کد خبر: 641656
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۳
شبکه العالم از آماده شدن تروریست‌ها برای حمله شیمیایی به شهر «درعا» واقع در جنوب سوریه خبر داد.
فارس: «مازن سلمو» خبرنگار شبکه العالم، روز شنبه به نقل از منابع سوری تأکید کرد، گروه‌های مسلح در مناطق «تل شهاب»، «المزیریب»، و «الیادوده» در غرب شهر «درعا» (جنوب) در حال ساخت بمب‌های حاوی مواد شیمیایی هستند تا ساکنان این مناطق را قتل عام کنند.

مازن سلمو تأکید کرد: گروه‌های مسلح مجدداً در تصرف پادگان هنانو در شهر حلب ناکام ماندند، هر چند در حمله به این پادگان از انواع اسلحه استفاده و 3 تونل را منفجر کردند.

وی خاطرنشان کرد: نیروهای ارتش سوریه افراد مسلح را به جنوب شرقی پادگان کشاندند تا در تیررس آنان قرار بگیرند؛ نیروهای ارتش با همین تاکتیک توانستند ده‌ها تروریست را که از اعضای گروه‌های موسوم به «جبهه النصره» و «جبهه اسلامی» بودند ، به هلاکت برسانند و چند خودروی نظامی آنها را به غنیمت بگیرند.

ارتش سوریه همچنین در عملیاتی در مناطق مختلف شهر حلب، ده‌ها فرد مسلح را به هلاکت رسانده و یا زخمی کرد، و مانع نفوذ گروه‌های مسلح به منطقه «الزهرا» در  این شهر شد.

«عمار الکوش» عضو مجلس نمایندگان سوریه در مصاحبه با خبرنگار العالم گفت: گروه‌های مسلح به خوابگاه پادگان هنانو حمله کردند که ارتش سوریه حمله آنان را دفع کرد و چند خودرو را به غنیمت گرفت. نیروهای ارتش همچنان به عملیات خود برای جلوگیری از نفوذ گروه‌های مسلح به مناطق امن ادامه می‌دهند.

ارتش سوریه در استان «ریف دمشق» نیز با توپخانه سنگین مواضع گروه‌های مسلح را در مناطق «القدم»، «داریا»، «الزبدانی»، «الرملکا»، «کفربطنا» و «عربین» زیرآتش گرفت و درگیر‌ی‌ها در مناطق جوبر و الملیحه نیز همچنان ادامه دارد.

گروه‌های مسلح با توجه به متحمل شدن تلفات و خسارت‌های سنگین، با گذشت زمان ضعیف تر می‌شوند و برای جبران شکست‌های خود مناطق مختلف شهرهای دمشق و حلب را با خمپاره هدف قرار می‌دهند، که این امر تاکنون باعث کشته و یا زخمی شدن د‌ه‌ها شهروند شده است‌.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار