کد خبر: 641695
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۶
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی به اعلام جدیدترین اخبار درباره اجرای قانون افزایش مرخصی زایمان زنان از شش به 9 ماه، پوشش بیمه‌ای داروهای گران‌قیمت و ارائه لیست‌های جدید برای کاهش قیمت دارو و همچنین روند احداث مسکن برای کارگران بیمه شده تامین اجتماعی در سال 93 پرداخت.

خبرگزاری ایسنا: مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی به اعلام جدیدترین اخبار درباره اجرای قانون افزایش مرخصی زایمان زنان از شش به 9 ماه، پوشش بیمه‌ای داروهای گران‌قیمت و ارائه لیست‌های جدید برای کاهش قیمت دارو و همچنین روند احداث مسکن برای کارگران بیمه شده تامین اجتماعی در سال 93 پرداخت.

دکتر سیدتقی نوربخش با اشاره به تصمیم وزارت بهداشت برای ارائه لیست جدید داروهای گران قیمت به سازمان‌های بیمه‌گر در راستای کاهش قیمت آنها در سال 93 اظهار کرد: هماهنگی‌های بسیار خوبی را با وزارت بهداشت در زمینه پوشش بیمه‌ای داروهای گران‌قیمت داشتیم.

وی ادامه داد: در این زمینه اقدامات لازم را بر اساس ابلاغ وزارت بهداشت و سیاست‌های اتخاذ شده، انجام می‌دهیم.

به گفته مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، اعتبارات مناسبی برای جبران مابه‌التفاوت قیمت ارز دارو در بودجه سال 93 دیده شده است که از طریق وزارت بهداشت به نسبت میان سازمان‌های بیمه‌گر توزیع خواهد شد.

اجرای قانون افزایش مرخصی زایمان، بزودی

نوربخش همچنین در پاسخ به پرسشی پیرامون اجرای قانون افزایش مرخصی زایمان از شش به 9 ماه برای بیمه شدگان تامین اجتماعی اظهار کرد: بر اساس مصوبه مجلس، دولت برای اجرای این قانون مخیر شده است. تامین اجتماعی هم مانند سایر سازمان‌های بیمه در صورت تخصیص مناسب منابع، مایل است تسهیلاتی را برای افراد تحت پوشش خود ایجاد کند.

وی افزود: با این حال اعتبارات لازم برای اجرای این قانون در سال 92 در نظر گرفته نشد، اما اکنون هماهنگی‌هایی در این رابطه صورت گرفته و اقدامات لازم از جمله نامه نگاری‌ها با دولت انجام شده و به محض تخصیص منابع آن را اجرا خواهیم کرد که این وعده در آینده نزدیک محقق خواهد شد.


طرح مسکن کارگران از سال 93 کلید می‌خورد


مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی همچنین درباره ساخت مسکن کارگران بیمه شده تامین اجتماعی گفت: برای صاحب خانه شدن بیمه شدگان کارگران تامین اجتماعی اعتباری را در بودجه سال 93 دیده‌ایم که پس از هماهنگی با وزارت مسکن و نهادهای داخل سازمان مانند شرکت خانه سازی و املاک و مستغلات و تدوین آیین‌نامه اجرایی، جزئیات آن را اعلام می‌کنیم که طرح مسکن کارگران از سال 93 کلید می‌خورد.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار