کد خبر: 641691
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۰
مربي پيشين تيم فوتبال استقلال معتقد است که امير قلعه‌نويي بايد مانند سال 82 در استقلال عمل کند.

تسنیم: مربي پيشين تيم فوتبال استقلال معتقد است که امير قلعه‌نويي بايد مانند سال 82 در استقلال عمل کند.

بهتاش فريبا در مورد شکست استقلال برابر الشباب و حذف اين تيم از ليگ قهرمانان اظهار داشت: استقلال خيلي خوب بازي کرد. از نظر فني همه چيز در نظر گرفته شده بود و فضاهايي که حريف مي‌توانست از آن استفاده کند را بسته بودند. با اينکه الشباب بازيکنان سرعتي داشت اما بازيکنان استقلال خوب آنها را کنترل مي‌کردند تا در ادامه بتوانند از سرعت نوري و تيموريان استفاده کنند. تيموريان هم خيلي خوب راه‌هاي نفوذ را بسته بود.

وي با اشاره به صحنه‌اي که داور براي الشباب پنالتي گرفت، عنوان کرد: شايد 50 سال ديگر هم اتفاق نيفتد که چنين شوتي زده شود و با بازيکني برخورد کند و داور اعلام پنالتي کند. اگر داور ديگري بود يک درصد هم آن را پنالتي نمي‌گرفت. کاملا مشخص بود که اولادي در آن صحنه چرخيده بود و دستش هم خيلي باز نبود. بعد از اينکه استقلال اين گل تساوي را خورد چون مساوي و باخت تفاوتي نمي‌کرد خوردن گل دوم هم اهميتي نداشت.

فريبا در مورد دلايل ناکامي استقلال در فصل جاري گفت: تيم‌هاي امير قلعه‌نويي هميشه چند بازي اول فصل را بد بازي مي‌کنند و دليلش هم اين است که روي بدنسازي پيش فصل زياد کار مي‌کند و به همين دليل بعد از چند بازي بدن بازيکنان به حالت اصلي باز مي‌گردد ولي امسال استقلال هم تمرينات پيش فصل را دير آغاز کرد و هم در آن زمان شش، هفت بازيکن عضو تيم ملي هم حدود 20 روز استراحت اجباري داشتند و اين موضوع باعث شد استقلال دو دسته شود.

وي افزود: شماري از بازيکنان بايد فشار زيادي را تحمل مي‌کردند. از طرف ديگر برخي از بازيکنان دچار مصدوميت شدند. رفتن برخي از بازيکنان استقلال و نيامدن جايگزين در حد آنها نيز تاثيرگذار بود. جباري، منتظري، نکونام و فرهاد مجيدي از بازيکناني بودند که هر کدامشان يک تيم هستند. البته تاثير مجيدي کمتر بود زيرا ديگر رفتن‌هاي مجيدي عادي شده بود.

مربي پيشين استقلال تصريح کرد: در واقع اگر بخواهيم اولويت‌بندي کنيم اول رفتن بازيکنان استقلال و دوم جذب نکردن بازيکن در اندازه آنها و بعد عوامل ديگر در نتيجه نگرفتن استقلال تاثيرگذار بودند. در اين عوامل بايد قراردادهاي پيش فصل را هم مدنظر قرار داد که اجازه مي‌داد بازيکنان از اين تيم جدا شوند.

فريبا در مورد اظهارات فتح‌الله ‌زاده که مي‌گويد ديگر در استقلال نمي‌ماند گفت: نمي‌دانم او مي‌ماند يا خير و اينکه او را بر مي‌دارند يا نه. الان بحث خصوصي‌سازي مطرح است اگر اين کار انجام شود بايد ببينيم باشگاه دست چه کسي مي‌افتد و آن زمان همان گروه هيئت مديره و مديرعامل را مشخص مي‌کند و ديگر مديرعامل از طرف وزارت ورزش انتخاب نمي‌شود.

پيشکسوت استقلال در پاسخ يه اين سوال که آيا به خصوصي شدن استقلال و پرسپوليس اميدوار است گفت: اميدوارم اين اتفاق بيفتد. با اين کار شرايط خيلي متفاوت مي‌شود. البته نمي‌دانيم که اين خصوصي‌سازي چگونه خواهد بود ولي واقعا خوب مي‌شود اگر اين اتفاق بيفتد.

فريبا در مورد قلعه‌نويي عنوان کرد: او مربي کارنامه‌داري است اما دليلي ندارد تمام مربيان کارنامه‌دار دنيا حتما هر فصل قهرمان شوند. اينگونه فوتبال جذابيت ندارد. قلعه‌نويي هم عنوان‌دار است اما فکر مي‌کنم او بايد تغييراتي را در خودش ايجاد کند و به سال 82 برگردد.

وي گفت: قلعه‌نويي بايد شاکله تيم را به طور کامل تغيير دهد و تيم را عوض کند مانند علي دايي که تقريبا تيم را عوض کرده بود. اگر دايي اين جوان‌ها را نمي‌آورد پرسپوليس دهم هم نمي‌شد. در پايان فصل هم اگر کمي شانس مي‌آورد حتي مي‌توانست قهرمان شود. قلعه‌نويي بايد از جوان‌ها در تيم استفاده کند. خودش هم هميشه به جوان‌ها اعتقاد داشته و اينگونه مي‌تواند دوباره موفق شود.

اين کارشناس فوتبال در مورد عملکرد نمايندگان ايران در هفته پنجم ليگ قهرمانان خاطرنشان کرد: در مورد فولاد که نمي‌توانيم صحبت کنيم زيرا اين تيم نقطه ضعفي نداشته است که بخواهيم آنها را مد نظر قرار دهيم. آنها تيم جوان و مربي خوبي مانند فرکي دارند و از او بايد پرسيد که اين همه بازيکنان جوان و خوش تکنيک را از کجا پيدا کرده است. فولاد واقعا تيم بسيار خوبي است که يکرنگي و يکدستي در آن وجود دارد و اين از هنرهاي فرکي است. در ليگ قهرمانان هم که در گروهش اول است.

فريبا درباره کار چند ساله باشگاه فولاد در رده پايه گفت: صددرصد اين موضوع در موفقيت‌هاي امروز فولاد تاثير داشته است. امير قلعه‌نويي هم در سال 82 همين کار را انجام داده بود و بازيکناني مانند قرباني، صادقي، طالب‌لو و دو سه نفر ديگر از اميدها و جوانان استقلال به تيم اصلي اضافه کرد. اين ديد خوبي بود که امير داشت و هر کسي اين کار را انجام نمي‌دهد. فولاد هم به همين شکل است و هر ساله دو سه بازيکن از جوانان و اميد به تيم اصلي اضافه مي‌کند.

وي ادامه داد: سپاهان هم به همين شکل کار مي‌کند و ديديم که شريفي و کريمي بازيکناني بودند که در اين تيم مطرح شدند. بودن مربي خارجي هم در اين ميان تاثيرگذار بود. شايد اگر مربي ديگري بود جرات استفاده از اين بازيکنان جوان را نداشت.

فريبا در مورد حذف تراکتورسازي از ليگ قهرمانان گفت: به نظر مي‌آيد که تراکتورسازي بعد از قهرماني در جام جهاني اشباع شده و به همين دليل نتوانست کارايي لازم را نشان دهد.

اين کارشناس فوتبال به برنامه‌ريزي ليگ قهرمانان هم اشاره کرد و گفت: متاسفانه زمان‌بندي بازي‌هاي ليگ قهرمانان هم مشکل‌ساز است. در حال حاضر همه به فکر سال بعد خود هستند و کسي آنطور که بايد و شايد از توانايي‌هايش استفاده نمي‌کند و خودش را به خطر نمي‌اندازد.

فريبا درباره عدم حضور بازيکنان نمايندگان ايران در اردوي تيم ملي يادآور شد: بازيکنان تيم‌هايي که در آسيا بازي مي‌کنند نهايتا چند روز ديرتر به اردو اضافه مي‌شوند اما از اين طرف اگر استقلال ملي‌پوشانش را در اختيار نداشت يازده نفر هم نمي‌شد. تيم ها براي جذب بازيکن هزينه مي‌کنند تا در چنين شرايطي از آنها بهره ببرند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار