروزی تعدادی از مسئولان با سیدمحمد خاتمی، ابراز تأسف کرد و آن را مصداق بداخلاقی سیاسی دانست.

محمدرضا عارف با اشاره به دیدار وزرای دولت یازدهم با سیدمحمد خاتمی و واکنش تعدادی از نمایندگان مجلس نیز گفت: این مساله ناشی از آن است که ما مسائل شخصی را به مسائل حقوقی ربط می‌دهیم، در حالی که این دو موضوع کاملاً جدا از هم هستند و ما نمی‌توانیم به یک فرد حقوقی بگویم که اگر می‌خواهد در دستگاهی کار کند نباید با فرد خاصی رابطه شخصی داشته باشد.

او ادامه داد: این مساله که از وزیر سوال شود چرا به دیدار فلان شخص رفتی، به نظرم جای تأسف دارد. در فرهنگ ما دید و بازدید دارای جایگاه بسیار ویژه‌ای است و این نوع واکنش‌ها نیز غیرمعمول و مصداق بداخلاقی‌ سیاسی است.

معاون اول رئیس‌جمهور در دولت اصلاحات، در مورد انتخابات مجلس دهم و آرایش‌های انتخاباتی نیز گفت: اکنون نباید پیش‌داوری کنیم، امیدواریم همه دست‌اندرکاران انتخابات مر قانون را رعایت کنند، چنانچه مقام معظم رهبری در انتخابات قبل مطرح کردند که رای مردم به عنوان «حق‌الناس» در دست مسئولان است.

او گفت: امیدواریم انتخابات مجلس نیز در فضای گرم، صمیمی و رقابتی برگزار شود و همه شائبه‌ها نیز با برگزاری انتخابات مجلس در فضای مناسب به پایان برسد. در عین حال همه دوستان و همکاران در نهادهای نظارتی و اجرایی، مسیر قانون را طی کنند و اجازه بدهند که مردم تصمیم نهایی را بگیرند.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام دغدغه خود را توسعه فراگیر و جامع در همه زمینه‌های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی عنوان کرد و گفت: نمی‌توان تنها در یک بخش سیاسی یا فرهنگی یا اجتماعی پیشرفت داشت.

عارف با اشاره به اهمیت توسعه سیاسی در دانشگاه‌ها، از کانون استادان نام برد و گفت: امیدواریم با فعال شدن دانشگاه‌ها، تمامی استادان به توسعه سیاسی در دانشگاه توجه بیشتری داشته باشند.

عارف در مورد برخورد دولت یازدهم با منتقدان نیز گفت: به نظرم همه دولت‌ها باید با منتقدانشان با سعه‌صدر برخورد کنند. باید هر کسی را که انتقاد کرد نظرش را بشنویم، اگر درست بود به آن عمل کنیم و اگر اینگونه نبود آن را نپذیریم. من معتقدم تقسیم منتقدان به خیرخواه و غیرخیرخواه کار نادرستی است. همه منتقدان می‌توانند خیرخواه باشند.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
هموطن
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
0
0
مگرمیشودباکسی که عامل کشتارمردم درسال88ورواج بداخلاقی درکشوراست دیدارکردوگفت اشکالی ندارد... اصلی ترین فتنه گراست
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار